Tour aranès: Tuc Blanc de Parros (2457 m.), Tuc de Parros (2731 m.) i Tuc de Mauberme (2880 m.)

I el "plan B" va esdevenir "plan A" o "planasso" (perdó pel barbarisme), perquè res feia sospitar que la jornada acabaria així. Amb la intenció inicial de fer el Tuc de Mauberme vam arribar a Bagergue, però un barranc desbocat per les pluges de feia unes hores, va impedir que puguéssim arribar amb el cotxe a la cabana de Calhau, on volíem dormir.Mitja volta i cap al pla de Beret, on a l'endemà mirarem de fer alguna cosa. Després de dormir al refugi lliure de la Peira Roja (a la foto), decidim pujar al Tuc de Parros, un clàssic de l'esquí de muntanya, que avui tastarem en versió estival.Després de deixar el cotxe a la cabana de Parros, seguim la vall del riu Parros amunt per després guanyar altura fins al cim. Bé, aquest seria l'itinerari directe... ...però nosaltres decidirem canviar l'itinerari per fer-lo una mica més llarg. Passant a tocar de les darreres congestes de neu......arribarem al coll dels Closos i a l'estany del mateix nom...... per accedir al primer objectiu del dia, el Tuc Blanc de Parros de 2457 metres. Per aquesta banda té unes bones parets, però per darrera és de fàcil accés......tot i que nosaltres pugem al cim per una "canalota" una mica estranya i descomposta. Però bé, ara ja hi estem posats.  Les vistes, en tot moment impresionant, amb el Montardo, els Beciberris o el massís de la Maladeta, encara amb força neu. Fins aquí hem estat unes dos hores i mitja. I ara cap al proper objectiu, el Tuc de Parros, que ens espera al final de la carena.Lluny encara, el cim del Parros, amb la seva característica creu...De camí cap allà, les vistes des de la carena ens permeten veure meravelles com aquesta, l'estany Negre de Parros, que encara llueix ben blanc per la quantitat extraordinària de neu que ha caigut enguany......per no parlat de la vista cap a l'estany de Montoliu i el Tuc de Mauberme. Per mi, una de les millors del Pirineu.Fem les fotos de rigor al Tuc de Parros (2731 m.)......i no podem resistir els cants de sirena del Tuc de Mauberme, que era on volíem anar inicialment. "I si hi anem? En dos hores estem allà!" "Vols dir que no està molt lluny? I aquells núvols? A veure si ens fotrem xops!" Però bé, finalment cap allà anem......per arribar a l'estany de Montoliu en una hora de camí.Des d'allà, enfilem el camí cap al cim del Tuc de Mauberme, travessant les congestes de neu que encara es mantenen.Després de creuar el coll de Mauberme passem a tocar del llac de Mauberme......i donem el tomb a la muntanya per anar a buscar la canal d'accés al cim, descomposta i desagraïda......però amb vistes magnífiques sobre l'estany de Liat.I com havíem dit, en dues hores des del cim del Tuc de Parros, fem cim al Tuc de Mauberme (2880 m.), on trobareu aquestes immenses fites. Vistes, no gaire, perquè els núvols estan començant a créixer anunciant la tempesta que arribarà al cap d'unes hores.Desfem el camí i des de l'estany de Montoliu pugem al coll de Montoliu (o Collada Fonda, segons el mapa)......des d'on iniciarem el descens per la vall del riu Vernatar fins arribar, sota la pluja, de nou a la cabana de Parros, on hem deixat el cotxe.En total, una "sortideta" on s'hi ha d'anar ben esmorzat, de prop de 23 quilòmetres i 1700 metres de desnivell, i que si voleu fer podeu descarregar el track aquí.

Osona Tour Gravel

Una petita volta de dos dies per la Plana de Vic de quasi 100 km, especialment per pistes, carreteretes petites i alguns corriols, tota ella molt recomanable per fer amb bicis...

Tuc de Parros (2.731 m) amb esquís

En el segon dia d'estada a la Vall d'Aran hem fet una nova ascensió. Avui l'objectiu, a més de ser un clàssic, era un recorregut de categoria a un dels cims...

TUC DE MAUBÈRME (2.880m) i TUC DER ÒME (2.703m)

Alçada mínima: 1.910mAlçada màxima: 2.880mDistància: 14,6 kmTemps empleat: 7h45m (aturades incloses)Desnivell + : 1340mDesnivell - : 1340mCABANA DELS CALHAUS - ESTANY DE...

