Ferrada

Penyaflor, per la via Ferrada. Ports

13 de juny de 2021  El Barranc de la Conca, és la porta d'entrada natural a la part oriental del Massís dels Ports per la zona d' Alfara de Carles. Just a...

213. VF de la Roca de la Creu (Ribes de Freser)

LA VIA FERRADALa VF del Roca de la Creu (K2/3) és la primera via ferrada de la Vall de Ribes. Va ser inaugurada l’any 2017 i fou impulsada pel Consell Comarcal...
Via sossis i patissans

DISSABTE, 05 DE JUNY Aquesta setmana sortim el Genis i jo sols , i donat que el Genis esta en període de recuperació del seu genoll, cal cercar una via amb poca...
Torrent del Rajant

Avui hem fet una nova sortida en horari de tarda, una activitat curta que hem iniciat a mitja tarda i hem acabat abans de la posta de sol. El Torrent del Rajant és un petit...
Les Bardisses Romàniques i el 17F

Fa ben pocs dies vam fer una activitat combinada de via ferrada i barranquisme sec, pujant per la Canal del 17F i baixant per la Canal de les Bardisses Romàntiques. Mentre...
Via Irma al Folló.

Una altre proposta de díedres i fissures ben llaminera,aquest cop amb algun tram de placa tant picant com anecdótic.La via no acaba al cim sinó uns cinc metres per sota on hi...
Palleret del Teix. Montsià.

5 d'abril de 2021El Palleret del Teix és una punta plana del crestall del Montsià, entre les Faixes Tancades i la Torreta, a la portella de la Font del Teix, just on...
El Hippy volador al Morro del Porc.

Probablement no tingui el traçat tant espectacular de la seva veïna Nadal sobre pedal però ens ha agardat força,pel nostre nivell ens ha resultat exigent.En primer lloc els...
Torrent Fondo i Canal del Pas de la Panxa

Avui hem fet un altre recorregut singular per la muntanya de Montserrat. Una activitat de les que anomenen "per a col·leccionistes" però amb l'atractiu de recórrer racons...
Canal de l'Artiga Alta

La Canal de l'Artiga Alta és un altre tresor amagat de Montserrat. És una canal equipada per pujar i baixar, situada en un dels racons més feréstecs de la muntanya. És...
Via ferrada Morral del Melo. Montsià

6 de desembre de 2020La serra del Montsià ens ofereix un gran ventall de possibilitats per gaudir-la des de diferents àmbits del muntanyisme. Avui us deixo una proposta...
Via PM92 al Folló.

Darrera aquest enigmàtic nom s'hi amaga,al nostre humil parer,un molt bon recorregut de díedres i fissures.Escalada prou sostinguda malgrat algún petit relleig,de...
Camins de Collbató, 3

Clot de la Mònica - Camí de les Artigues - Coll dels Pollegons - Camí del Pont 12.10.20  En aquesta nova sortida per camins montserratins del sector de Collbató,...
Normal

17-10-2020 Sant Llorenç de Montgai La Formiguera Via :  Normal Portem dos dies sense bars, un altre cop, això pinta per llarg, que hi farem, tampoc em puc queixar...
Cresta del Sol

La Cresta del Sol és una activitat combinada d'escalada, excursionisme i via ferrada, que hem fet en una interessant sessió matinal. El dia era gris i amenaçava pluja però...
Dersu Uzala al Trió del Mig.

M'ha semblat una bona via,molt variada ja que va alternant constantment la placa i el díedre.La roca o és boníssima o està sanejada,he trobat que te més ambient del que...
Les Dames i la Canal de l'Ermità Mort

Hem tornat una vegada més a Montserrat, aquesta vegada per fer una activitat combinada amb pujada per la via ferrada de Les Dames i descens per la Canal de l'Ermità Mort. Una...
Bon rotllo: ferrata d'obarra a la croqueta

(Personal:  He posat de bon rotllo, perquè no m'agrada fer ferrates, però un bon amic, en Caseret d'Alfarràs - quasi novios - i ara feia temps que no sortíem junts,...
Escalada al Serrat d'en Muntaner

