Via ludwig - casanellas al contrafort de la prenyada

DIMARTS, 25 DE JULIOL DE 2023 Avui és un dia atípic per sortir a escalar, normalment sortim els dimecres, però segurament serà el darrer dia d'escalada abans de les vacances d'estiu i volem aprofitar-ho tot i la calor. Donat que el Lluis avui te el temps just, decidim quedar-nos per Montserrat i li faig dues propostes on crec que estarem be. Finalment decidim pujar a Sant Benet per fer la via Ludwig Casanellas que tinc ganes de repetir sobretot després de ser re equipada i si tenim temps acabar per la Gam i així fer la Integral Hispano Suècia. A primera hora que pugem encara estem fresquets i arribem a Sant Benet completament solitari, tampoc veiem cap cordada per la zona. A peu de via , fem els preparatius i comencem l'escalada. La primera tirada, més fineta del que diuen les ressenyes , és antipàtica de fer mentre puges entre la boscúria perquè la roca esta relliscosa i arrodonida, fins arribar a un clau que trobarem en una petita fissura, (cal posar-hi un cordino perquè esta doblegat i no entra el mosquetó, ara amb la caiguda protegida fem un petit flanqueig a la dreta per anar a cercar un parabolt que protegeix la par més fina de la tirada, en aquest tram trobarem també un pont de roca i una vegada superades les dificultats un altre parabolt abans d'anar fins la reunió. La segona tirada es la més contundent de la via, comença amb un desplom equipat amb parabolts amb algun passatge força llarg on cal treballar bé de ronyons, superat el desplom una placa vertical molt bonica ens porta fins una vauma on trobarem el passatge més forçat de la tirada, és un tram obligat per arribar al següent tram d'artificial que no deixarem fins entrar a la reunió en un forat. La tercera tirada comença amb un petit flanqueig a l'esquerra per agafar un parabolt, he vist ressenyes que diuen de cinquè superior però nosaltres hem posat l'estrep per fer els dos parabolts que hi ha en aquest tram. Sortim en lliure i trobarem un altre parabolt i poc després un espit sota una vauma, d'aquí un petit flanqueig a l'esquerra per salvar el desplom i recte a munt fins la reunió sense cap més assegurança i amb un passatge difícil per començar. La quarta tirada es molt bonica i teòricament neta d'assegurances, just sortir de la reunió veurem un espit que deu ser de la reunió antiga i després anem a la dreta per un mar de còdols on cal trobar el millor itinerari per a no emmerdar-te, a uns deu metres de la reunió he vist un parabolt del vuit i he anat a caçar-lo, i uns metres més amunt una reunió que també he utilitzat , ara la paret ja perd verticalitat i cal cercar la reunió, difícil de veure, he trobat una altre reunió a uns quaranta metres , uns metres per sota d'un llavi. La reunió és un burí i un parabolt. La cinquena tirada, ja més grimpada que escalada ens porta al cim i a baixar per l'altre vessant per trobar la reunió en un petit coll. Aquí tenim diferents opcions, seguir per la via Gam per fer la integral o baixar amb ràpel per la cara Nord. Com que el Lluis va just de temps, escollim la segona opció i ja vindrem per acabar la integral en un altre moment. Un ràpel de 40/50 metres ens deixa en una rapissa a peu de paret des d' on des grimparem una canal arbrada fins la canal principal i al camí . De tornada el camí no es tant plaent com a la pujada, un munt de gent que sota un Sol de justícia puja i baixa per les escales dels pobres. Nosaltres marxem directes al Bruc per fer la cervesa de rigor i acomiadar-nos per vacances. J. ESTRUCH DADES DE LA VIA NOM.......................................... Ludwig Casanellas APERTURISTES ..................... Franz A. Ludwig i Pere Casanellas COMPANY DE CORDA ........... Lluis Gabernet MATERIAL................................ 17 cintes, estrep, totem blau DIFICULTAT.............................. V+/Ae

Campanilla al Contrafort de la Dent.

Escalada típica del Contrafort on es succeeixen diedres, fissures així com  alguna placa, sempre amb un llamp de pressa per engrapar. Com totes de la darrera fornada:...

Via Diedre Parola al Contrafort de les Bateries

Via que ens ha sorpres de lo bona que es i del lloc tant maco i tranquil. Fem aproximació desde la drecera del Fra Gari i despres cap el bonic camí de les Carboneres....

Via Massey Ferguson al Contrafort de la Dent.

Atlètica i espectacular, amb díedres i bavareses de bona qualitat .La primera tirada te una segona part més arrostollada, si algú coneix la manera d'arribar al segon...

Molière al Contrafort del Feixan.

Comencem la temporada pirinenca a la racòndita i bonica Vall de Molières. I possiblement és perquè estic en baixa forma, però els 90min que diuen que hi ha d'aproximació...

Diedre Parola al Contrafort de les Bateries.

Els entesos diuen que es tracta d'una via per col.leccionistes. Malgrat no haver-me dedicat mai a la filatèlia ni a la numísmàtica guardo tots els sucres quan faig el...

Via Nuc al Contrafort de la Dent d'en Rosell.

Una més de la nova fornada en aquesta paret. Equipament a base de parabolts amb abundants fissures que gairebé sempre permeten rematar-ho.Escalada atlètica,segurament...

Quarcita al Contrafort de la Dent d'en Rosell.

Algun entès de l'indret afirma que aquesta i la Via d'en Billy són les dues vies més bones de les recents propostes de la paret.Nosaltres l'hem trobat un itinerari ben...

Zaratustra al Contrafort de la Dent.

La informació que donem d'aquesta ruta només és referent a les tres primeres tirades.Arribats a R3 la cosa pintava a tombarral i hem preferit gastar el temps en una altre...

SAME al Contrafort de l'Ànec.

Típica via del vessant nord: vertical,lógica,amb trams de roca a controlar i assegurances amb solera.S'ha afegit un bolt a R4 i dos a R2 i R3.Trams de díedre i encastaments...

Montserrat, Contrafort de la Roca Roja

Back-track es el nombre de la vía que navega en dos largos este contrafuerte pegado a l’Agulla Fina. Ha sido abierta en escalada tradicional, por abajo y en libre. En...

Same (MD) Contrafort de l’Ànec

(Rescatant apunts 1) Per arribar a aquesta via cal que prengueu mesures de protecció contra esgarrinxades però si us fieu de les descripcions que hem arribat a trobar de...

Aresta Miguelin al contrafort de la Momieta

Vistosa aresta que veiem a sota de la Momieta, també anomenada Roca de sobre l'Agulla del Camí.Solament trobarem un burí al primer llarg i està amunt, també ho podrem fer...

MONTSERRAT La Prenyada "via Gede"

Feia dies que no escalava entre setmana amb el Toni així que aquest dimecres quedem a Monistrol per fer la Gede a la Prenyada, després d'una caminada en plena canícula i...