El Peladet Oriental - Via Guineu Lliure 03/05/2014

No hem pogut fer el pont, aprofitem el dissabte per arribar-nos a lo Peladet Oriental , ens fa il·lusió fer la via Guineu Lliure, les explicacions que hem llegit en diversos post, ens animen anar-hi.El lloc s'ho val, només cal veure aquesta panoràmica feta des de la pista que porta a la cantera. El dia es presenta preciós,  en aquesta vista sobre el poble de Rubies podem veure al fons els cims del Pirineu amb molta neu. Quan arribem a l'esplanada on deixem el cotxe,  només hi ha un altre cotxe que sembla que hi han dormit,  és la Silvia Vidal i un company, no puc estar-me de visitar l'ermita, és un racó que m'enamora.  La primavera també ha arribat a Rubies. Ràpidament preparem el material i enfilem la forta pujada, que encara que curta, sempre la trobo un xic emprenyadora, es dreta i amb pedra solta, però com es curta amb poca estona ja som a peu de via. Una G i la bavaresa que hi ha sobre ens indiquen que ja som a peu de via.  El primer llarg, ja justifica una visita aquesta via. Una bavaresa que cal equipar amb els camelot 1,2, i 3 i combinant la tècnica de bavaresa i diedre superem aquest primer tros, després ja per terreny més fàcil anem progressant i amb una escalada "disfrutona " arribem a la 1ª reunió.  R1 45 metres, V+, V. IV, V. Superant la bavaresa.  L'Ita gaudint del primer llarg.  El segon llarg comença amb uns passos curiosos fins aconseguir el primer bolt, després cal llegir la roca bé fins el següent, passos molt interessants, per prosseguir en tendència a la dreta gaudint d'una escalada plaent i una roca sensacional. R2 40 metres 6a, V, V+. El segon llarg un cop fet el pas de 6a L'Ita arribant a la segona reunió.  El tercer llarg comença amb un pas estrany fins el primer bolt, per mi el pas més difícil de la via, per prosseguir amb uns passos amb molt bona pressa fins el següent, després baixa la dificultat fins arribar a la feixa, que seguim un tros, fins que pugem uns metres fins a la 4ª reunió. R4. 40 metres 6a IV. La tercera reunió . Des de la reunió, el quart llarg no sembla massa atraient, es veu amb un xic de vegetació, però un cop ens hi hem posat ha resultat un llarg molt bonic. R 4 50 metres IV, V, IV.  Ara ja només ens queda un llarg molt curt fins el cim. R5 15 metres IV+. Sortint de la via.Foto cim.Via molt recomanable, que està molt ben aconseguida i que a nosaltres ens ha agradat molt.Primera ascensió: B. Jover Octubre 2008.Material: Camelots 1,2, i 3 per la primera tirada. 12 cintes exprés.Ressenya: la trobareu aquí.

Mirall Corcat al Peladet Oriental.

Estrenem l'any en el tranquil llogaret de Rúbies i aquesta bastant recent obertura al Peladet Oriental: la Mirall Corcat. Fent cas omís a la minsa plugeta matinal, que...

La Bomber Cuiner al Peladet Oriental.

Feia dies que no anava a Rúbies i encara hem queden vies per fer, així que felicitat doble en aquest preciós i (un altre cop) tranquil racó de món. Avui, una de les...

Via MIRALL CORCAT. PELADET ORIENTAL. RÚBIES.

3/07/23. Rúbies és un racó què destil·la tranquil·litat, avui amb el Ramir anem a fer la darrera via oberta al Peladet Oriental. Aquesta via va entre les vies Cita a...

Terra Lliure a la Magdalena Superior.

Jo he escalat molt poc per la zona de Gorros a Montserrat i encara no puc dir que m'he l'ha conegui, per això, avui hem anat a fer la Terra Lliure a la Magdalena Superior (el...

Vies ucraïna lliure + l'amadeu fa 61 anys

DIMECRES, 01 DE FEBRER DE 2023Avui hem quedat per sortir amb el Lluis i el Gines, sense tenir gaire clar on anar.Com que encara es aviat i tenim hores per davant abans no...

Esperit Lliure a la Punta de la Vinyola.

