Track

Benvinguts a aquest blog

Desitjo que aquest blog serveixi d'ajuda a tot aquell o aquella que decideixi realitzar aquest emocionant repte proposat per les diferents entitats que formen part de la...
Cova Punta de la Barqueta. Montsià

27 de desembre de 2020La Punta de la Barqueta és un morral de roca situat sota el Palleret del Teix, a la cara litoral del Montsià. No me'n canso d'agrair als amics Sisco i...
Confinament municipal: tossalets de montoliu

Cada cop em costa més buscar itineraris originals dins d'aquest confinament municipal en el qual ens té castigats la pandèmia. L'altre dia, quan vaig fer l'Albatàrrec...
SERRADELL:  COVA DE SORTA i ESPLUGALLONGA

SERRADELL: COVA DE SORTA i ESPLUGALLONGA

Estem en ple confinament municipal però legalment em puc desplaçar pel Pallars. Ara mateix no us puc donar més informació... tampoc n'heu de fer res. Avui he pogut...
Confinament: albatarrec perimetral

Ja he fet totes les sortides que podia fer pel terme: Albatàrrec al Pedrós, Albatàrrec a la Timoneda , Albatàrrec a Aspa, Albatàrrec a Sudanell, Albatàrrec a...
 Hivernal al puig de Massanella

El Frontó i els penya-segats del MassanellaComencem l’any amb un itinerari clàssic, l’ascensió del segon cim més alt de Mallorca, el puig de Massanella (1.365 m) per la...
Cova Bassiol. Montsià.

20 de desembre de 2020Un cop més m'endinso pel barranc del Bassiol al Montsià, per descobrir un altre dels seus petits secrets amagats: la cova del Bassiol. Una petita...
 Ascensió al puig de ses Covasses

Vistes des del cimEl març de 2017 realitzem aquesta mateixa ruta amb el grup excursionista de Pòrtol, avui la repetim amb els companys dels “dimecres”. La torno a publicar...
Tuixent: descoberta del camí dels ribassos

Porto anys passejant per Tuixent i em pensava que coneixia tot el terme. Ha calgut avui perdre'm pels rodals del camí de la Ventajola per trobar que en Xavier Cadena...
Raquetes: pel pla de casalí

No han obert encara les pistes d'esquí de Tuixent La Vansa així que decideixo anar a fer raquetes (encara que tampoc hi ha prou neu i agafo les raquetes a la...
Hospital de guerra: cova de santa llucia

El pla A era pujar al grau de Carrasclet al Montsant però va un dia molt fred i amb vent  em fa desistir i  passar a un bon pla B. Casualment m'havia caigut a...
Sant Mateu i el dolmen de Can Gurri

El confinament ens obliga a limitar les nostres activitats de muntanya a les zones més properes. Sense saltar-nos gaire les prohibicions, només tenim a l'abast la Serra de...
 El Castellet i la Moleta de Galatzó

El CastelletFeia molta estona que els components del grup Viaranys no coincidíem, per anar a trescar junts per la muntanya. Avui ens reunim: en Pere, en Biel, en Fernado,...
Confinament comarcal: pels tossals de llardecans

Ahir quan vaig planejar aquesta ruta pensava que era una mica forçada i que segurament no tindria gaire interès. Error. Resulta que ha estat una caminada bestial amb...
Tossals i Cingles de Taravil

var Latitud_sortida = 42.057697; var Longitud_sortida = 1.765555; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol + "//" +...
Estanys de graugés.

