Els carrils bici d'Holanda
Holanda és un pais conegut per moltes coses entre elles la seva impressionant xarxa de carrils bici que atravessa el pais de punta a punta.
Segons sembla, els carrils bici no hi han estat sempre. La primera crisi energètica el 1973 conjuntament amb els accidents de cotxes, la contaminació, l’anhel de carrers i ciutats més humanes i la gran quantitat de vehicles que s'acumulaven arreu van fer que la bicicleta es veies com una solució.
Els Holandesos no s’ho van pensar i van apostar per la bicicleta.
El camí no ha estat fàcil però el resultat avui per avui és espectacular.
La bicicleta és el transport més ràpid per recorreguts de menys de 3 km, no contamina no gasta benzina i ens fa estar en forma, cal prendre’n nota. Com deia aquell, “els petits canvis són poderosos”.
Si fem càlculs: un cotxe que consumeixi 5 litres als 100 km amb un desplaçament mitjà de 3 km diaris per una quarta part de la població de Barcelona http://ca.wikipedia.org/wiki/Barcelona 407022 habitants de 1.628.090 que té en total.
Surten un total de 21979215 litres de gasoil que multiplicat per 130€ el litre són la menyspreable quantitat de 2.857.297.950 Euros o el que serien 2857 milions d'euros... tenint en compte que del preu de la benzina el 46,6% són impostos... deixariem d'ingressar... 1331.500.844,7€ mmmm vet ací...
Actualment ens trobem en un azucac semblant al que van viure els Holandesos fa 40 anys: Crisis, alts preus dels carburants, tot infestat de cotxes, problemes de mobilitat, etc. Per altra banda, cal tenir en compte que ciutats com Barcelona, Vic, Tarragona tenen una orografia força plana que permetria que les bicis circulessin sense problemes, per altra banda i si patim per la part dels ingressos, el model del petroli està esgotat no sembla que sigui un bé abundant en un futur no gaire llunyà...
Aquest vídeo explica com els Holandesos ho van aconseguir, ara ens toca a nosaltres!