Un tomb fins el Calm de la Claró

Després d'un parell d'hores per carretera ens trobem amb el Jordi, en Josep, en Jordi, l'Alfons i el Ramon i la Dolores que han baixat d'Andorra.Com sempre ja és una mica tard quan iniciem la ruta direcció a Noves i Berén per pujar cap al Coll del Roc Picó.El dia és assolellat i els boletaires ja comencen a tenir els cistells plens, en aquest tram no n'hi ha gaires però sembla que han fet bona feina.D'aquí i per la N-260 fem cap a la pista que ens portarà a Sant Joan pel Coll de Llac i el Bony de la Culla.El bosc està humit i els bolets apareixen per tot arreu, tot i això la pista deixa anar prou polseguera per tapar el nas.Anem trobant de tant en tant una colla de basals de dimensions considerables que paren una mica la pols.Al xalet de la Basseta fem parada a estirar una mica les cames i a recollir quatre ceps que hi ha a la vora del camí.Anem baixant ja cap a Santa Magdalena on trobem una colla de motoristes que sembla que tenen problemes i els caldrà portar una moto estirant.Seguim cap a les Bordes on un pagès ens té una estoneta fenla petar, sembla que te ganes de companyia.A prop de Civís en Ramon sembla que te problemes al Mitsu, un amortidor trencat és el culpable.Traiem l'amortidor i com ells estan instal·lats en aquella zona donen la ruta per acabada, ens veurem prou aviat.Seguim cap a Civís per baixar fins a Sant Julià, anem tard, molt tard per el que fem benzina i de pet cap a la Rabassa.Parada al bosc a dinar una mica i ja uns cap a casa que fem tard i els altres fins al Pic Negre a donar un tomb.De tornada cap a Arcavell i la Farga on queda la ruta acabada.Hem anat molt justos de temps, tot i això a estat una molt bona sortida.

16 de desembre, un tomb pel nostre patrimoni

Un tomb pel nostre patrimoni que es troba entre Collbató i la Vinya Nova. DIA:  16 de desembre del 2023 HORA:  8h 30 m. LLOC DE TROBADA:  Casinet CAL...

Un tomb per Sant Martí Sesgueioles (801 m)

Dissabte 13 de maig de 2023Hora de sortida: 2/4 de set del matí.  Ubicació: Comarca de l’Anoia.  Temps aproximat: 6 h 15 min (18,9 km)  Desnivell: 340 m...

De Vela Blanca fins a la cala Monsul.

La proposta d'avui és la continuació de la sortida anterior del Far del Cabo de Gata a Cala Raja en el vessant sud i l'excursió del poble de San José a la cala de los...

Del faro del Cabo de Gata fins la Cala Raja

L'altre dia em van preguntar quina era la cala que més em va agradat. Em va costar triar però finalment em vaig decidir i vaig respondre que m'havia sorprès agradablement la...

Un tomb pel País Valencià

El País Valencià era una assignatura pendent com moltes d’altres. Em venia de gust passar-hi uns dies i donar un tomb per algunes de les seves ciutats i pobles, així...

Un tomb pel país verd

Anar a Queralbs sempre és un èxit. És el nostre país verd i humit. L’aigua és per tot. La primavera està aquí al seu màxim esplendor. I com sempre, els paisatges...

La Foradada amb imatges des de fa 100 anys fins els nostres dies

La Foradada es un paratge natural situat a l’oest del poble de Cantonigròs, on les aigües de la riera de la Rotllada cauen fent un  salt i formant  un gorg amb les seves...

Aresta peygeret fins al petit midi i retorn

El Midi d'Ossau és una muntanya que impressiona des de totes les seves vessants. Et captiva i tens desig boig de pujar-lo. He pujat dos cops per la seva via normal i un cop per...

Un altre tomb per Cabrera

15.09.19  Tercera ressenya que dediquem en aquest bloc a la muntanya de Cabrera, al Collsacabra. En aquesta ocasió sortirem de Sant Julià de Cabrera per anar cap al coll...

Un tomb per la Noguera

Sortim d'Artesa de Segre fent la primera parada al castell de Montsonís per seguir direcció a Rubió de Baix. D'aquí cap a Rubió de Dalt fen una visita abans al búnquer que...

Un tomb per l'Osona i el Moianés

Aquesta ruta ja l'hem fet un parell de vegades, aquest cop la tornarem a fer amb unes petites variants.Comencem a Centelles, a Sant Antoni de les Codines, per seguir direcció a...

Un petit tomb per lo Pallars: patrimoni i paisatge

Ja fa temps que m’agrada instal·lar-me en un apartament d’un petit poble de qualsevol comarca del meu país i des d’allà voltar amb el cotxe per pobles, poblets i pistes...

Passarel·la fins al cim

Cresta dels Tres Consellers, D/IV+ (400m) Pic del Néouvielle (3.091m)Matinada de rigor, sense passar-se, i aproximació fins una congesta a peus d'un tres mil, que dit així...