Arbres – Pi gros del Parc Roc Blanc de Terrassa

Com cada dissabte us presento dos articles El Pi gros del Parc Roc Blanc és un destacable Pi Pinyer situat en un costat d’aquest allargat parc, concretament en el carrer...

Parc del Roc Blanc de Terrassa

El Parc del Roc Blanc, es un parc que te forma allargada i rectangular, esta situat entre el carrer ďIcària i paral·lel amb el carrer de Sicília, i a cada costat, amb el...

Bony Blanc (2755 m.) i Bony Negre (2724 m.)

Mentre la corrua de taxis no deixa de portar turistes al planell d'Aigüestortes, altres valls del Parc Nacional romanen buides a l'espera d'excursionistes. N'és un exemple la...

El Tuc de Mauberme (2880 m.)

Segona ascensió a aquest emblemàtic cim de la Val d'Aran, tot i que de forma més directa que quan vam anar-hi des del proper Tuc de Parros. El Mauberme queda una mica lluny...

Que és el Grand Tour i qui l’organitza ?

Avui us presento dos articles Grand Tour és un projecte del Centre de Creació Contemporània Nau Côclea de Camallera. És una ruta a peu d’uns 250 – 300 km i tres...

Tuc de Maubèrme (2880 mts.) des de Bagergue.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Avui toca sortida a la Vall d'Aran amb la Irene, aquest cim feia molts anys que volia pujar, durant els anys...

Pic Blanc d'Envalira (2724 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Avui, després d'aquests 9 darrers dies a les Illes Lofoten a Noruega, gaudint com a nens dels cims, la neu i la bona companyia...

**** Rere el blanc del nord

Gener - febrer 2019Malgrat aquest hivern poc generós no cedeixo en la dèria de lliscar, sóc incapaç de renunciar al plaer de la lleugeresa que dóna surar damunt la neu. Poc...

El Pic de Tour (2978 m.) i el Lustou (3023 m.)

Amb l'objectiu inicial de fer el pic de Lustou sortim de l'àrea de picnic de Fredançon, a la vall de Rioumajou, en un dia que havia de ser assolellat però de moment ha...

Thumel - Taou Blanc (Val di Rhemes)

Distància: 20 km.Desnivell: 2000 m.Dificultat: mitjana.Durada total: 7 h.Punt de sortida: Thumel (Val di Rhemes, Aosta).Sortida excursió llarga per assolir un 3400 amb molt...

BTTsenderisme a l'entorn del Mont Blanc (II)

Etapa 2: Ref. La Peula - Col Grand Ferret - Courmayeur - Ref. Elisabetta Soldini - Col de la Seigne - Ref. Les Mottets.Distància: 48 km.Desnivell: 1800 m+/2000m-.Dificultat:...

BTTsenderisme a l'entorn del Mont Blanc (I)

Primer lliurament de la nostra particular "volta" al Mont Blanc en BTT. Hi ha moltes versions al respecte: unes en sentit horari -la més habitual en BTT- i d'altres en sentit...

Tour del montblanc (10): lac blanc - chamonix

Si heu llegit l'entrada anterior sabreu quin era el meu estat. Al matí em vaig aixecar millor i vaig esmorzar alguna cosa lleugera.Vam sortir amb tranquil·litat doncs...

Tour d'Aï per la ferrata, i Tour de Mayen

Les torres d'Aï i de Mayen són dues muntanyes bessones situades a la vora nord del massís de Diablerets, ja damunt del llac Leman, a Suïssa. Per anar-hi cal pujar fins a...

El TOUR DEL MIDI D'OSSOU

El Midi d'Ossau és una muntanya singular. Sembla ser que són les restes d'un antic volcà pirinenc i esta encinglerat pels tots els vessant. De fet la seva via normal...

Ascensió al Tuc de Maubèrme (2.880 m)

Ja feia molts anys que teníem el Mauberme a la llista d'activitats previstes. És un cim tan prominent (gairebé 800 m) i amb una silueta tan característica que es veu des de...

La Tour al Vallon des Aiguilles.

Una de les clàssiques d'aquesta zona urban de Calanques. Per que ens entenguem aquesta vall de Calanques és a Marsella com Collserola a Barcelona. De totes maneres el lloc és...

TUC DE PARROS - 2.706 m

Diumenge 10 d'abril, després de dormir a la furgo a l'aparcament que hi ha al costat del refugi del CEC a Salardú, esmorzo amb la penya del CEB. Després de saber que la...

Tuc de Parros (avantcim 2.700 m.)

//--> Deixem el Pla de Beret i planegem amb el Barlonguèra al fons Baixem a la coma del riu Parros Recorrem tota la coma de Parros...