Coll de Tentes (Gavarnie), refugi de Sarradets, bretxa de Rotllan, pas dels Isards (Sarrios), pic de Marboré, 3248m i pic Oriental de la Cascada, 3161m

Coll de Tentes, refugi Sarradets, bretxa de Rotllan, pas dels Isards (Sarrios), pic de Marboré i pic Oriental de la Cascada       Wikiloc | Ruta Coll de Tentes, refugi Sarradets, bretxa de Rotllan, pas dels Isards (Sarrios), pic de Marboré i pic Oriental de la CascadaNOTA: Si voleu veure totes les meves rutes per la zona del Pirineu Francès podeu escriure al cercador de rutes (Cerca rutes ó explora): "pirineufrjsp" i us apareixeran totes.ADVERTÈNCIA: Aquest itinerari correspon a una excursió realitzada el dies 3, 4 i 5 d’agost del 2009 per tant el traçat està fet des de l'ordinador, tot i que s’ha procurat cenyir-se totalment als camins de la zona, l’itinerari pot variar lleugerament i apartar-se uns metres del camí real, per tant és molt important llegir-ne la descripció i portar un mapa de la zona (que per cert, és el que s’ha fet sempre).També hem de tenir present que travessant congestes només cal seguir la traça o avançar més o menys per on vulguis i et pots apartar bastants metres del camí real que hi ha sota les congestes.Això és particularment important en les pales finals del cim, ja que és una extensa pala amb petits graons on el camí pot variar molt segons les congestes que hi hagin.Aquesta llarga caminada al pic de Marboré, de 3248 metres d’alçada, des del coll de Tentes i refugi de Sarradets la podem complementar amb la pujada a la Torre i també al Casc, (vegis l’enllaç al wikiloc: https://ca.wikiloc.com/rutes-alpinisme/gavarnie-refugi-de-sarradets-i-pics-del-casco-3006-m-i-la-torre-de-marbore-3009-m-18955152 ) però també podem fer-la, com en aquesta ocasió anant només al Marboré i de retruc als pics de la Cascada.És impressionant la vista de la gran muralla que va del Marboré fins el Taillon, accessible només escalant pel vessant N, però que gràcies a la famosa bretxa de Rotllan (o Rotllà) podem travessar-la fàcilment i pujar-hi pel vessant S.L’únic inconvenient és la llarga aproximació amb vehicle fins el coll de Tentes (indret, situat a 2208 metres, on es deixa el cotxe) passant per Gavarnie, ja que son més de 500 km entre autopista i carretera, que farem en unes 7 hores aproximadament.També hem de tenir en compte que a la localitat de Lorda (Lourdes) hi ha una circumval·lació per l’esquerra, ja que si passem pel centre de la vila podem perdre més de 45 minuts en els continus embotellaments que hi ha.Encara que fem l’excursió a ple estiu és aconsellable portar els grampons, ja que segons l’any podem trobar més o menys neu, inclús en tot el vessant S. Cada any hi ha menys neu i moltes congestes han desaparegut, però haver de desistir de l’excursió per no portar el material adequat després de la llarga aproximació és un risc que més val no assumir. També és cert que podem demanar informació, però aquesta ha de ser fiable i recent.

Pico marboré i els tres pics de la cascada

Ara fa més o menys dos anys estàvem conduint direcció el Pirineu aragonès per tancar la temporada d'esquí de muntanya sense un destí clar. Dins el cotxe érem en Dani, en...

Esquí de muntanya al Coll de Pimorent

Encetem temporada de foques a l'entorn del Coll de Pimorent. Dissabte, a la Mina (11 km, 800+, S2) i diumenge, al Pedrons (8 km, 820+, S2) . Prou tolerable aquest últim,...

Off road vallgorguina a coll de sant benet

MOTOS: BMW F 650 GS /HOND HRF 450 /YAMAHA T700 TENEREPreciosa ruta circular fàcil sortint de Vallgoruina i trepitjant del MONTNEGRE !!!Sortim de Vallgorguina, i més...

Off/road cardedeu-pista coll de te-arbucies

MOTOS: BMW F650GS / HONDA CRF 450De Cardedeu fins a Arbucies en OFF (l´ultima tram de Arbucies a Sant Hilari de Sacalm per carretera per anar a dinar)Bonica ruta sense cap mena...

Via LA BAUMA DE LES GRALLES a Coll Roig

Diumenge 8 d'octubre de 2023 Fa poc vaig veure una via nova tot i que es del 2018, a Coll Roig i sembla ser que a part del començament del primer llarg, és prou...

Via Libellium al Coll del Portalet.

Via que ens ha agradat força i és molt ràpida de fer. La trobem a  l`oest del Coll du Portalet i en uns 20 minuts i serem als seus peus.Resta completament equipada....

Forts del coll de Tenda

var Latitud_sortida = 44.149272; var Longitud_sortida = 7.561579; var Mapa_defecte = 'ALT1'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Ripollès - Coll Roig - Via K

Avui amb l'Arseni i en Ferran hem quedat per anar a Coll Roig, teníem una via escollida, però un cop al peu he vist que encara no estava prou recuperat, així que,...

La Torre de Marboré 3.010 metres. Pirineu Central

Dies 25, 26 i 27 de juny de 2023Com cada estiu, si es possible, planegem una sortida al Pirineu amb el Vicenç i em proposa La Torre de Marboré que és l'unic tresmil que...