Xino Xano strikes again. Olesa de Bonesvalls- Olesa de Bonesvalls

Excursió realitzada el 9/5/2021Després de mesos confinats i, sobretot, confitats, reprenem per fi la nostra activitat caminaire. Triem una caminadeta curta, de poc desnivell i per indrets poc concorreguts. Som prudents i renunciem, en aquest primer re-encontre, al dinar col·lectiu, de manera que cadascú se'n torna a dinar a casa seva. A la propera, però, no perdonarem.La caminada de la represa és a Olesa de Bonesvalls, i seguim la proposta que, amb el títol de "Itinerari de la pedra seca", suggereix el Grup de Recerca Olesa Rural a través de l'aplicació "Natura Local" (molt recomanable). Per començar ens situem davant del contundent conjunt de l'Hospital de Cervelló, al costat sud de la Riera de Begues (que ningú s'atabali: l'hospital es diu de Cervelló, la riera és la de Begues però som a Olesa de Bonesvalls).0:00 h. Hospital de Cervelló. Situats davant la reixa d'entrada seguim el carrer cap a la dreta fins al final.0:02 h. Al final del carrer hi ha una placeta d'on arrenca, a l'esquerra, un camí que va seguint la riera. Aquesta ens queda a la dreta mentre que, a l'esquerra, un marge ens separa d'una vinya.0:10 h. Atenció en aquest punt perquè hem de deixar el camí que segueix la riera i trencar a l'esquerra per un altre camí, herbós i no tant evident, que s'obre pas entre dues vinyes (eh, Carles?). Al final de les vinyes el camí gira cap a la dreta i s'enfila entre pins.0:14 h. Pista. El camí que seguíem desemboca en una pista que hem de seguir cap a l'esquerra (una cinta tanca el pas als vehicles). La pista es va enfilant enmig d'una pineda de pi blanc. 0:18 h. En un moment en què el bosc està una mica més esclarissat, veiem, al darrera nostre, Olesa. Arreu, la farigola escampa la seva olor.0:32 h. Corral d'en Jaume. Construcció enrunada i envaïda per la vegetació, que ens queda a l'esquerra del camí, que ara planeja. De tant en tant treu el nas un margalló.0:41 h. Bifurcació de pistes. Hem de seguir la de l'esquerra. A banda i banda del camí hi ha restes de barraques. El camí, imperceptiblement, segueix enfilant-se.0:52 h. Pou dels Pedrissos, a la dreta del camí.0:52 h. Pista a la dreta. La seguim uns tres-cents metres, per veure les construccions que hi ha entre la brolla de pi blanc, mig amagades pel garric i el llentiscle. Retornem altre cop a la pista anterior, que ara inicia la baixada.1:10 h. Desviació a l'esquerra, abandonant la pista principal. A partir d'aquí el camí, sempre en descens, travessa una zona més obaga on hi podem trobar arboç i boix. Som en plena primavera i arreu hi ha un festival de flors, mentre que la fauna també hi diu la seva. Anem seguint sempre el camí fins arribar al pla de l'Hospital, que veiem al davant nostre.1:49 h. Hospital de Cervelló, final de la caminada.Powered by Wikiloc

Avui visitem : La Font de Olesa de Bonesvalls

La Font que ens referim esta situada en el carrer del Dr. Molins de Olesa de Bonesvalls. L’estructura de la font esta adossada al mur d’una finca privada. Esta feta de...

CREU DE SABA (606,2 m) des de Olesa de MOntserrat

CIM:Creu de Saba (606,2 m) des de Olesa de MontserratCOMARCA:Baix Llobregat DISTANCIA:12, 900 Km. DESNIVELL: 470 m. HORARI: 2h 35 (1h 45 + 50 min) DIFICULTAT:fàcil...

Marines de Son Olesa i Son Ferrandell

Restes de la caseta d'en GregoriUna caminada per les marines de Son Olesa i Son Ferrandell, dues grans possessions de Valldemossa. Es tracte d'un recorregut circular i no massa...

Marina de Son Olesa 24-3-2016

La ruta discorre majoritàriament per la marina de l'antiga possessió de Son Olesa Gran. Guaitam des d'uns empenyalats miradors a l'espectacular costa brava de Valldemossa,...

Marines de Son Olesa i Son Ferrandell

Mirador de s'EscaletaBonica passejada per les marines de Son Olesa i Son Ferrandell, dues grans possessions de Valldemossa.Seguim les indicacions de l'amic Joan Carles...

Avenc Jordi Verdiell. Olesa de Bonesvalls.

El passat 10 de març ens trobem la colla de l’Espeleodijous per esmorzar i decidir, finalment, quin serà el nostre objectiu aquest dia.El grup està format pel Ricard...

GR 5 (2): Olesa de Bonesvalls - Gelida

Anterior: Sitges-Olesa de B.Deu n'hi do el que s'ha fet esperar la segona etapa del GR 5, tant sols vuit mesos... Ens tornem a reunir més o menys els mateixos que al mes de...