Cingles de Malanyeu - Roques del Pelat de Batllia- Via Fil a l'Agulla - 10/11/2023

Fa uns dies ja vàrem estar en aquesta zona per fer la Via Amadeu fa 60, i l'Arseni ens va comentar que la Via Fil a l'Agulla estava prou bé, així que avui hi hem fet cap.La nostra ressenyaDes d'on deixem el cotxe podem veure molt bé el recorregut de la via.Sageta a l'inici de la via.Avui, com ja ens ho coneixíem hem arribat molt bé al peu de via, està uns metres més a la dreta de la via Amadeu fa 60. Des del peu de via, veureu el primer pitó i únic d'aquesta tirada. Iniciant el segon llarg, totalment ple d'incrustacions de sílex, realment semblen fòssils. Un detall de les incrustacions de sílex En aquest llarg hi trobarem 3 pitons. l'Ita observant aquestes incrustacions. Uns passos més i reunió. Iniciant el tercer llarg, el més curt dels quatre que té la via. Un tram brut abans d'entrar a la tercera reunió. El quart llarg és molt estètic, la llàstima és que cal tenir cura amb la roca. Arribant a la darrera reunió. Ben contents ens fem una foto abans d'iniciar els ràpels.Aproximació: Pujant per la carretera BV4023 que va a Malanyeu trobarem una trenca a ma esquerra que indica a " La Caseta" i "La Solana de Baix". Uns metres més endavant la pista es bifurca i nosaltres agafarem el ramal de l'esquerra  que seguirem fins que passarem la Masia de "La Solana" . Després seguirem pujant fins a deixar un mas a ma dreta. Tot seguit ja podrem deixar el cotxe en unes feixes. Des d'aquí ja podrem veure el peu de via.  Des d'aquesta feixa surt un corriol amb fites que anirem seguin, poc a poc guanya alçada i ens portarà al peu del cingle. Primer passarem pel peu de la via Amadeu fa 60 i seguirem a la dreta per un petit corriol fins al peu de via.  Aquí haurem de buscar la sageta del peu de via.  20/25 minuts si trobeu el peu de via a la primera.La via: itinerari de quatre llargs curtets, equipats amb algun pitó, bagues a les savines i les reunions amb dos parabolts. Han respectat al màxim l'entorn, posant l'equip just i necessari. Les reunions estan equipades per rapelar. Per col·leccionistes enamorats de la zona. 1er. llarg: 30 metres. 1 pitó. Pujarem verticals fins a trobar el pitó, després anirem en diagonal a l'esquerra fins a trobar un fissura, d'aquí seguirem rectes fins a la reunió. Per superar els darrers metres un xic bruts, i trobareu una sirga. 2on llarg: 25/30 metres.  Anirem per la part esquerra de la placa i trobarem 3 pitons. Des del tercer pitó anirem en diagonal a la dreta fins a sobre d'una gran alzina on trobareu la reunió. Trobarem algunes savines amb bagues posades. 3er. llarg: 20 metres. Sortirem per la dreta i anirem guanyant alçada per un tram un xic descompost.4art. llarg: 30 metres.  Pugem per l'esquerra d'una gran llastra i anirem a buscar l'aresta de ma dreta, després pujarem vertical per un diedre tombat fins a la reunió. En aquest llarg hi trobarem 2 pitons i algunes bagues a les savines.  Reunió en una bona alzina. Descens: en dos ràpels de 45/50 metres. El primer fins a la segona reunió i el segon fins a terra. Material: 8 cintes exprés, i joc de friends.Oberta per: Joan Rovira i A. Alarcón. Apa a escalar que el món s'acaba!!

Matinal a les roques d'aguilar (les arenes)

DIMECRES, 24 D'ABRIL Avui hem quedat amb l' Angel i el Lluís per esmorzar junts i parlar de la propera escapada però a l' Angel se li ha complicat la feina i no podrà...

