Descobrir camins: de l'estació d'ager al caming zodiac per la passarel·la de la baronia

Anar a la muntanya vol dir estar sempre preparat a rebre sorpreses. Anem a provar el dron del Santi Sedó mentre n'Antonio Cots i jo anem a caminar. Descobrim un tram - molt endreçat - del camí de la passarel·la de la Baronia a la mateixa de la Baronia de Sant Oïsme encara que el camí surt un quilòmetre abans a la carretera del Doll però sempre interessant descobrir trams nous. Però la sorpresa vindria de trobar el camí de la passarel·la al camping Zodiac que ara (setembre de 2022) roman tristament tancat.Descripció de l'itinerari:Descripció del tram de l'estació d'Àger al càmpin Zodiac.Aparquem a l'estació d'Àger. (Veure circular pel GR3) en el km 208,1 de la carretera C-12 que travesem i passem per la vora de les casetes de l'estació. Anem baixant.5 min - 0,3 km Passarel·la de la Baronia que ens permet accedir a una bella pineda on sembla que fan campaments infantils. Tram molt agradable. A l'extrem de l'esplanada surt per la dreta el camí a la Baronia de Sant Oïsme que es pot seguir durant 15 minuts fins sortir a la carretera del Doll (km 65) a 1 km del llogarret de la Baronia de Sant Oïsme, però nosaltres anem a l'esquerra.9 min 0,6 km Abanonem el camí principal i ens fixem una fita que ens indica un corriol que surt a l'esquerra. Primers metres no gaire evidents. Coordenades UTM: 31T  x=322544  y=4652521. Tram del sender molt agradable que marxa per un tram empedrat sobre un marge.17 min 1,1 km El camí s'encara cap a la carretera però algú ha obert un camí fitat que continua enllà. Cal anar amb compte.23 min 1,4 km Arribem a les primeres instal·lacions del càmping Zodiac.26 min 1,5 km Arribem al càmpig Zodiac (veure excursió a la serra d'Altera i barranc de Montner). Actualment el càmping està tancat (setembre 2022) i no podem accedir a la carretera del Coll. Retornem pel mateix camíPer obtenir el track:Powered by Wikiloc

Santa Maria de Gualter. La Baronia de Rialb.

Serra del Montsec - Reserva Starlight del Montsec, Espai d'Interès Natural de la Serra del Montsec, Espais d'Interès Geològic, Espai de Xarxa...

Dolmen de Sòls de Riu. Baronia de Rialb.

La Lucy i l'estació espacial internacional

Antiparkes, V (255m)Pic de la Solana de Llauset, Llauset.Cada dos per tres, després sopar, la Lucy surt a fer un vol pel pati del seu satèl·lit de llauna. Orbitant tan ràpid...

Itinerari circular per l'estació d'àger

En començar la primavera passada es va organitzar una Trobada de cuidadors de senders de les Terres de Lleida, però per problemes familiar em va ser impossible anar-hi....

Per la Baronia de Rialb

Aquesta és una ruta circular amb sortida i arribada a Ponts, té uns 116 km i transcorre amb bona part per la Baronia de Rialp.Aquest cop comencem una mica tard, són passades...

Trail Vall d'Àger (19,8 km, 1380 d+)

Després que l'any passat no poguéssim córrer la Trail Vall d'Àger per la gran acumulació de neu (el circuit de l'edició 2017 va fer el mateix recorregut que la Trail Via...

Pel Boumort i la Baronia de Rialb

Després d'un bon esmorzar i passades les deu sortim d'Organyà direcció a Cabó.A poca distància deixem la carretera a Cabó per seguir la que puja a Montanissell,...

Via apia al mollo gros: descobrir un racó de món

Davant del Castell de Claramunt hi ha unes roques que, malgrat esser menudes, destaquen com element diferenciador entre tanta verdor. Es tracta dels Mollons que constitueixen un...

Pels voltants de la Baronia de Rialp

Iniciem la ruta a Ponts per anar vorejant el riu Segre fins a Anyar tot passant per la presa del canal d'Urgell i Torreblanca, aquesta zona rica amb aigua està plena de camps...

Nous camins: puig castellar

L'altre dia vaig anar a una reunió de Vegueria i l'Emma em va presentar un noi jove que es deia Joan Urti... (un cognom basc inrecordable) de Balaguer que havia recuperat el...

GR1: Palanca d'Àger - Hostal Roig

Hem fet la tercera etapa del GR1, des de la Palanca d'Àger on vam acabar al mes passat fins a l'Hostal Roig. Aquesta és, potser, l'etapa reina del GR1, ja que el camí supera...

Travessa est. d'Àger - Balaguer

Distància: 46,2Desnivell: 1150Dificultat: alta, puntualment molt alta.Ciclabilitat de pujada: 95%Ciclabilitat de baixada: 100%Durada total: 6hPunt de sortida: estació de FGC...

La polèmica passarel·la de mont-rebei

Avui he anat a veure la passarel·la de Mont-rebei, el pas encara està tancat però potser hi havia una cinquantena de persones a la passarel·la. La veritat és que el pont...