Del Nil

04-04-2024BergaSantuari de QueraltVia: Del NilHa passat la Setmana Santa, els barris perifèrics del meu poble han quedat ben buits i es trobava aparcament per tot arreu. La carretera de sortida del poble ben farcida de camions i cotxes d'un sol ocupant, corrent per començar la jornada laboral. En aquests moments és quan et reafirmes en què durant anys t'han estat prenent la cabellera dient allò de ... "El treball Dignifica" "El treball és un dret", etc. La veritat és que el treball és un castic diví perquè un senyor va mossega una poma ... Ja veuràs tu una poma si ara és el que et recomanen els dietistes... potser tenen comissió d'hisenda??L'Esteve al L-1Pensàvem que estaríem sols i no, ja hi havia dues cordades, en les vies del costat, així que ens decantem per aquesta per no molestar-nos.Dia esplèndid una mica de fresqueta al matí, que no Ens ha afectat, no som dels primers a arribar a peu de via, però si som els primes en marxar.Al L - 2En fi, un altre magnífic dia B.E.B. (bar-escalada-bar)Aproximació amb cotxe.Aproximació a peu: Des d'on hem deixat el cotxe hem tingut uns deu metres per la pista, en total de 10 a 30 segons de marxa, segons aptituds físiques.La via: NilPrimer llarg: A l'esquerra de les qui hi ha en aquest sector, nom amb retolador a peu de via. Una vaga d'un pont, marca l'inici, sobre d'aquesta una gran pedra amb una xapa, per arribar-hi es pot pujar per la dreta, més difícil, per l'esquerra menys difícil, després de xapar per l'esquerra anar recte amunt un seguit de petites plaques i petites canals (sanejades) ens porten a l'alçada de la reunió, que trobarem a la nostra esquerra. 25 metres, 1 baga 6 xapes, IVº - IVº+Segon llarg: Se surt per l'esquerra de la reunió, un cop a la segona xapa fer un flanqueig a la dreta, amb bons agafadors de mans, una altra xapa assegura un bonic tram de bona roca, un tram curt de verd i un ramonage guapo en què s'ha de comprovar, la fiabilitat d'algun agafador, ben assegurat. 30 metres, 7 xapes, IVº / IVº + / IVº / IIIº / IVº.Baixada: Dos ràpels de reunió a reunió. O un de llarg fins a terra. Suggeriments de vies per anar-hi a la resta Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat. Per La Canalla a Montserrat  Per  La Canalla fora de Montserrat

Tebaida,tebes i tabor

Un ermità o eremita és una persona que tria professar una vida solitària i ascètica, sense contacte permanent amb la societat. En sentit lax, el terme es va estendre per...

Escalant sota la pluja al santuari de Corbera

Aquest dissabte en arrisquem a pujar al Bergadà tot i la previsió de pluja i escalem fins a 2/4 d'1 que ens cau un bon xàfec i hem de recollir el material ben molls.La...

Retocant la via del Nil al santuari de Corbera.

Aquest dimarts amenaçava pluja i de fet ens vàrem mullar una mica, però això no ens va impedir retocar la via del Nil, per fer-la més directe i trobar uns metres de...

Per les passeres de la cascada de sisquer

Si algú vol tenir problemes amb mi que em digui que els meus nets no són una monadaAl riu de la Bona han fet unes passeres per superar l'Estret i anar a la cascada...

Etiòpia (Nord) i Djibouti.

Mapa Gizi 1:2.000.000, en línia continua trajecte en 4 x 4 i discontinua en avió.Ben d'hora al matí sortim de Debash i conduïm fins a Gondar on visitem el més que...

Malalts de Roca (renovada)

Aquest dissabte vàrem pujar a Coll Roig a veure com havia re-equipat en Santi Sanz la nostra via.Mentre en Jòse i jo comencem per escalar la via del Jony, en Jordi i el Joanet...

Via del nil

DIUMENGE, 30 DE DESEMBRENo tenia clar si podria tornar a sortir abans no s’acabés l’any, però al diumenge ha sortir l’oportunitat de fer-ho i no la he perdut.Aquesta...

Coll Roig. Via del Jony

Aquest dissabte vàrem pujar a coll Roig . Vàrem començar per la via del Jony, que semblava la més fàcil però que te un tram de diedre realment difícil. A continuació...

Els "classics" del Montsant

Apropar-te al Montsant en 45 minuts forma part dels privilegis de residir al voltant de les muntanyes de Prades.L'esportiva omnipresent que viu en eclossió permanent a Margalef...