Bricolatge, reparació bateries del frontal Ultra Vario

 En una de les sortides del Espeleodijous l'Antoni Torra es va quedar sense llum i es queixava de que la bateria, no li agafava gaire carrega i durava molt poca estona.Donant per fet que la bateria ja havia arribat a la fi de la seva vida útil va donar les despulles per veure com estava feta. El primer que ens trobem son uns cargols amb un cap no gaire habitual. Al no tenir l'eina adequada vaig sacrificar una punta plana i amb la Dremel la vaig mecanitzar.   Un cop ens hem desfet dels cargols ens trobem amb una placa de control electrònica protegida amb unes espumes.   En aquest punt ja veiem que semblen components estàndards i que si anem amb compte potser la podrem reviure.Cal vigilar de no fer cap curt-circuit ja que alguna de les bateries encara pot tenir una mica de carrega. Primer de tot dessoldarem els connectors de les bateries marcats amb (1).Ara necessitarem una clau de tub per poder treure les dues femelles marcades amb (2) Amb paciència i ajudant-me d'un tornavís i sense forçar res vaig empenyent les bateries cap a munt i surten sense gaire dificultat.Preneu atenció de la posició dels positius/negatius de les bateries. Aquestes son les bateries originals,marca Uniross 1865Be, no he trobat res a Uniross amb aquesta referència i  assumiré que es una manera de denominar les 18650 Hauríem de buscar bateries similars a les de la foto, amb potes preparades per soldar.Les bateries 18650 es poden trobar amb protecció interna contra l'excés de temperatura,  i l'excés de descàrrega. Les que ens interessen no haurien de tenir aquesta protecció ja que el circuit  electrònic que hem vist anteriorment ja fa aquesta feina. Tot i això jo vaig aprofitar unes d'aquestes que tenia en un calaix i que eren pràcticament noves, son auto-protegides i hi havia la possibilitat que això interferís amb l'altre circuit de protecció, també els hi vaig haver de soldar uns cables per poder-les connectar.Entre la forma de la pila i els cables que vaig afegir em va quedar un conjunt un parell de mil·límetres més llarg del que tocava i vaig solucionar-ho aprimant interiorment el plàstic de la tapa i la goma del polsador indicador de carrega.Després d'un parell de sortides i de carregues i descarregues sembla que la reparació funciona perfectament.Les piles utilitzades eren de dx.com i el seu cost uns 8 Euros la parella.

Marató Salomon Ultra Pirineu (42 km, 2500 d+)

Una de les coses boniques que té el trail és que és un esport on pots compartir la sortida d'una cursa amb algun dels grans atletes que el practiquen. Ni al futbol, ni al...

Petzl e+LITE – Linterna Frontal de Emergencia

Después de una aventura en un barranco donde tuvimos que pedir ayuda externa. Nos dimos cuenta que no llevabamos linterna frontal en el bidón estanco. Cosa que siempre...

Un Andorra Ultra Trail de rècord

La desena edició de la prova andorrana, marcada per les tempestes, torna a superar el nombre de nacionalitats

Es cancel?la l'Emmona Ultra Trail del 2017

Després de set edicions, l?organització comunica que l?any que ve no realitzarà la prova de Sant Joan de les Abadesses |En el comunicat realitzat, es remarca la intenció de...

EN DIRECTE Arrenca la primera Ultra Trail Tarrragona

A les set del matí ha començat la cursa de 84 quilòmetres des de l'Ajuntament de la ciutat tarragonina | Juanjo Oliva i Laia Díez, favorits a la victòria final | La prova...

Portes frontal avui?

Xelo-Bam, V+/Ae (475 m)Cara nord de la Roca Narieda-Fa molt de temps que no fèiem una bestiesa d'aquestes.Això és el que va exclamar l'Aleix després de dues hores de...

En marxa la primera Ultra Montseny

La prova, de 89 km i 4.600 m de desnivell positiu, estrena la nova Copa d'Espanya | Iván Ortiz, Dani Aguirre, Jaume Folguera, Silvia Trigueros i Judit Lamas, entre els favorits