Castellet - Cal Balaguer - Pantà de Foix - Castellet

Ruta dins el Parc del Foix on tindrem bones vistes a muntanyes com el Montmell i Montserrat. Creuarem camps de vinyes i donarem la volta al Pantà de Foix. Visitarem el poblet de Castellet i a més d'admirar el bonic castell de Castellet.Comarca de l'Alt Penedès.Ruta fàcil - Durada: 2h45 aprox - Distància: 11km - CircularWIKILOC: bit.ly/346IeFVLa ruta comença a l'entrada del poble de Castellet. Visitem el petit poblet i anirem cap al mirador i el castell.Deixem enrera el castell i anem a fer la ruta. Veiem l'indicador del GR 92-3 que l'haurem de seguir fins a les runes de Cal Balaguer.Començarem a pujar fins arribar a Cal Balaguer, cases abandonades i enrunades. Des d'aquí gaudirem de bones vistes panoràmiques. Un cop passem Cal Balaguer canviarem el sender per anar per una pista.Després descendim fins a la presa, haurem de fer un tram per carretera.Passem per sobre de la presa, i una vegada passada, seguirem per senders plans que van voltejant el pantà.En el tram final també haurem de caminar per carretera, menys d'un quilòmatre, i arribem al punt d'inici. Links d'interès:www.castelletilagornal.cat/el-municipi/turisme/llocs-dinteres/parcs.diba.cat/web/foixwww.penedesturisme.cat/ca/que-visitar/castell-de-castelletCal respectar la natura i mantenir-la neta

GR3: Balaguer - Molí de Tartareu

Una etapa més, la trentena, del GR3. Aquesta vegada hem sortit dels afores de Balaguer i hem arribat al Molí de Tartareu, poc abans d'arribar al poble del...

Torrent del balaguer (montserrat).

Descripció de la ruta; el recorregut d'aquest torrent és un curt tram de menys de dos quilòmetres i 170 metres de desnivell, que enllaça la carretera de can Maçana-Monestir...

Raimat: circular al pantà gros

PlatgetaTornem a Raimat a seguir el treball de recuperació. Avui farem un itinerari circular voltant el pantà Gros.DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI:Aparquem el cotxe en el segon...

Congost del Mu. Alòs de Balaguer i Camarasa

Serra del Montsec - Reserva Starlight del Montsec, Espai d'Interès Natural de la Serra del Montsec, Espais d'Interès Geològic, Espai de Xarxa...

El Pantà dels Crous de Sant Celoni

El Pantà dels  Crous està situat a la riera del Sot de Fresser que és tributària de la riera de Fuirosos, on hi ha el Pantà de la Brinxa, que fa poc us vaig descriure,...

El Gorg Negre o Pantà de la Brinxa de Sant Celoni

La Riera de Fuirosos discorre per la vall del mateix nom, que neix a Tordera i que passa pel nucli habitat de Fuirosos, entitat de població de Sant Celoni. En aquest indret, de...

El Castellet i la Moleta de Galatzó

El CastelletFeia molta estona que els components del grup Viaranys no coincidíem, per anar a trescar junts per la muntanya. Avui ens reunim: en Pere, en Biel, en Fernado,...

Dos petits espais naturals en el Pantà del Molí Nou de Moià

El Parc del Molí Nou de Moià, s’arriba pel carrer del Passerell, és un espai de lleure al voltant d’un embassament no gaire gran, durant els dies festius i més a...

El Pantà de l’Estany de Vila-sana

Avui us presento dos articles El més conegut de tots els estanys és el d’Estany d’Ivars i Vila-sana, que té una superfície d’aigua de 126 ha, es tracta de l’estany...

El Castellet de l'Ocaive

13/06/2019Aquesta vegada ens desplacem a Pedreguer, poble de la Marina Alta amb 7.431 habitants des d'on anem a fer una ruta curta però molt recomanable que ens portarà a...

ALOS DE BALAGUER Via 1 d'Octubre

Avui pugem amb el Josep a Alòs de Balaguer, farem la via 1 d'octubre, que ell no ha fet i jo vaig fer fa uns mesos i voldria fer de primer el primer llarg. La via té quatre...

ALOS DE BALAGUER Combinació de vies

El dia que vam fer l'esperó de l'Anna el Jordi ens va dir que havia una combinació bastant bonica. Que és fer les dues primeres tirades de la Canto por Soleares, la de la...

ALOS DE BALAGUER Espero de l'Anna

Com aquesta setmana esta fent fresca quedem per anar a Alòs de Balaguer, que segur que avui, no trobarem ningú. Així és, ningú en casi tot el dia a la paret.Amb el Jordi i...

Passejant per les aigües del pantà de sau

Avui és dia d'estreno, feia temps que volia tenir un kayak inflable i després d'estar uns quants anys amb el meu kayak de polietilè quasi en l'oblit, el desig de tornar a...

ALOS DE BALAGUER Via 1 d'octubre

Avui dimecres anem cap a Alòs de Balaguer, paret que els caps de setmana hi ha força gent. Ja és curiós això de les modes, recordo quan van obrir la Olga Frontera, aquí no...

Montdarn - Balaguer - Planés

var Latitud_sortida = 41.979576; var Longitud_sortida = 1.780952; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

ALOS DE BALAGUER Sordenes Mon Guef

A les nou, ens trobem amb el Cesc i el Josep Anton a Alos de Balaguer per grimpar. La via triada és sordenes mon guef, és una via que crec que he fet un parell de vegades i no...

Cova Balaguer i Cova del Mal Pas. Els Ports

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px} Estiu del 2018Tot i la...

Parcs del Foix i d'Olèrdola

var Latitud_sortida = 41.263182; var Longitud_sortida = 1.633632; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...