Jocs de Nens

28-09-2022 Montserrat Collbató Els Graus Esperó Fra Garí Via :Jocs de Nens Avui ha estat un tornar a la normalitat meteorològica i nosaltres tornem als baixos de Montserrat amb un horari normalitzat, sense pressa i gaudint de bones estones de converses amb els companys.El Raimon al L - 1Avuihem tocat els diferents marcs de vida que tenim amb les noves generacions d'escaladors, coincidim amb el Loloi el seu company en què els nous tenen una cultura diferent i que és extraordinària, una bona preparació anímica, una cultura física extraordinària, disposició de temps i ambició esportiva fantàstica.No obstant les nostres vivències que han estat úniques i d'un contingut social de grup, de petits grups que encara ara continua i ens dona motius per continuar estant en aquest món, amb les nostres possibilitats.El Guillem al L - 4Per finalitzar, hem coincidit en el fet que, i encara no s'havia produït el xou de la nit, creiem que el món de la política ens pren el pèl des de la dreta a l'esquerra ens prenen per imbecils i ells es comporten com en un pati de col·legi infantil en què els que més força fan són els que dicten les normes i es distribueixen les poltrones de poder i diners.Coincidim en el fet que la professionalitat dels polítics és una presa de cabellera.El Martí al L - 5Clar, aquestes conversés que surten abans o després d'una escaladetade plaer amb bon temps, bons companys i una (o dos) cervesa entremig, després cap a casa a trobar les nostres mascotes o companyes.L - 6 (surt tan depresa que s'emporta totes les cordes)La via d'avui "Jocs de Nens" l'hem començat per l'Avi Joan, és una via senzilla i a la vegada amb alguns passos interessants,,reunions còmodes que permeten riure i provocar al company que està escalant, la baixada s'ha fet llarga i els genolls han arribat cantant el virolai, bé en el meu cas, els companys han arribat millor que Jo.L - 7Aproximació : En sortir de Collbató ho tenim just al davant, seguim un marcatcamí que passa pel peu del llom del primer llarg (camí amb marques blaves i blanques), donem la volta al llom i pugem per la seva dreta (sentit marxa) fins a una rapissa de terra, a sobre veurem, a uns 4 metres, una reunió. Es fa els dos primers llarg de la via "L'Avi Joan" per després fer un flanqueig cap a la nostra dreta, a l'inici tornem a trobar els senyals de pintura, quan aquestes tirant amunt nosaltres hem de continuar flanquejant cap a la dreta una petita baixada de 2/3 metres i una mica més de flanqueig fins a una baga en un pont de pedra, aquí comença la via "Jocs de Nens" Primer llarg  :   Remuntem uns pocs metres fins a la reunió que es veu i l'aprofitem per assegurar-nos a partir d'aquí tot el llarg té una tendència a la dreta, sempre queda una mica per sota del llom i d'una xapa es veu la següent, pedra extraordinària i grau amable, un cop al replà anem a la dreta al peu de petit esperó a on trobem dues xapes en la que fem la reunió.. 30 metres, 4 xapes, IIIº /  IIIº+ / IIIº / Iº Segon llarg  :   Recte amunt un pitó casolà ens marca el camí Un pas per mirar-lo un altre rapissa una xapa per assegurar un altre pas, ara un tram més còmode per arribar a un ressalt correctament assegurat, després quasi caminat fins a la pedra del davant a on està instal·lada la reunió. 30 metres, 1 pitó 2 xapes, IVº / IIIº / IVº. Tercer llarg  :   Quasi caminat capa la dreta (mirant la paret) primer baixar una mica, a l'inici seguim unes marques de pintura blaves i blanques, quan aquestes tirant clarament amunt les deixem i continuem flanquejant, baixem uns 2/3 metres amb el cul a terra i després continuem flanquejant, donem la volta a un petit llom i veiem una baga en un pont de roca, petit replà per fer la reunió. Ara estem a l'inici de la via "Jocs de Nens". Uns 60 metres, caminat / Iº / caminant. Quart llarg : Una bonica placa ajaguda amb roca extraordinària, trobem un pont de pedra que a vegades té un cordino i de vegades no el te, més amunt una xapa assegura el pas més...