L'Eva Solans a les Roques del Pelat.

En aquest preciós i radiant dia de primavera no tenia ganes de patir poc ni molt, i per això he anat a repetir l'Eva Solans a Vilanova de Meià. Per no tenir, no tenia ni...

Nova via. Banda Ampla a l'Agulla del Corb.

Darrerament tinc diversos projectes a mig fer per l'Alt Urgell i convé anar-los enllestint. Així que aquest matí he tornat a St. Honorat a (gairebé) acabar la vieta que...

Mowgli als Cingles d'Oriola.

En aquesta ventosa jornada hivernal i a l'espera de la llevantada que diuen ha de venir, torno al lloc origen de la meva malastrugança que m'ha acompanyat el darrer mes. He...

Cor de Lleó als Cingles d'Oriola.

La comarca és un refugi de solitud fins i tot quan la tempesta humana que representa el pont de la Puríssima assola les muntanyes colindants. Avui, hem trobat aquesta bonica...

Pedalant per les Cingles de Bertí

Bigues, Santuari de Puiggraciós, Castell de Bertí, Taula de Pedra, Cingles de Bertí, Sant Miquel del Fai. Dijous 16 novembre 2023...

Dia 23 de setembre, cingles de Vallcebre

CINGLES DE VALLCEBRE (BERGUEDA) DIA : 23 DE SETEMBRE DE 2023 HORA DE TROBADA :  08:00 hores LLOC :  Aparcament pista esportiva “Marti Gil”, a Collbató CAL PORTAR :...

L'Esperó de Lapu Lapu a l'Agulla de l'Ermita.

Al massís de St. Honorat existeixen les ruïnes de dues petites ermites, la primera en un altiu altiplà i la segona mig penjada al cap d'una agulla. En el seu vessant sud i...

L'Anglada Muñoz a l'Agulla del Corb.

Feia temps que tenia a la llista de pendents aquesta oblidada via de l'Agulla del Corb de Sant Honorat: l'Anglada Muñoz i la seva variant directa, on costa discernir quina és...

Les Roques de Benet, circular pels ràpels

Un itinerari circular per les Roques de Benet passant pel seu punt culminant, el Castell, recorrent part de la cresta cimera i baixant per una línia de ràpels....

La corona dels cingles de Vallcebre

Distància: 28 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana-alta.Durada total: 4h.Punt de sortida: Càmping El Berguedà.Els primers quilòmetres, fins al Coll de...

Descobrint els Cingles de les Pasteres

Aquest dissabte hem pujat a Guardiola de Berguedà a descobrir aquesta nova zona d'escalada.Per arribar-hi entrarem al poble i agafarem el carrer que fa cantonada amb una...

Les Roques Planes - La Mola - Lassarell

Powered by Wikiloc Des da la vall de Colonya (Pollença), pugem pel cingle de Sant Francesc cap a la muntanya de la Tossa del Llamp, passant per la cova Morella i les cases de...

Via Animalades a les Roques Blanques.

Un lloc ferestec i un totxo emblemàtic.Després de fer la seva veïna, la via  Barrinaires, fem una ràpida matinal abans d'anar a la feina.L'aproximació es tota una...

Via Barrinaires a les Roques Blanques.

Avui despres de moltes voltes acabem fent plà D. L'aproximació la fem desde la pista del coll del Bruc i aparquem front del forn de calç.Reculem uns 50 metres i...

Orgasme a l'agulla del penis

Primer demanar perdó si aquesta entrada hi ha alguna afirmació que pugui semblar masquista. No ha estat la nostra intenció ofendre a ningú/ninguna. Quan estàvem...

La Perla del Segre a l'Agulla del Pare Alaix.

Feia temps que tenia ganes de fer La Perla del Segre a l'Agulla del Pare Alaix i, com que ara començo a tenir la Móra Comdal bastant trepitjada doncs he pensat que seria un...