Una jornada matinal d'escalada a Montserrat, marcada pel fort vent que ha escombrat avui la muntanya de Montserrat i molts altres indrets. La nostra intenció era fer una via al...
Lorenzo ortas

DIJOUS, 01 D’OCTUBRE Aquesta setmana amb el Josep volem fer una escapada ràpida a Rueba abans no canvií definitivament el temps i faci massa fred per a tornar-hi. El...
Anayet, via Sueños de verano

El tercer dia, el temps al vessant nord continua igual. Però com que ja ens ho sabem, ens aixequem aviat i marxem cap al sud travessem el Portalet i deixem al cotxe al primer...
El Forat de Bóixols i la ferrada Naireda

Aquesta vegada hem reprès la nostra antiga afició pels barrancs amb el descens del Forat de Bóixols, un barranc curt però intens, que ja vam recórrer l'any 2008 i és...

Kalamity's

DIMARTS, 18 D’AGOST Aquesta setmana la passaré amb la família per la Val d’Aran i aquesta vegada no tinc clar si podré escalar, fa dos anys vaig coincidir amb en...
Val de Toran

var Latitud_sortida = 48.804093; var Longitud_sortida = 0.707555; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Cingles de Tavertet i Puig de la Força

18.07.20  Interessant ruta circular pels cingles de Tavertet, on a l’espectacularitat de les parets dels cingles cal afegir les grans vistes que tindrem. Des de l’àrea...

Ferrada i torrent de sa Gúbia.

Hora Inicio: 8:45 14 jul. 2020Hora Fin: 16:30 14 jul. 2020Distancia recorrida: 8,800 kmAltura Mínima: 145 mAltura Máxima: 577 mGanancia Altitud: 501 mPérdida Altitud: Temps...
El Burret, via de la Canal Central

12.06.20  Tants mesos de confinament fan que les ganes de sortir no es puguin aguantar gaire, així que dos dies després de la meva primera escalada post-covid, ja torno...
Terra de Nómades.

Des del meu punt de vista aquesta via pot estar en la trilogia de les tres clàssiques llargues i de grau assequible del vessant sud monserratí juntament amb l'Aresta Ribes i...
El polvori de la cerdera

Avui he decidit perdre'm per la Cerdera, una serra allargassada entre Lleida i Almacelles, on havia hagut el polvorí de l'exercit espanyol. Havia una caserna que ocupaven molt...

Ferrata cagate lorito geamm

Avui torno a editar després de aproximadament 5 anys sense fer-ho i el motiu, dons perque al darrera de cada entrada de blog hi ha una feina considerable ... edició de fotos,...
Via ferrada dels Patacons

Ja feia temps que volia fer aquesta ferrata, equipada recentment i d'una gran categoria pel seu traçat imaginatiu, la seguretat de les seves instal·lacions i la bellesa de...
Ferrades de la Pertusa

9.02.20  El primer cap de setmana de febrer, el grup de “ferrateros” reprenem l’activitat que més ens agrada: tocar ferro! La zona escollida és l’alterosa cresta...
Penyal des Llamp i puig des Cocó

Penyal des LlampAproximació: Per arribar al punt d'inici d'aquest itinerari, hem de prendre la carretera Ma-11 de Palma a Sóller i, un cop passat el Km 12 desviar-nos a la...
Res serà igual

DIJOUS, 13 DE FEBRERFeia dies que no tenia la sensació de “volar”, però avui encara que pocs metres la he tingut.Com tenim per costum, avui hem quedat a les 7,30 al...
Res Serà Igual a la Serra de les Canals.

Certament, el nom de la via d'avui esdevé una gran veritat i no només pel temporal ('Glòria') que aquests dies ho ha deixat tot cap per avall sinó pel que al final del post...
Ressenyes del sector El Queixal.

Cal ser curós amb la roca ja que moltes de les vies presenten trams de roca a controlar,tot i que hi ha panys on la pedra és boníssima.Conta amb un total de 14...