Tête de Viraysse (2.772 m.)

var Latitud_sortida = 44.481562; var Longitud_sortida = 6.807592; var Mapa_defecte = 'IGN'; var Domini = new String(window.location.protocol + "//" + window.location.hostname); var doc_track = Domini + '/tracks/2023/2023-08-07_Viraysse/2023-08-07_Viraysse.GPX'; var photosetId = '72177720311009962'; var num_foto = new Array (4, 5, 6, 15, 19, 23, 27, 33, 34); var carpeta_flickr= 'set:' + '72177720311009962'; Al vessant nord de la vall d'Ubayette trobem un cim panoràmic molt a prop de la frontera italiana i al cap d'amunt del qual hi ha un antic fort militar. Per arribar-hi amb bicicleta hem de fer una forta pujada que iniciem al petit poblet de Saint Ours. La pista que surt del poble de seguida comença a pujar, i després de la cruïlla on s'uneixen l'anada i la tornada ho fa encara més fort. L'antiga pista militar ressegueix la bonica vall del riu Pinet envoltat d'altes muntanyes, i tot fent giragonses arriba als barracons de Viraysse, on hi havia el fort inferior. S'acaba la pista i comença un camí que puja fins al coll de Mallemort i continua en forta pujada fins al cim on hi ha el fort superior. Contemplem una extensa panoràmica i tornem al coll, on comença un camí molt difícil que fem pràcticament a peu fins al Pleteau de Mallemort, des d'on tornem tot planejant fins al punt d'inici. (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/ca_ES/sdk.js#xfbml=1&version=v2.0"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));       Tweet Fitxa Tipus de sortida: Bicicleta de muntanya Lloc de sortida: Saint Ours Val-d'Oronaye, Alps de l'Alta Provença, (França) Distància: 20,70 quilòmetres Desnivell positiu: 1.105 metres Temps: 5:20 hores Dificultat: IBP=143 / Vermella Sensació de dificultat: Difícil Última pujada a peu. Descens per corriol difícil Cartografia: Aiguille de Chambeyron IGN (1:25.000) Itinerari Punt de pas Temps parcial (h.) Temps acumulat (h.) Distància (km.) Saint Ours 00:00 00:00 0,0 Cruïlla 00:25 00:25 2,4 Cabana Vallonet (cruïlla) 00:45 01:10 5,3 Barracons de Virayse (fort inferior) 00:40 01:50 7,8 Coll de Mallemort 00:15 02:05 8,5 Tête de Viraysse (fort superior) 00:50 02:55 10,7 Pausa i visita al fort 00:25 03:20 Coll de Mallemort 00:30 03:50 12,9 Plateau de Mallemort 00:50 04:40 15,1 Saint Ours 00:40 05:20 20,7 Crònica Iniciem les vacances de l'estiu que dedicarem a conèixer diversos sectors dels Alps del sud, o Alps Marítims, o altres denominacions segons la zona. No són els Alps més espectaculars ni coneguts ni vistosos, però hi ha centenars de racons per descobrir i meravellar-se. Són especialment interessants per circular en bicicleta, que és l'activitat que farem principalment. Durant aquests dies ens mourem sobretot per un sector fronterer entre Itàlia i França on hi ha antigues pistes militars que connectaven amb forts i instal·lacions diverses, i que avui ens permeten gaudir còmodament dels paisatges d'alta muntanya. En primer lloc ens aturem a la vall d'Ubaia (Ubaye en francès), i comencem per enfilar-nos fins un cim de força entitat al cap d'amunt del qual hi ha un antic fort militar que protegia la vall d'Ubayette i el coll de Larche, fronterer amb Itàlia....

Grand Tête de l'Obiou, per les Chatieres

Amb 2.789 m d'alçada, la Grand Tête de l'Obiou és el cim més alt del Devoluy, i també un dels més esquerps. Format com la resta del massís per calcàries senonianes...

Li Maye Laya a la Tête Blanche.

Amb els seus 19 llargs aquesta és la via més llarga de la Tête Maye,malgrat que resta tallada per dues grans feixes.Nosaltres tant sols n'hem fet un tast amb les deu primeres...

Camox a la Tête Blanche.

És variada,te tirades força interessants però també te herba i feixes.El primer llarg per sobre de la feixa sol estar moll però està cosit per passar amb A0.Les tirades...

Refugi de Tête Rousse

Hem iniciat l'aproximació al Mont Blanc pujant a dormir al refugi de Tête Rousse, situat al peu de l'Agulla de Goûter. De fet, aquest refugi no és parada obligatòria...