La Banda del Tako a Narieda.

Explota escrupolosament totes les debilitats d'aquest sector de la paret resultant una escalada ben lògica que segueix un sistema de fissures i díedres amb algun tram de placa. A tenir en compte que segurament l'escalada no arriba a ser mai exposada però no sempre ens podrem assegurar. En aquest sentit recordar que manquen alguns dels claus que marquen les ressenyes tant la tercera tirada com a la cinquena i que tots els ponts de roca necessiten un pla renove. Semi restaurada amb parabolts per sota de la tercera reunió.  Accés: Circulant per la C-14 en direcció a la Seu d'Urgell, a uns 3km. passat el Coll de Nargó girar a la dreta creuant el pont que ens porta a la L-401 en direcció a Fígols i Alinyà ( rètol ). Un cop creuat el pont girar a l'esquerra i a uns 700 metres trobem un aparcament a ma esquerra.  Aproximació: La via es veu des de la carretera. Travessem la carretera i agafem una traça que trenca a la dreta per una tartera fins arribarà a la  Via del Nifo des d'on caldrà flanquejar una desena de metres a la dreta fins assolir el peu de via. Parabolt i pont de roca visibles així com la inscripció TAK.   Material: Unes 16 cintes exprés, un estrep, un joc de tascons i un altre de friends des de l'Alien negre al Camalot del 4. Falten diversos pitons originals a les tirades 3 i 5. Mola canviar alguns ponts de roca.çHoraris: Aproximació 10', via i rapelar-la 6 hores. Retorn al cotxe 10'.   Orientació: Oest,ombra fins les dues. Grau obligat: 6a/A1. Descens: La darrera reunió és comuna amb la clàssica Via del Nifo per on hem baixat rapelant i on hi trobarem totes les reunions dotades de dos parabolts amb anelles. Pel contrari a la Banda del Tako les reunions justejen un pèl perque un cagat com jo hi rapeli ( claus i espits ).

Nova via. Banda Ampla a l'Agulla del Corb.

Darrerament tinc diversos projectes a mig fer per l'Alt Urgell i convé anar-los enllestint. Així que aquest matí he tornat a St. Honorat a (gairebé) acabar la vieta que...

Corriols a la banda oest del Boumort

Distància: 44 km.Desnivell: 1600 m.Dificultat tècnica: mitjana.Durada total: 6 h.Punt de sortida. Pobla. Sortida al punt: pujades còmodes, per anar fent-la...

A banda i banda del Flamisell mitjà

Distància: 34 km.Desnivell: 1400 m.Dificultat: mitjana.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Senterada.Sortim de Senterada vora el Flamisell direcció a Pobleta en un tram...

Sortida amb joelette per la banda Nord de Montserrat

La banda Nord de Montserrat és, per als collbatonins “l’altra banda”. L’altra banda paisatgística, geomorfològica, i àdhuc psicològica. Aixó no...

Per la banda de Mentet

En un dia d'aquest mes de març —que sembla un dia de final de maig dels d'abans— vam anar a fer una travessia clàssica des de Vallter. Mirant els meus apunts, he vist que...

Per la banda nord de Collserola

Aquesta vegada la volta va ser pels voltants de Sant Cugat, a la vessant nord de Collserola. Vegeu al següent enllaç totes les fotos de la sortida:...

Roca Narieda. "Via de la CGT"

"La via de la CGT"Aquest dissabte pugem a roca Nerieda amb la intenció de començar a obrir una via al costat de la que fa pocs dies van ressenyar el Visas al seu bloc: "...

Roca Narieda. via "Xelo Bam"

Aquest dissabte vaig pujar a l'Alt Urgell amb el Xavi a repetir aquesta via, que ell encara no havia fet, i que jo recordava com a molt maca. La idea era escalar a l'ombra per...