Via AYOUR DU TODGHA. LES PIED DANS L'EAU. GORGES DE TODRA.

19/04/24. Avui toca descans actiu, anem al sector "Les pieds dans l'eau"on hi han tres vies, la Smouf on web, Pierre et le loup i em falta l'Ayour du Todgha. Vies de quatre llargs de corda. La via Ayour du Todgha és la més fàcil de les tres, tot i així té un tercer llarg força mantingut. La via està totalment equipada amb parabolts. Trobarem una escalada atlètica amb roca excel·lent.Per: Alfons Esterlich, Agustí Pallarès, Juli Lladós - Isabel Notivoli, Carles Ferrer, Joan Asín.DADESPrimera ascensió: 11/2016Per: G. Fleiscman, D. RockerEquipament: Totalment equipada amb parabolts.Material: 12 cintes exprés.Dificultat: 5c+.  5b/A0 obligat.Orientació: oest, ombra al matí.Roca: Calcari.Aproximació: evident, cal creuar el riu.Descens: De la R4 anem a buscar la canal de l'esquerra (Pilier de Couchant), des-grimpem fins a una corda fixa què ens porta a un primer ràpel (50m), fem un segon ràpel (60m) què en deixa a peu de via.Primer llarg, seguim un esperó amb entrada atlètica  i dos ressalts abans d'arribar a la R1. Segon llarg, trobem una entrada atlètica amb passatge en bavaresa i seguim per l'esperó per terrenys més amable fins a la R2.Tercer llarg, és el més mantingut, sortim a la dreta per un díedre i flanquegem a l'esquerra per una placa (5c+ no obligat) i seguim per l'esperó vertical i mantingut amb passatges atlètic (5b).Quart llarg, sortim a la dreta a buscar una placa amb "canalons" per on pugem,  fins a la R4.primer llargsegon llargtercer llargFOTOCIMFOTOCIM

Integral jardin d'été. gorges de todra.

17/04/24. Tornem a estar Todra. Avui anem al Jardin d'été sense una via clara, l'Alfons, l'Agustí i el Juli van a la Tik sab. Amb la Isabel anem a la via Mais c'est bien ici...

Tautavel. Les gorges de Gouleyrous

El dijous, marxem de la zona del Pirineu per l'elevat risc de pluja i anem a la zona d'escalada de Tautavel, proper a Perpinyà i al costat mateix de Vingrau, una de les zones...

Les gorges de Núria

Baixar de Núria fins al poble de Queralbs per les gorges de Núria és una de les excursions més recomanables que es poden fer al nostre país. El recorregut és de 8,1...

Vies ayour du todgha + aloulea

DIVENDRES, 27 DE SETEMBREAvui si, es el nostre darrer dia per anar a escalar, dema hem demanat que un taxi ens passi a recollir a les cinc del mati per poder estar a Fez sobre...

Une arete dans la gorge

19, 20 I 21 DE SETEMBREVIATGE A TODRA (PRIMERS DIES)No es la primera visita al lloc, però si que és la primera vegada que viatjo amb avió i estic tots els dies per la zona....

Les gorges de Nyer i la Capella de la Roca

Les gorges de Nyer ofereixen un espectacle grandiós en un lloc sorprenentment poc conegut.     Sortim de Nyer i enfilem per un camí asfaltat que es...

Les Gorges de la Fou a Arles de Tec - Vallespir

Anem a les Gorges de la Fou, és un congost a la Ribera de la Fou, un afluent de Tecal Vallespir.Trobem les gorges entre els municipis nord-catalans d'Arles, d'on surt...

Per les gorges del Segre

5.04.15  Passejada matinal per l’entorn de les gorges del Segre des del poble de Llo, a l’Alta Cerdanya, que ens permetrà gaudir, amb molt poc esforç, d’una extensa...

Les Gorges de Sant Aniol

Les Gorges de Sant Aniol són, segurament, el millor barranc de Catalunya i un dels millors dels Pirineus. Nosaltres ja havíem fet aquest descens l'any 2005 però teníem ganes...

Passejada per les Gorges de Carança

Senzilla però espectacular (per inesperada...) excursió a l'entorn de les Gorges de Carança des del llogaret de Thues, al peu de la carretera N116 a la Cerdanya. Per no pagar...

Via ferrada de les Gorges du Gardon

A Collias, un poble del departament de Gard, al Llenguadoc-Rosselló, França, hi ha una via ferrada molt divertida que té unes vistes privilegiades sobre el riu Gardon. Es...