El relleu: gr 150 d'el querforadat a cava

Aquesta excursió no la vaig fer jo. Home, i perquè la penges al teu blog?- Molt senzill, perquè el Charli, el meu "gendre" m'acompanya força vegades quan vaig d'excursió i ha vist com recullo la informació per fer una travessa. I em fa molta il·lusió. És la primera però no serà la darrera.DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI:Sortim d El Querforadat (1306 m.) anem pàrquing avall fins sortir del poble, passem per un camí rural, el deixem a la dreta per seguir el GR 150 que dóna la volta al Cadí.Pugem per un sender, on hem d'estar atents a les marques blanques i vermelles del GR per seguir-lo. 35 min. Arribem al final de la vall on tirem a la dreta. 45 min. (2 km) Coll d'Eruga (1604 m.). A la dreta veiem els imponents cingles de la serra del Cadí.Des d'aquí baixem fins a Cava seguint un camí molt ben traçat,1 km pel mateix camí arribem al Veïnat de cal Pubill, casa situada en un paratge meravellòs. Deixem a l'esquerra el Roc de l'Oró i arribem a Cava (1299 m  - 1h 45' - 4 km)Pasem pel mirador del poble, dinem i tornem cap El Querforadat, nosaltres tornem pel mateix camí, però hi ha una l'alternativa que passa pel Coll del Cristiá, que segons un pastor de la zona era molt gelada ja que dona a la cara obaga del Tossal de Badès o del Pubill.La pujada és una mica més llarga, peró ràpit som al Coll d'Eruga 1604 m (6 km)D'es d'aquí ja sols ens queda la última part del recoregut que la farém baixant fins El Querforadat (1306 m - 7,27 km 3 h 03' Temps: 3h 03'    Distancia: 7,27 km.Desnivell: 550 mDificultat: Baixa, evitar quan el camí està nevat.Ondia aquests cadells, els hi ensenyes la mà i es mengen el braç!!!Gràcies Charli per ensenyar-me que l'excursionisme sempre estarà viu entre la gent que cerca la llibertat.

Circular per les planes d'el Rosselló

"Mirant la llarga platja de sorra plena de gent torransa al sol d'estiu, amb venent al cap aquelles fotografies de Robert Capa, a on reflectia la misèria i la tristor de totes...

434 - cava - el querforadat - cava 230518

434 - SERRA DEL CADI.- CAVA-COLL CRISTIÀ-QUERFORADAT-COLL D’ERUGA-CAVA7:30 PARC AGULLA-TENIS, ens trobem els dos de la C.C.8 Berga, Esmorzar Cal Tutxi9:10 Sortida per la...

Del Querforadat a Cava - Un tomb pel Baridà

Sortim del Querforadat,per un camí usat des de temps immemorial i que enllaça Cava amb el Querforadat per darrera del Tossal de Quer, la via més curta...

Del Querforadat a la Guarda - serra del Cadí

Sortim del poble Querforadat en direcció a les parets del Cadí, darrera nostre la Serralada del Pirineu, on es distingeix clarament la tossa Plana de Lles,...

La Serra dels Tossals des d'El Capolat

País/Comarca: Catalunya/Solsonès-Berguedà Cartografia: ICC 1:25.000 Ruta: Circular Ascensió acumulada: 625 metres Descens acumulat: 578 metres Distancia: 11,06...

La cava de sant miquel 19/5/2013

Ací hos deixe les fotos del diumenge passat a la cava de Sant MiquelDema a mes de la sortida normal de cada diumenge uns quants de la penya anem a fer la marxa de...