TURÓ D'EN CORTS (390,2m.) des de l'estació del Funicular de Vallvidrera

CIM: Turó d'en Cors (390,2 m.) des de l'estació del Funicular de VallvidreraCOORDENADES CIM:41º 24' 18.81” n / 2º 6' 6,4” EVÈRTEX GEODÈSIC: 287125016COMARCA: Barcelonès / Baix LlobregatDESNIVELL: 128,5 m.HORARI: 1h 20 min. (40 + 40 min.)DIFICULTAT: FàcilCARTOGRAFIA: Collserola E. 1:20 000 (Ed. Alpina)Recorregut fàcil i curt amb bones vistes de la ciutat a cavall entre Sant Just Desvern i Barcelona.ACCÉS PER CARRETERABarcelona per la Ronda de Dalt fins a la Plaça Borràs per seguir per l'avinguda de Vallvidrera fins a l'estació de Peu del Funicular. Aquí cal buscar lloc per aparcar i utilitzar el funicular de Vallvidrera fins a l'estació intermèdia carretera de les Aigües on comença el recorregut.Tot i que el consell és deixar el vehicle a l'estació de Sarrià de Ferrocarrils de la Generalitat i fer el recorregut fins al Peu del Funicular amb el metro del Vallés.ACCÉS EN TRANSPORT PÚBLICAmb trenFerrocarrils de la Generalitat (FGC) fins a l'estació de Peu del Funicular i arribar a la carretera de les aigües amb el funicular que neix a la mateixa estació utilitza'n el mateix bitllet.www.fgc.catAmb autobúsFins l'estació de Sarrià: Línies: 66, 68, V7 i N7http://www.tmb.cat/ca/linies-de-busDESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT0 min. 00 seg.: Sortir de l'estació del Funicular de Vallvidrera a la carretera de les Aigües (279,3 m.) seguin la pista a la dreta01 min. 37 seg.: Cruïlla a la dreta amb escales. Seguir per la carretera de les Aigües10 min. 00 seg.: Deixem a l'esquerra un carrer asfaltat seguim per la pista carretera de les Aigües.14 min.30 seg.:Deixem una pista,  a l'esquerra, seguim per la pista carretera de les Aigües.15 min. 00 seg.: Carretera que creuen per un pas elevat.17 min. 15 seg.:Pal indicador al final del pas elevat deixem una pista a la dreta que baixa a la carretera seguim per la pista carretera de les Aigües per un tram asfaltat18 min.3 seg.:finalitza el tam asfaltat i torna la pista de terra.19 min. 00 seg.: El pas és barrat amb una cadena que impedeix el pas de vehicles. Seguir per la pista carretera de les Aigües.20 min. 00 min.:Pal a la dreta de la pista que indica el camí al Turó d'en Cors per el qual anirem pujant.26 min.00 seg.: Al camí troben una gran pedra decorada amb dibuixos (pintura).26 min.30 seg.: El camí s'endinsa entre pins29 min.30 seg.:Capella de Santa Maria. Seguir a l'esquerra per darrere la capella baixa'n en direcció a la pista que seguirem a l'esquerra en pujada.37 min.00 seg.: Seguir un camí a l'esquerra fins a arribar novament a la pista.39 min.00 seg.: Pista i camí que seguirem amunt fins al cim 40 min. 00 seg.:Turó d'en Corts marcat com vèrtex geodèsic.Descens pel mateix camí de l'ascensió.Com davant mateix tenim el cim de Sant Pere Màrtir (Antenes) poden arribar-hi en uns 13 minuts baixa'n fins a la pista i encara'n bé per la pista o per un corriol que marxa paral·lel fins al cim de Sant Pere Màrtir.EQUIPAMENTMotxilla, sabatilles de trekking, pals, farmaciola, roba d'acord amb l'epoca de l'any, màquina fotogràfica i prismàtics Cal dur aigua,ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L'ASCENSIÓTot l'any.DIRECTORI DE SERVEIS: Ajuntament de Barcelona www.bcn.catParc Natural de Collcerolawww.parcnaturalcollserola.catBarcelona, 10 d'abril de 2016

Integral d'en pitu i la nuri

DIMECRES, 10 D'ABRIL Aquest dimecres cal fer bondat, per obligacions familiars no convé marxar gaire lluny i tornar aviat a casa. Solució quedar-nos per Montserrat on...