Una via molt ben trobada, amb les tirades 4 i 6 especialment boniques. S'endevina una bona feinada dels obridors alhora de netejar l'itinerari però hem vist uns grans...

Via: ESPERIT MOHICÀ. PELADET ORIENTAL.

23/03/22. Portem uns dies marcats per la meteolòrogica  aquest dimecres sembla que tenim una finestra que aprofitem per anar al Peladet Oriental. Avui som quatre la...

Canal Oriental del Ticó (Cadí)

***D'aquesta bellíssima esquiada ja fa uns dies. Descens molt estètic i continuo, amb ressalts 45-50º. A tenir en compte que a diferència de la Sàbat, Ordiguer o...

Nova via. Pilar Oriental al Pic d'Esquella.

En una excursió a començaments d'estiu per la zona d'Envalira (Andorra) la meva mirada és perdia una i altra vegada en el Pic d'Esquella. Fruit d'aquesta atenta mirada i en...

Avui coneixerem : La Font de la Guineu de Mura

La Font de la Guineu esta dins del poble de Mura, adossada en la paret d’una casa on fa cantonada, i dona als tres carrers d’Alfons Sala, La Coma i Faixo. Construcció...

Pic de la Maladeta Oriental (3308 m.)

Malgrat l'Aneto és el rei al massís de la Maladeta els cims veïns poc tenen a envejar-li excepte, és clar, ser el més alt del Pirineu. Un d'aquests altres magnífics cims...

La NAG Trio Band al Peladet Oriental.

Rúbies és un oasi de tranquilitat on sembla que el temps s'aturi i, avui em anat a repetir l'última via oberta a lloc, la NAG Trio Band.Vieta fàcil sense pretensions on el...

David Duaigües al Peladet de Rúbies

Bona, m'ha agradat.Enllacem els dos primers llargs, en lloc de flanquejar a la dreta a cercar la primera continuem rectes.El tercer i quart llarg també els enllacem i queda un...

Bomber Cuiner al Peladet de Rúbies

Joan AsinNo es cap passada de via però esta correcte, interessa enllaçar es dos primers llargs.La tercera tirada son quatre moviment difícils i l'últim em sortit totalment...

Via LAR al Peladet Oriental de Rúbies.

El primer i l'últim llarg ens han semblat prou bons,espectaculars,mantinguts i agraïts.El que passa entre aquestes dues tirades...suposo que t'ha d'agradar l'escalada...

La Buffet Lliure a la Serra de St. Joan.

Feia gairebé tres anys que no pujava a Montanisell i la veritat és que ja trobava a faltar la pau i tranquilitat de la Serra de Sant Joan. Avui hem repetit la Buffet Lliure on...

Calma Total al Peladet Oriental.

Dies anticiclònics en tota regla i dies fantàstics per exprimir el Montsec. Avui, i amb el sentit més ampli de les paraules, la Calma Total a Rúbies. Quin goig de sol,...

Barra Lliure a la Paret de l’Aeri

La Barra lliure és, malgrat que algun dels seus equipadors s’entesti a dir el contrari, una proposta prou interessant per escalar a la Paret de l’Aeri. De caire...

Resseguint el sector oriental de la NBR

Distància: 38 km.Desnivell: 1300 m.Dificultat: mitjana.Durada total: 4.30 h.Punt de sortida: Cubells.Ja fa dies vam anar a fer un tram de la primera etapa de la Noguera Bike...

Directa al Peladet al Peladet Oriental.

Ja tenia ganes de tornar a fer una mica d'escalada i, anar a respirar la calma (total) de Rúbies sempre és un goig. Avui he fet una via que tenia a la llista des de feia...

Cim lliure de fites: pui de la bonaigua

Ara que el nostre Pirineu comença a estar tan massificat fa una certa il·lusió pujar a un cim on no he trobat cap fita per indicar-me el camí. Pujava per pura intuïció...

Pedalant l'obaga oriental del Montsant

Distància: 24 km.Desnivell: 1000 m.Dificultat: mitjana-alta, puntualment alta.Durada total: 4:30Punt de sortida: Ulldemolins.El Montsant és un valor segur per a pedalar-hi; en...