Iaios

01-02-2024BergaSantuari de CorberaPlaca de la LlumVia: Iaiosfoto gentilesa del Manel&ItaÚltimament, els companys estan fent un treball meravellós, per al meu gust i les meves possibilitats, en aquest lloc tant encantador com bucòlic que el Santuari de la Mare de Déu de Corbera al Berguedà, tant per la part alta, ja fa alguns anys, com en la part baixa aquest darrer any i segueixen ... Fantàstic!!.R-1 Romà - Esteve / 2a cordada Joan Marc (foto Freixas)Segur que els escaladors més purs i aventurers no aniran i si ho fan que no ho critiquin, ja que estan avisats per tots els costats, és a dir no hi ha engany possible.Aquesta via, la "Iaios" gaudeix d'una bona pedra, potser algun curt tram s'ha de vigilar, però no molesta, ben assegurada, pel meu particular gust i un bon, intens i ardu treball de condicionament, novament gràcies a tots els que ho feu possible, estem tenint un hivern de noves vies per gaudir de l'escalada, al nostre nivell, El Guillem al L - 2  (foto Joan Marc)per gaudir d'uns bons esmorzars i per gaudir d'una cervesa post escalada que dona per fer llargues xerrades amb els companys, realment per nosaltres unes bones vies "BEB" (Bar Escalada Bar).Els companys afegits, Freixes i Martí, han obert un nou camí més plaent que l'antic per arribar al cap de munt de la cinglera.L - 3  (fot Joan Marc)Els obridors aconsellen baixar en una corda fixa en un ràpel de 60 metres i deixar-la, per recuperar-la en acabar l'escalada, el motiu és que és fàcil que el o els ràpels s'enredin en les soques i arbrat que envolta el recorregut de la via.Aproximació amb Cotxe:Berga direcció "Santuari de Queralt", abans de començar a pujar al Santuari desvio a la dreta direcció "Rasos de Peguera" (BV4243) al quilòmetre 4 desvio a la dreta, senyalitzat "Espinalbet" ara estem en una estreta carretera asfaltada que hem de seguir. Un centenar, o menys, de metres abans d'arribar al "Santuari de la Mare de Déu de Corbera" a la nostra dreta surt una pista que baixa cap als plans de Corbera de sota el santuari, l'inici de la pista està en mal estat, un cop arribats al primer pla tomba a la dreta, anar per fora roderes, fins a un segon pla, més petit, situat un xic a sota, al davant trobem un marcat i senyalitzat camí que baixa per una canal, ignorar-lo i seguir uns pocs metres més cap a ponent, abans d'entrar en la part més ampla i a la nostra esquerra una fita, un prim cordill vermell que envolta un arbre i una branca seca a terra, marca l'inici del nostre camí. Aparcar.Aproximació a Peu:Una fita marca la sortida de la clariana i entrada al bosc uns primers metres més o menys rectes en suau pujada, una fita marca el lloc on deixem l'antic camí per anar en clara tendència a l'esquerra, fites que assenyalen una, relativa i curta, forta pujada fins a arribar al canvi de vessant, ara un marcat i ample corriol al principi, baixa i després remunta un xic fins a deixar-nos en la via "Retrobada – Placa de La Llum". Pel fil o bé per l'altre costat del fil uns pocs i còmodes quatre o cinc metres ens deixen en l'inici de la via dels "Iaios" i de les cordes que porten a les vies "Aresta Espinalbet" i "Del Díedre". En total l'aproximació pot anar de 03 minuts a 08 minuts, segons forma física.La ViaNom marcat a la pedra, ràpel de 60 metres, fis a l'inici de la via "R0", interessant deixar la corda fixa pel perill que quedi enganxada en recuperar-la. En la baixada, anar seguint les assegurances i passarem per dues reunions a on es poden posar una cinta per dirigir la corda.Primer llarg: Reunió zero un xic incòmoda. Se surt per la dreta per des pres anar a l'esquerra a buscar l'inici d'una mena de díedre que seguirem amunt fent atenció als agafadors un xic tendres, trobarem dues assegurances a l'esquerra, anirem a buscar una soca i un cop a sobre remuntar per la placa fins a tornar a la dreta per tornar a entrar al díedre, després recte amunt fins a la reunió. 18 metres, 7 assegurances, IVº / Vº / Vº+ / Vº / IVº+ / IVº.Segon...

