Vacarisses - Carena de Torrella - Via Ciutat Morta 12/04/2022

Quan arribem a Montserrat hi ha la boira i fa vent i cauen gotes, així que pensem en fer alguna altra cosa. En Sergi ens proposa que l'acompanyem acabar una via, a Can Mimó a Vacarisses, que només li queda posar un parabolt. La via l'obert en solitari. Com l'aproximació és curta i no hi hem escalat mai, no ens ho pensem gaire i fem cap en aquesta zona. Panoràmica de la paret la via va pel mig de la mateixa. L'artista de la via començant el primer llargLa via està ben equipada i podreu forçar en lliure al gust Provant de resoldre aquest primer pas, primer ho prova per la dreta i no surt, després gràcies a una petita pressa a l'esquerra l'acaba solucionant. Quan em toca ami, no hi ha manera d'entrar el peu en aquesta petita pressa, així que faig un Ao i resolt. Entrant a la reunió i al fons podreu veure la Masia de Can Mimo on hem deixat el cotxe.Iniciant el segon llarg, un pas que no resolem en lliure i tots fem Ao. Ara ens cal anar a l'esquerra per superar un ressalt i poder seguir per la dreta. En aquest tram trobarem algun pas divertit. En Sergi posant el darrer parabolt, ara només queda sortir per dalt. Foto cim Us deixem la nostra ressenya, els graus són aproximats.Aproximació: Venint per la C58 des de Terrassa passarem un túnel i després baixarem fins que podrem  trencar a l'esquerra per la B-121 que va a Olesa. Seguirem per aquesta carretera fins que trobarem un retol que indica Masia Can Mimó a la nostra dreta, passarem per sota de l'autopista i arribarem a l'aparcament. Des d'on deixem el cotxe, anirem pujant per una pista i passarem per un cobert on hi guarden les cabres, seguirem pujant fins que veurem que estem sota de la paret i ja podrem pujar recte fins al peu de via. La Via: Itinerari curt, de dos llargs, amb la roca típica de la zona, on hi ha trams que haurem de controlar. L'equipament és bo i podreu forçar segons les vostres possibilitats. Dificultat obligada V+/Ao.La via ha estat oberta per en Sergi Villar en solitari i nosaltres l'hem acompanyat quan la feina ja estava tota feta.  Podeu combinar-la amb alguna altra via del costat dels germans Masó. El nom de la via: en Sergi ho explica en el seu blog molt acuradament. Aquests fets és mereixen un via.1er llarg: 25 metres. V+, 6a+, V+, Ao, V+, IV.  Tirada curta, però amb passos difícils si la volen forçar amb lliure. Començarem i ens pujarem en una petita lleixa i des d'aquí arribarem al primer parabolt, ara tindrem una placa molt difícil de superar en lliure, doncs les presses són petites i cal fer una bona tivada, després anirem fent fins que haurem de superar un petit ressalt vermellós, que ho hem fet amb Ao, per continuar verticals i on podrem posar un tòtem lila per sortir en un lloc amb roca a controlar. Tot seguit ja entrarem a la reunió.2on llarg: 30 metres. Ao, IV, V+, Ao/V+, V, IV.  Superem un ressalt en Ao i després anirem a l'esquerra fins que ja veurem que podem tornar a la dreta per agafar els parabolts que van a buscar una especie de fissura que ens portarà al cim, el darrer pas el podrem assegurar amb un tòtem verd.   Reunió en una alzina a uns 8 metres de la sortida.Descens: seguirem per un corriol que va en direcció oest fins que arribarem en un punt que podrem baixar per la vessant sud fins a trobar un camí que ens tornarà a la masia de Can Mimó. Material: 10 cintes exprés i un tòtem  lila i un verdVia oberta per baix per en Sergi Villar en solitari i el dia 12 d'abril 2022 vàrem fer la primera ascensió conjuntament. Nosaltres només acompanyàvem. Apa a escalar que el mon s'acaba!!

Pui de lleràs per la carena de sant salvador

Ara fa uns mesos vàrem venir a pujar el Pui de Lleràs, en aquella ocasió ho fèiem des de La Terreta, vessant Noguera Ribagorçana i concretament des del poble...

