Ucraïna Lliure

11-02-2023 Berguedà Malanyeu Paret de l'Altar Via : Ucraïna Lliure Hole..!! hole..!!! fred i Sol, sense vent i en una fondalada, avui toca comença tard (com sempre) i finalitzar més tard (com sempre) i és que cada dia anem mes lents que un carro de mules velles... però anem ....!!!El Raimon i l'Esteve arribant a la R - 1Paret de l’Altar una nova via del 2022 dels companys Rovira i Alarcon, sinònim darrerament de possibilitats de ferles, això sí, amb moltes bagues posades en els llocs més inversemblants, també és interessant per què el nostre Filòsof de Motxilla pot fer el que més li agrada.... posar "cacharrets"  (friends i tascons) a tot drap i no veieu com gaudeix, sembla un nen amb sabates noves, la resta remugem per què quan la dificultat baixa, per nosaltres baixar és estar als vols del III°, les assegurances fixés desapareixent.... El Raimon al L - 2 La via segueix la tònica del sector molt ben trobada, grau amable i pedra bona en general, únicament al tercer llarg un parell de metres molt terrossos i unes llastres que no donen molt bones sensacions, encara que l’Esteve de primer s'ha agafat i diu que estan bastant bé, és que ell pesa com un paper de fumar. Jo de segon, pes pesant, no m'he atrevit i no les he tocat i el Raimon ha fet un mix.L'Esteve al L - 3 Es va trobant una mica de sorra en quasi tota la via, segurament cau en fer els ràpels, amb el pas de cordades les sortides dels ràpels és netejament i ja no es trobarà tanta sorreta, que, d'altra banda, no molesta gaire en gran part del recorregut. Per baixar hem fet quatre ràpels seguin la via, les reunions tenen un mosquetó de ferro per rapelar i els ràpels es poden fer amb una corda de 60 metres. Aproximació amb cotxe : Aproximació a peu : Aparquem a l’alçada de la casa      i seguim el camí que puja a les vies l’Amadeo fa 60 i Fil a l’Agulla, seguim el camí fitat que ressegueix el peu de paret, una  curta remuntada i després baixa, per passar la marcada canal que solca la paret, seguim les fites que ens porten fins al peu de via marcat amb una fletxa picada a la paret, cap assegurança visible. Primer llarg : Un diedre inclinat, dreta – esquerra, pujarem per la placa de la seva esquerra, pedra bona, un xic ajagut i cap assegurança, uns vuit metres més amunt veurem una vaga, a partir d’aquí es poden posar friends i bagues i també trobarem algunes de la via, ara es posa un xic més dret passa entremig d’uns matolls i arriba a una petita cornisa, a sobre i a l’esquerra una bonica placa amb una xapa i al cap de munt una baga, la reunió està un parell de metres a l’esquerra, reunió de dues xapes, un xic penjada. 32 metres, 5 assegurances, IVº-- / IVº / IVº+.Segon llarg : Recte amunt una petita llastra amb una xapa a sobre i tres metres més amunt una baga, se supera en una curta bavaresa ben assegurada, un cop superada la baga lleugera tendència a la dreta, trobarem dues xapes més que marcaran el camí, de la darrera xapa un flanqueig descendent, d’un parell de metres ens deixa a la còmoda reunió. 25 metres, 4 assegurances, IVº+ / Vº / IVº / IVº--Tercer Llarg : Horitzontal a la dreta, tres o quatre metres, una xapa marca l'entrada a una placa de bon fer fins a un altre xapa, ara un tram brut, amb una baga a sota i una xapa a sobre, segueix amunt trobant dues xapes més que protegeixen una zona en què  trobem unes llastres  d’escassa confiança, els que pesant poc s'han agafat i els més pesats hem passat sense fer-ho, seguim una mica a la dreta i després amunt una darrera xapa i entrem a la còmoda reunió. 30 metres, 7 assegurances, IVº-- / IVº+ / IVº (brut) / IVº+ / IVº. Quart llarg  : Per la dreta es veu una xapa arribar-hi, seguir  per placa bonica, al principi recte, sota una petita illa d’arbres anirà a l’esquerra per superar-la i uns metres per sobre trobarem la darrera reunió, segons diuen també es pot donar la volta per l’esquerra. 30 metres, 1 assegurança, IVº+ / IVº-- /...

Terra Lliure a la Magdalena Superior.

Jo he escalat molt poc per la zona de Gorros a Montserrat i encara no puc dir que m'he l'ha conegui, per això, avui hem anat a fer la Terra Lliure a la Magdalena Superior (el...

Ucraïna Lliure

29-03-2023 Berguedà Malanyeu Paret de l'Altar Via : Ucraïna Lliure Inici del dia fred, com pertoca a l'època de l'any ara bé, arribats al migdia tot canvià, si fa uns...

Vies ucraïna lliure + l'amadeu fa 61 anys

DIMECRES, 01 DE FEBRER DE 2023Avui hem quedat per sortir amb el Lluis i el Gines, sense tenir gaire clar on anar.Com que encara es aviat i tenim hores per davant abans no...

Esperit Lliure a la Punta de la Vinyola.

Una via molt ben trobada, amb les tirades 4 i 6 especialment boniques. S'endevina una bona feinada dels obridors alhora de netejar l'itinerari però hem vist uns grans...

La Buffet Lliure a la Serra de St. Joan.

Feia gairebé tres anys que no pujava a Montanisell i la veritat és que ja trobava a faltar la pau i tranquilitat de la Serra de Sant Joan. Avui hem repetit la Buffet Lliure on...

Barra Lliure a la Paret de l’Aeri

La Barra lliure és, malgrat que algun dels seus equipadors s’entesti a dir el contrari, una proposta prou interessant per escalar a la Paret de l’Aeri. De caire...

Cim lliure de fites: pui de la bonaigua

Ara que el nostre Pirineu comença a estar tan massificat fa una certa il·lusió pujar a un cim on no he trobat cap fita per indicar-me el camí. Pujava per pura intuïció...

Via Terra Lliure a la Magdalena Superior.

Guapa via de plaques farçides de bons códols. Segons la recent guia de Gorros i el que comenta el col.lega, la via te menys xapes del que és habitual a Gorros.La roca és...