Avenc d'en Pasant

Avui hem iniciat la temporada de sortides de tarda. Aquestes sortides, que realitzem quan el dia és prou llarg per fer una activitat a la tarda, són normalment...

De la cala d'en torrent a la torre d'en rovira

Primera proposta excursionista a l’illa d'Eivissa. La verita era una mica – molt – escèptic pensant que no m’agradaria caminar per sa illa però la veritat és que la...

Circular als Carcaixells d'en Dalmau

Avui anirem al Baix Empordà, al Massís de Cadiretes a la zona protegida dels Carcaixells d'en Dalmau. Ens trobem doncs en una zona molt peculiar a on afloren una seria...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Via D'EN POL. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

13/12/23. El Josep Estruch (bloc Els Visas), va piular una nova via a Malanyeu de la factoria Antoni Alarcón i companys, a la dreta de la via Delia i com som tafaners de mena...

Vies d'en pol i mona de pasqua a malanyeu

DIJOUS, 07 DE DESEMBREAquest pont, tothom ha marxat i quedem per la zona els que tenim compromisos familiars o treballen , és un handicap però també és un avantatge...

Moletó de sa Granja pel pas d'en Redó

Powered by Wikiloc Inici: a l'aparcament de Sa Granja, a la carretera (Ma-1100) d'Esporles a Banyalbufar.(WP-01) Aparcament de sa Granja - 0,0 km - 0 minuts - 262 m...

15 anys de... la Gota Fria al Roc d'en Solà.

Molt poques vies havia fet jo a la part central del Roc d'en Solà fa 15 anys, i suposo que el company em va engatussar per anar a fer aquesta via, que tant ara com...

Esperó M.T.V. a la Roca Gran d'en Ferrús.

Per treure's el barret amb l'estil i saber fer de l'aperturista que ha obert aquesta via en solitari. Molt ben trobada i resolta: ens ha semblat una via ben guapa!.Alterna...

Via Negrona a la Punta d'en Serreta.

Ja tenim les calors d'estiu ben assentades i les tardes cerquem bona ombra en aquests indrets tant bonics.La via es ben  elegant i arriba un punt que ens aboca...

Via kuru a la dent d'en rosell

DISSABTE, 17 DE JUNY DE 2023 La darrera setmana va trucar-me el Xavi per si volia acompanyar-los a fer la via Kuru a la Dent d' en Rosell i com que fa molt temps que no...

Via ALBERTO GONZÀLEZ. SERRAT D'EN MUNTANER.

24/05/23. Després de fer la via Orgull Maputxe, encara tenim temps de fer la via Aberto Gonzàlez, abans què el temps cavies cap a pluja...La via té dos llargs de corda de...

Via ORGULL MAPUTXE. SERRAT D'EN MUNTANER.

24/05/23. Avui donen tempestes a la tarda, així què anem a Montserrat, en principi sense cap idea, al final ens decidim per anar a la via Orgull Maputxe.Una via curta, intensa...

Puigs de sa Font i d'en Tonet

Powered by Wikiloc Per l'Arxiduc Lluís Salvador sabem que a finals del segle XIX dalt del puig de sa Font a Andratx hi havia tres molins de pólvora. Encara avui perviuen dos...

Avenc des Puig d'en Racó

Avui he visitat una nova cavitat a l'illa d'Eivissa, un petit avenc, de poca fondària però ben interessant per les seves formacions i perquè és una cavitat...

Puig d'en Vauma

Powered by Wikiloc Ascensió, pel camí des Pujadors, al modest puig d'en Vauma de 262 m. i tornada pel Camí de la Muntanya.Inici: Aparcament passats uns metres del portell de...