GR 11 (epíleg): Cap de Creus - Cadaqués

Anterior:Port de la Selva - Cap de CreusQualsevol somni té un final, un despertar en que vas tornant a la realitat mentre vas recordant el que acabes de somiar... La travessa del Pirineu acaba al Cap de Creus; però també hi ha un curt tram afegit on hi ha prou temps de repassar els records que han donat aquests 13 anys i 820 kms. entre un mar i l'altre, gaudint de les vistes del vessant meridional del massís(Cliqueu sobre les fotos per a ampliar-les)Track sobre mapa 1:50.000 de l'ICCCliqueu a sobre per a ampliarTrack a WikilocPerfil i més dadesM'espera un camí ja conegut, que va prop de la costa però que només baixa al mar en un parell d'ocasions. Ara fa gairebé un parell d'anys vam fer-lo en sentit invers amb els companys de Singles (aquí).Encara amb el molest vent del sud, intento dinar ben arrecerat pel far i començo a baixar per la carretera, més que res per canviar el camí de vingudaEn un parell de revolts arribo a la pedrera per on cal baixar extremant les precaucions; de seguida deixo les marques blanques i vermelles que se'n van a Irun, a l'altra punta del Pirineu. Aquesta vegada les deixo passar i continuo a l'esquerra, en direcció a Cala JugadoraUna preciosa platjeta on hauria pres un bany en altres circumstàncies... Crec que avui no era el dia idoniEn aquesta banda del massís no canvia gaire el paisatge: marges a banda i banda, vegetació baixa i algun arbre aïllatI és que aquest el paisatge típic del Cap de Creus: semi desèrtic, però amb molt de matoll. En molts trams no es veu ni un arbreTot i això al vessant meridional es veu més alzines, però encara joves. Cal anar travessant algun rec de tant en tantLa línia de la costa no s'allunya massa en cap momentEls marges de pedra delaten que aquest camí ja devia existir fa molts anys, fins i tot segles...Al fons, el Morro de Cala BonaUna hora després de sortir del far ja comencen a aparèixer les primeres cases. El camí va a sortir a una cruïlla de pistes, segueixo a l'esquerra i després em fico a la dreta per un corriol......que baixant al límit de les tanques dels xalets, va a sortir a la Platja Guillola, una altra meravellaEl camí torna a pujar, passant sota unes cases i sobre la Cala d'en LluísPerò encara aquí, prop de la civilització, no perd el seu caràcter. Ara les oliveres han agafat el lloc dels matolls i de les poques alzinesDesprés d'una curta pujada surto a la carretera de Cadaqués al far; la segueixo al sud uns 150 m. i em desvio novament a l'esquerra, creuant el Rec des Jonquet i passant sobre la cala del mateix nomDesprés d'aquesta pujo una altra vegada a la carretera, al collet on vam deixar els cotxes fa un parell d'anys. El camí retalla entre dos xalets i la torna a creuar als 300 metres, baixant després per la riera de PortlligatAls afores de Cadaqués, la badia de Portlligat és una de les visites imprescindibles del Cap de Creus i de la Costa Brava; i no només pels seus paisatges o per la tranquil·litat de les seves aigües......sinó que també acull la Casa-Museu de Salvador Dalí, el lloc on va viure i treballar fins al 1982Però m'hauré d'acontentar de veure-la per fora, no em queda gaire temps si vull agafar l'autobús... A més a més, s'hi ha de dedicar una bona estona per fer-se'n una ideaPerò també s'agraeix una vista del conjunt amb la badia de fons, banyada amb la llum de mitja tardaSurto de la platja per la carretera que hi accedeix, arribant a un petit coll on es troba una ermita dedicada a un sant que em resulta familiar...Novament una ermita dedicada a Sant Baldiri, aquesta de principis del s. XVII. Antigament havia estat dedicada als sants Abdó i SenénDes d'aquí puc fer una última mirada als meus últims passos pel GR 11, ja amb una mica de nostàlgia......abans d'endinsar-me pels carrerons blancs de la vila blanca de la Costa Brava, on ara sí posaré punt i final a una llarga travessa, a un llarg somni i a una etapa de la meva vidaThe End

Santes Creus de Bordell i Madrona

var Latitud_sortida = 41.913129; var Longitud_sortida = 1.255283; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

La Pedra o Roca de les Creus de Rocafort del Pont de Vilomara

La Pedra de les Creus està situada actualment darrera de l’església de Rocafort. Aquesta roca estava situada en el camí que anava del Mas Roviralta (vora el Llobregat) a...

Castellsapera i Turó de Tres Creus (940 m)

Dimecres 5 de maig de 2021MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Bages.  Temps aproximat: 4 h (7,8 km)  Desnivell: 330 m (acumulat)...

GR92: Cadaqués - Roses

Una etapa més del GR92, el camí del Mediterrani, que ens ha portat a recórrer alguns dels paratges més interessants de la Costa Brava, entre Cadaqués i Roses. El camí...

Pic de Nou Creus (2.803 m)

Dissabte 10 d’agost de 2019Hora de sortida: 2/4 de sis del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h (10,7 km)Desnivell: 850 m.Dificultat (1):...

GR 92 Etapa 3. Cadaquès - Roses

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 18.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 18.0px Helvetica; min-height: 22.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px...

MOLA DE LES TRES CREUS (1.127,3 m) o Mola d'Estats

CIM: Mola de les 3 Creus (1.127,3 m) o Mola d'Estats.COMARCA: Conca de Barberà. Muntanyes de PradesHORARI: 3h 25 min (2h 10 min + 1h 15 min)DESNIVELL: + 403 m...

Puig de les Creus pel Pas de s’Herba Tendra.

Dia 22 de Novembre un grup de 14 cavallers/es ens proposam fer una excursió pels indrets de Caimari, curtata, però no exempta de  atractiu . Una vegada aparcats els cotxes...

GR11 (1) Cap de Creus - Llançà

A finals de juny ja feia bastanta calor, però res feia preveure la calorada exagerada que ens ha acompanyat aquests primers dies de juliol. Esperant -ingènuament- que la brisa...

OTs a Santes Creus ( Fotos)

Properament resumens competicions: Zegama, Canigo,...Fotos:https://www.flickr.com/photos/mch59/sets/72157645978640945/

GR11: Cap de Creus - El Port de la Selva

Amb el grup del GR hem fet una excursió per la zona del Cap de Creus. L'itinerari previst coincidia amb la primera etapa del GR11(variant per la Cala Tavellera) però hem...

Cap de Creus en BTT

Situats al Port de la Selva comencem a pedalar però de seguida hem d'empènyer la bicicleta per pujar la costa dels Torrellons. Un cop dalt anem seguint el GR-92 per terreny...