Pic de Nou Creus (2.803 m)

Dissabte 10 d’agost de 2019Hora de sortida: 2/4 de sis del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h (10,7 km)Desnivell: 850 m.Dificultat (1): Mitjana.Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada. Agafarem la B-30 i seguirem per l’autovia de l’Ametlla en direcció a Vic, (farem una parada als 4 camins de Tona per fer el tallat). Seguirem direcció Ripoll, Ribes de Fresser i Queralbs, on aparcarem i agafarem el cremallera de les 8,10 fins a Núria (consultar els horaris del cremallera, doncs varien d’un any per un altre)Itinerari: L’itinerari comença, just al baixar del cremallera. Travessarem les vies i ens enfilarem en direcció a la Coma de les Mulleres, per un camí molt evident que s’enfila tota l’estona.S’arriba a un punt en que el camí es bifurca, just després de quan travessem el torrent de les Mulleres per un petit pontet. Agafarem el camí de la dreta (pal indicador) i continuarem pujant. Si anéssim cap a l’esquerra, aniríem a parar al coll de Nou Fonts.El camí no té pèrdua i és evident fins al coll de Nou Creus, on com el seu nom indica trobarem 9 creus plantades al terra. A ma esquerra ens queda el cim de Nou Creus i més enllà el de Nou Fonts. Davant nostre i darrera del coll, la vall de Carançà. A la dreta el pic de la Fossa del Gegant (2.805 m) al que hi pujarem en cinc minuts i al darrera la vall de Núria.Tornarem al proper coll de Nou Creus i seguirem per la carena fins al Pic de Nou Creus.Per baixar, anirem fins al coll de Nou Fonts i baixarem per la Coma Fonda, on trobarem el mateix camí de pujada just al pontet que hem travessat pujant.Agafarem el cremallera de les 14,10 h. que ens deixarà a Queralbs al cap de 20 minuts. Agafarem els cotxes i anirem a dinar. Localització Temps Distància Alçada Núria 0h 00 m 0,00 km 1.962 m Pont de l’Escuder 0h 30 m 1,40 km 2.136 m Rètol Nou Creus - Noufonts 0h 35 m 1,70 km 2.168 m Coll de Nou Creus 2h 00 m 4,90 km 2.796 m Pic de Nou Creus 2h 30 m 6,20 km 2.803 m Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/pic-de-nou-creus-39777755 Observacions: Vàrem pujar al Pic de Nou Creus el 5 de juliol de 2008 i el 12 de juliol de 2017, aquí podeu veure les ressenyes i les fotos: http://maifemcim.blogspot.com/2008/07/lolla-de-nria-pic-de-nou-fonts-2864-m.html/ http://maifemcim.blogspot.com/2017/07/pic-de-noucreus-2799-m-pic-de-noufonts.htmlDinarem al restaurant Can Constans de Queralbs. Tel. 972 72 73 70. Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.

Santes Creus de Bordell i Madrona

var Latitud_sortida = 41.913129; var Longitud_sortida = 1.255283; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

La Pedra o Roca de les Creus de Rocafort del Pont de Vilomara

La Pedra de les Creus està situada actualment darrera de l’església de Rocafort. Aquesta roca estava situada en el camí que anava del Mas Roviralta (vora el Llobregat) a...

Castellsapera i Turó de Tres Creus (940 m)

Dimecres 5 de maig de 2021MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Bages.  Temps aproximat: 4 h (7,8 km)  Desnivell: 330 m (acumulat)...

MOLA DE LES TRES CREUS (1.127,3 m) o Mola d'Estats

CIM: Mola de les 3 Creus (1.127,3 m) o Mola d'Estats.COMARCA: Conca de Barberà. Muntanyes de PradesHORARI: 3h 25 min (2h 10 min + 1h 15 min)DESNIVELL: + 403 m...

GR 11 (epíleg): Cap de Creus - Cadaqués

Anterior:Port de la Selva - Cap de CreusQualsevol somni té un final, un despertar en que vas tornant a la realitat mentre vas recordant el que acabes de somiar... La travessa...

Puig de les Creus pel Pas de s’Herba Tendra.

Dia 22 de Novembre un grup de 14 cavallers/es ens proposam fer una excursió pels indrets de Caimari, curtata, però no exempta de  atractiu . Una vegada aparcats els cotxes...

GR11 (1) Cap de Creus - Llançà

A finals de juny ja feia bastanta calor, però res feia preveure la calorada exagerada que ens ha acompanyat aquests primers dies de juliol. Esperant -ingènuament- que la brisa...

OTs a Santes Creus ( Fotos)

Properament resumens competicions: Zegama, Canigo,...Fotos:https://www.flickr.com/photos/mch59/sets/72157645978640945/

GR11: Cap de Creus - El Port de la Selva

Amb el grup del GR hem fet una excursió per la zona del Cap de Creus. L'itinerari previst coincidia amb la primera etapa del GR11(variant per la Cala Tavellera) però hem...

Cap de Creus en BTT

Situats al Port de la Selva comencem a pedalar però de seguida hem d'empènyer la bicicleta per pujar la costa dels Torrellons. Un cop dalt anem seguint el GR-92 per terreny...