Pla de la Mà Morta (2.271 m.)

var Latitud_sortida = 42.571693; var Longitud_sortida = 1.378823; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Camí Vell a Vacarisses en Viladecavalls

El Camí Vell a Vacarisses el seu inici esta al Nord del terme municipal de Viladecavalls, per sota del camí a can Boxeres. Era l’Antic camí que anava des de Viladecavalls...

Cova Morta en el paratge de les coves del Toll de Moià

La Cova Morta esta situada a poca distancia de la cova del Toll dins del municipi de Moià. Historia: Cova d’origen càrstic que molt probablement estava connectada amb la...

Document: txeques de la ciutat de lleida

Fa uns dies vaig trobar que a Lleida havia hagut una txeca al castell de Gardeny. Remenant pels documents de la Causa General (que es poden consultar molt bé amb el...

La txeca de la ciutat de lleida

Degut a una lesió greu no puc sortir d'excursió i m'he de distrauré en la segona passió: la lectura. En el llibre ELS CAMPS DE TREBALL A CATALUNYA DURANT LA GUERRA CIVIL...

El Camí de Vacarisses a Monistrol de Montserrat

El itinerari d’avui comença a Vacarisses i finalitza la ruta en Monistrol de Montserrat, amb una distancia d’uns 19 kilòmetres aproximadament. Podeu iniciar el recorregut...

Pluja al Parc i "guiris" a Ciutat Vella

Esprint al Parc de Nou Barris 2,1 km. 16 fites 2,3 km. 16-42, 2n. de 5 Llarga a Ciutat Vella, 8,8 km. 34 fites 12,6 km. 1-26-28 26 classificat de 30 (categoria Homes +40) Segon...

Per la carena de la serra de la llena

Estic preparant la Diada del Camí de Muntanya. Enguany l'organització serà del Centre Excursionista de Borges - Garrigues. Ens proposa canviar totalment d'escenaris. Fins ara...

Manteniment de les rieres a la ciutat i els pobles

L’Agència Catalana de l’Aigua té assumides les funcions de planificació hidrològica i un dels objectius és vetllar per la conservació i manteniment de la xarxa...

Puig de ses Vinyes per la carena de Llebeig

El puig de ses Vinyes amb els seus 1108 m de roca sòlida, és un cim isolat que mira sobre l'embassament del Gorg Blau i alhora contempla el puig Major de Son Torrella, la...

La ciutat dorm i nosaltres, somiem...

Dimarts, 21 d’abril 2020El temps s'ha convertit en mar, dies d'aigua. La ciutat dorm, la muntanya és compàs d'espera que conjuguem en futur. Absolta d'obligacions mundanes,...

Duatlo ciutat d'ontinyent 10/3/19

Segon participació al duatló de la ciutat d'Ontinyent a la saca.Està vegada ens hem mostrat més competitius baixant en més de mitja hora els temps.Agus i María han...

199. Olla de Núria pujant 17 cims de la carena 21,4 km

RESSENYA - MAPA - TRACK WIKILOC Sortida/arribada: Estació de Núria (cremallera) Interès:tots els 17 cims de l'Olla Distància: 21,4km Desnivells: +/- 1.800 m           ...

Llimac groc a la carena del Dumbo.

Via bastant bona sobre roca de qualitat i equipada amb força parabolts. Llàstima que sigui un pèl massa curta, perquè si no es convertiria en una clàssica d'Agulles....

Vii duatlo ciutat d'ontinyent

Primer duatló al sac i complint els nostres objectius en una disciplina nova per a nosaltres.Vam finalitzar en una hora i mitja amb la prova després les temudes...

La carena de la font de l'Aubi

Font de l'AubiUn itinerari circular i bastant llarg que discorre per un territori amarat d'història i arquitectura tradicional. A més amb un component esportiu important, el...

Marxa btt ciutat d'onil 2016

És la nostra tercera participació en aquesta marxa, aquest any amb nou recorregut, més dur i per tant mes lent, sobretot perquè no ens lliurem dels taps, però com sabem que...