Pla de la Mà Morta (2.271 m.)

var Latitud_sortida = 42.571693; var Longitud_sortida = 1.378823; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol + "//" + window.location.hostname); var doc_track = Domini + '/tracks/2023/2023-10-13_Tor/2023-10-13_Tor.GPX'; var photosetId = '72177720312515730'; var num_foto = new Array (1, 2, 5, 6, 7, 9, 14); var carpeta_flickr= 'set:' + '72177720312515730'; Comencem a pedalar al Pont de la Plana i en pocs minuts arribem al bonic i enigmàtic poble de Tor, situada en un clot on conflueixen diversos torrents. Seguim pujant per la pista principal en direcció Andorra, però a l'alçada de les bordes de Pleià prenem una pista secundària a la dreta que s'enfila fort pel serrat de Borgs, amb algun pas més difícil. Pugem per un bonic bosc fins a la cruïlla de pistes del planell de Matabous i continuem pujant per un tram panoràmic fins al final de la pista, on hi ha un prat alpí obert que ens regala unes esplèndides vistes de la Vall Ferrera i les grans muntanyes de l'entorn, amb el Monteixo en primer pla. Reculem fins a la cruïlla i seguim ara la pista de l'esquerra que va baixant fent llargues llaçades fins al punt d'inici. (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/ca_ES/sdk.js#xfbml=1&version=v2.0"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));       Tweet Fitxa Tipus de sortida: Bicicleta de muntanya Lloc de sortida: Pont de la Plana Tor, Alins (Pallars Sobirà) Distància: 20,00 quilòmetres Desnivell positiu: 800 metres Temps: 3:00 hores Dificultat: IBP=83 / Blava Sensació de dificultat: Fàcil Pista en bon estat. Algun tram curt de pujada complicat Cartografia: Pica d'Estats - Montroig Editorial Alpina (1:25.000) Itinerari Punt de pas Temps parcial (h.) Temps acumulat (h.) Distància (km.) Pont de la Plana 00:00 00:00 0,0 Tor 00:25 00:25 1,9 Bordes de Pleià 00:20 00:45 3,2 Cruïlla planell de Matabous 00:50 01:35 7,4 Pla de la Mà Morta 00:30 02:05 10,4 Pausa 00:20 02:25 Pont de la Plana 00:35 03:00 20,0 Crònica Seguim pedalant per la Vall Ferrera, una vall estreta i costaruda al nord del Pallars on qualsevol activitat sobre rodes implica fortes pujades pels vessants que l'envolten. Avui ens dirigim a la muntanya de Tor, un petit oasi verd amb boscos i pastures encerclat per una notable cadena de muntanyes a tocar de la frontera amb Andorra. Precisament potser la ruta més habitual en bicicleta en aquest sector és la travessa entre el Pallars i Andorra, que ja hem fet en alguna ocasió (Gran volta al pic de Salòria en BTT ). Avui farem una ruta curta en què aprofitarem un tram de la pista principal que connecta amb Andorra, però sobretot pedalarem per unes pistes secundàries que ens enfilen fins un petit planell situat a notable altura des d'on gaudirem de bones vistes sobre les muntanyes i les valls pallareses. El poble de Tor està situat en una clotada on clonflueixen el torrent de la Rabassa que ve de la banda d'Andorra amb altres torrents que baixen de les altes muntanyes situades al nord, com el Monteixo, Norís, Ascorbes o Sanfonts. S'hi pot accedir des d'Andorra pel port de Cabús, o com farem avui nosaltres des del vessant de la Vall Ferrera pel poble d'Alins. Des d'aquest nucli surt una pista asfaltada que transita al peu de la Noguera de Tor, en un recorregut feréstec i congost. El tram d'accés des de...

Cova Morta en el paratge de les coves del Toll de Moià

La Cova Morta esta situada a poca distancia de la cova del Toll dins del municipi de Moià. Historia: Cova d’origen càrstic que molt probablement estava connectada amb la...