Descripció de la ruta: des del Bages ens apropem als primers termes del Berguedà, per realitzar una ruta amb uns vestigis del passat encara molt presents. Veurem antigues...
GR92: Roses - El Cortalet

Avui hem fet una nova etapa del GR92, aquesta vegada curta i fàcil, totalment plana, pel Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà. Feia molt fred encara que avui l'ambient...
GR92: Cadaqués - Roses

Una etapa més del GR92, el camí del Mediterrani, que ens ha portat a recórrer alguns dels paratges més interessants de la Costa Brava, entre Cadaqués i Roses. El camí...
La volta  a la roca del corb

La volta a la roca del corb

Estic al refugi de la Cortiuda. El més assemblat al paradís. Ahir vam anar a escalar a Sant Honorat però avui s'aixeca el dia amb boira i fred. Hauré de fer un pla B....
El cavallet antihorari

15, 8 km. 2-39-35 10-13 x km. 838 metres desnivell positiu Parcials: 1-03-35; 54-24; 40-53  Havia llegit sobre aquest recorregut al Parc de Sant Llorenç del Munt en forma...
 Del Salla Gran

16-12-2020 Sant Llorenç de Montgai Paret del Pont Via :  Del Salla Gran La setmana passada vam fer la via de L’Alba i ens vam quedar amb un bon regust de boca, vaig...
PUIGLLANÇADA (per la Collada del Pedró)

Una de les ascensions més clàssiques i accessibles per a la iniciació en la pràctica de les raquetes de neu.  Prenent com a punt de partida la Collada del Pedró...
Oliana: ferrata de les canals

Ja vaig dir altres vegades que no m'agraden especialment les ferrates però per amistat sempre acabo fent-ne alguna. Avui hem fet la ferrata de les Canals. L'entorn és...
Cap norfeu

El Cap de Norfeu es troba situat dins del Parc Natural del Cap de Creus i per si mateix conforma una reserva integral amb una normativa de visita més exigent. L'itinerari que...
Alba

09-12-2020 Sant Llorenç de Montgai Paret del Pont Via :  De L’Alba He passat uns dies de refredat, abans em duraven 15 dies i tenia un parell al any, ara em durant mes...
GR92: Sant Feliu de Guíxols - Tossa de Mar

El GR92, el camí del Mediterrani, va ser el primer GR que vam fer amb el grup de caminadors. Es va iniciar el 2008 i va durar tres anys. Justament el dia que es va fer...
Turó de les Maleses i Sant Cebrià de Cabanyes

Fins fa una setmana no sabia que molt a prop de casa hi ha una magnífica ermita romànica. L'ermita de Sant Cebrià de Cabanyes és un edifici singular que, per la bellesa i...
La Mola Vertical, i una mica més.

1,6 km. 34-49 min. 406 metres desnivell La tercera cursa de la lligavirtual Egaramossenaire és una Mola vertical, gairebé pel mateix recorregut que la Crono-Mola de la primera...
Cova Galiassa. Mola de Catí. Port

25 d’octubre de 2020Feia temps que em cridaven l’atenció unes grans balmes que es veuen des de la pista del Pla d’Avària, a la cinglera de la cara sud-est de la...
 Puig de ses Vinyes per la carena de Llebeig

El puig de ses Vinyes amb els seus 1108 m de roca sòlida, és un cim isolat que mira sobre l'embassament del Gorg Blau i alhora contempla el puig Major de Son Torrella, la...
Pastuira/Borregues des de Setcases

Literalment, aquesta sortida no la començo des del mateix municipi de Setcases, si no que la faig des d'on he aparcat la furgo-camper, que és en un voral de la carretera...
Torrent del Misser

El Torrent del Misser és un altre dels barrancs montserratins catalogats amb l'etiqueta per a col·leccionistes. Recorre alguns dels racons més amagats de Montserrat,...
Cingles de malanyeu

Situat a la comarca del Berguedà i trobem el petit poble de Malanyeu format per un reduït nucli de cases entorn de l'església de Sant Sadurní de Malanyeu i alguns masos...
Turó de les Maleses des de Can Ruti

Hem tornat a pujar al Turó de les Maleses però aquesta vegada amb nens. El confinament perimetral no ens permet anar més lluny en cap de setmana però no volíem deixar...
Ferrata del topi a la cresta del conill

En Joan Alcalà em convida a anar a fer la ferrata que hi ha damunt del pont de Camarasa, als peus de la serra de Sant Salvador. La vaig fer un parell de cops fa un parell...