Dels Iaios

17-04-2024BergaSantuari de CorberaPlaca de la LlumVia: Dels IaiosEl Martí ha regressat a la dura vida de les escalades BEB, d’això dona fet la cara de sorpresa que posa el...

Iaios, Placa de la LLum i 3 pollets (esquerra)

De nou pugem a Corbera, aquesta vegada ens ha acompanyat la Marta, la company del Jordi que encara no coneixia aquest magnífic recó del Bergadà i que com ja es habitual...

Placa de la Llum (Retrobada)

10-04-2024BergaSanta Maria de CorberaPlaca de la LlumVia : Placa de la Llum (Retrobada)Bon dia, cel clar, una mica de fresca matinal amb una suau brisa continental, perfecte....

Via IAIOS. SANTUARI DE CORBERA.

11/04/24. Amb el Remi Brescó anem al Santuari de Corbera (Berguedà), on segueixen obrint vies i un nou camí d'aproximació. Ara ja no cal rapelar per accedir a peu de les...

Esperó de Fra Garí

24-03-2024MontserratCollbatóVia: Miranda de Fra GaríBon dia, Companys i companyes.La sortida d'avui té el seu origen ara fa justament una setmana, un dinar familiar i...

Tres Pollets (del mig)

20-03-2024Berguedà Santuari de CorberaPlaca de La LlumVia : 3 Pollets (la del mig)Avui entrem a la primavera, oficialment, encara que fa setmanes que la temperatura és...

Dels 3 Pollets

06-03-2024 Berga Santuari de Corbera Placa de la Llum Via: Dels 3 PolletsDia primaveral a l'espera de les "Grans pluges" del cap de setmana, ja veurem. Poca història avui estem...

Matinal al santuari de corbera

DIMECRES, 21 DE FEBRER Anar a una zona d'escalada de moda te els seus perills, pot haver-hi saturació !!!. Això es el que ens ha passat avui. Nosaltres som dues cordades...

La via dels "Iaios"

Aquest dimarts, despres de dos dies de feina de neteja i equipament, hem acabat d'obrir la nova via.La via dels Iaios, que pren el nom en agraïment als Iaios que ens van...

Esperó Fra Garí

27-01-2024MontserratCollbatóVia: Esperó Fra Garí (no integral)Dia d'estiu, força calor.Avui, com sempre anem a ca l'Anna i trobem menys gent, del ram de l'habitual, això si...

Indignats

11-12-2022MontserratCollbatóLa Codolosa (Central)Via : Indignats Els companys habituals m'han abandonat, que si la dona, que si el fill, que si la neta, que si la gosa...

Salshishes Tibetanes

25-05-2021 Ports de Beseit Estrets de Arnes ArnesGronsa Sud Via  :   Salshishas Tibetanes Ahir a la nit no es va allargar massa, es va notar el viatge...

Esquí a dolomites.

19-24/01/20.  Les Dolomites la tenim ben treballades, hem anat moltes vegades però sempre a l’estiu. Tenim pendent una visita d’esquí a l’hivern i aquest gener ha...

Escaladors Bucòlics

19 –06-2019 Bergadà Santuari de Corbera Via : Escaladors Bucòlics Fa tot just  uns dies el col·lega Baraldés va penjar un parell de vies amb tots els ingredients...

Insubmissió, al serrat dels Monjos

La setmana passada torno a Montserat, aquest cop amb el Pep i la seva filla Joana, que no hi ha escalat mai. Es el que passa quan vius al Pirineu... així que busquem una via...

Via Los Mares del Sur al Pollegó Oest

Dissabte 30 d'agost de 2014Des de fa una mica més d'un any que vull anar aquesta via però entre que te restriccions per nidificació de "pajarracus" i que no "enganyava" prou...