Del Querforadat a Cava - Un tomb pel Baridà

Sortim del Querforadat,per un camí usat des de temps immemorial i que enllaça Cava amb el Querforadat per darrera del Tossal de Quer, la via més curta possible.   Deixem enrere el roc del castell del Quer tot vorejant antics camps de conreu, passant a tocar la font de l'Andreu    Anem cap el coll de Cristià amb la intenció de pujar dalt del turó de Toses, però al ser el cantó obac ens trobem clapes de neu d’un gruix considerable que amaguen un camí d’accés poc clar, el fet d'anar poc equipats fa que ens ho repensem i que seguim la ruta circular tot deixant el turó per una altra ocasió.    Un cop travessat el coll de Cristià baixem per un bosc de pins    Travessem els camps de Cava, que passa per les Teuleries - de les que en queden poques restes visibles   Arribem a Cava pel carrer de la Casota i que baixa cap al punt anomenat camp de Castell. El poble és en un replà elevat a la dreta del riu del Cadí. Cava pertany al Baridà. Alt Urgell, s’estén des dels vessants del puig del Grau, on limita amb Arsèguel, fins a la carena de la serra del Cadí.    Ja dins del poble entrem dins l’església parroquial de Sant Climent (segles XVI-XVII) situada sobre un petit turó damunt el poble i ens trobem que estan fent un treball de restauració    El municipi comprèn els pobles de Cava, Ansovell i el Querforadat i, a més, els veïnats de cal Pubill i de Sant Cristòfol de Vinyoles (despoblat), els masos aïllats del Ferrer dels Camps, de Vima i de la Garrava i el santuari de Boscalt.    Sortim de Cava i pugem cap al punt anomenat camp de Castell, des del mateix camí, es pot observar damunt d'una roca les restes d'una cantonada del castell de Cava, del que se sap que va ser destruït l'any 1712.   El camí passa després proper al roc de l'Oró, des d'on es pot gaudir d'una panoràmica impressionant de tot el Cadí i del poble de Cava. Més endavant el camí creua una gran esllavissada que es va produir l'any 1997 i arribem a cal Pubill.   Prosseguim passant davant la font del veïnat i ascendim en direcció al coll, on creuem una roureda.     La carena de la serra del Cadí, el seu límit meridional, troba la seva màxima altitud a la canal deCristall o puig de la canal Baridana (2.648 m). En tot aquest tram es pot gaudir de les millors vistes del Cadí, especialment al passar per la roca de Morell.    Travessem un dens bosc de pi roig, i ja molt a prop de coll d'Eruga, deixem el trencall del camí Cardoner a la dreta i ascendim fins a coll, on tombem cap a l'esquerra tot descendint cap al poble del Querforadat    Arribats al poble, punt de partida ens enfilem pel turó on està encimbellat les restes del castell de Quer.     El castell estava ubicat dalt de les penyes de la banda nord de l'actual nucli. En aquest roquerar s'hi concentraven antigament la totalitat de les cases del poble.     Tan sols queda una part de la muralla del castell que era de notables dimensions fet amb pedres de mida mitjana.   Una torre que gairebé no es veu en quedar adossada a cal Moliner, uns arcs de considerables proporcions que es podrien datar de finals del segle XIV i que sostenen el carrer de la Volta - sobre el qual hi ha les cases de cal Peritxes i cal Tuixén - i les restes d'una altra torre en ruïnes a la part est d'aquest carrer i que s'havia usat com a paller.     Acabem l’itinerari quan el sol s’amaga a i projecta les primeres ombres sobre la vall. * * * Powered by Wikiloc* * *

16 de desembre, un tomb pel nostre patrimoni

Un tomb pel nostre patrimoni que es troba entre Collbató i la Vinya Nova. DIA:  16 de desembre del 2023 HORA:  8h 30 m. LLOC DE TROBADA:  Casinet CAL...

Un tomb per Sant Martí Sesgueioles (801 m)

Dissabte 13 de maig de 2023Hora de sortida: 2/4 de set del matí.  Ubicació: Comarca de l’Anoia.  Temps aproximat: 6 h 15 min (18,9 km)  Desnivell: 340 m...

Un tomb pel País Valencià

El País Valencià era una assignatura pendent com moltes d’altres. Em venia de gust passar-hi uns dies i donar un tomb per algunes de les seves ciutats i pobles, així...

Un tomb pel país verd

Anar a Queralbs sempre és un èxit. És el nostre país verd i humit. L’aigua és per tot. La primavera està aquí al seu màxim esplendor. I com sempre, els paisatges...

Un altre tomb per Cabrera

15.09.19  Tercera ressenya que dediquem en aquest bloc a la muntanya de Cabrera, al Collsacabra. En aquesta ocasió sortirem de Sant Julià de Cabrera per anar cap al coll...

Un tomb per la Noguera

Sortim d'Artesa de Segre fent la primera parada al castell de Montsonís per seguir direcció a Rubió de Baix. D'aquí cap a Rubió de Dalt fen una visita abans al búnquer que...

Un tomb per l'Osona i el Moianés

Aquesta ruta ja l'hem fet un parell de vegades, aquest cop la tornarem a fer amb unes petites variants.Comencem a Centelles, a Sant Antoni de les Codines, per seguir direcció a...

Un petit tomb per lo Pallars: patrimoni i paisatge

Ja fa temps que m’agrada instal·lar-me en un apartament d’un petit poble de qualsevol comarca del meu país i des d’allà voltar amb el cotxe per pobles, poblets i pistes...

434 - cava - el querforadat - cava 230518

434 - SERRA DEL CADI.- CAVA-COLL CRISTIÀ-QUERFORADAT-COLL D’ERUGA-CAVA7:30 PARC AGULLA-TENIS, ens trobem els dos de la C.C.8 Berga, Esmorzar Cal Tutxi9:10 Sortida per la...

Un tomb pel Ripollès

Una part d'aquesta ruta és molt gratificant fer-la un parell de cops l'any, una als voltants de l'estiu i l'altre a la tardor, les fagedes per les quals transcorre estan...

Un tomb per Peguera I

El passat desembre vam mirar de fer aquesta ruta però unes plaques de glaç al mig del camí ens van impedir continuar poc després de l'inici.Com fa uns quants dies que no fa...

Un tomb per l'Anoia i el Bages

Tenia una petita ruta per l'Anoia i el Bages amb una colla de geocatxes marcats, com avui teníem temps hem aprofitat per anar a veure si els trobem.Sortim d'Òdena cap a Can...

Un tomb per la neu (2017-I)

Va quedar pendent acabar la ruta de la neu que vàrem fer el desembre del 2016, problemes tècnics i que es va fer fosc ens va impedir acabar-la i com els de Sant Feliu tenien...

Un tomb pel Moianès Sud

Feia dies que tenia aquesta ruta feta sobre el paper i com fa un bon solet i dins del cotxe no fa fred, hem aprofitat per anar a comprovar si és veritat o mentida.Iniciem la...

Un tomb per la Gebrada

La intenció era fer un tomb per la Segarra per beure la boira gebradora, com sembla que el divendres es va aixecar la boira i el sol escalfa de valent, no vàrem veure ni...

Un tomb per la neu (12-16)

Teníem ganes de tocar una mica de neu i aprofitant que n'ha caigut força pel Pirineu i Prepirineu ens hi hem acostat tot fent una ruta pel Solsonès.Sortim del parc de la...

Entre coves i cims, un tomb pel baix llobregat

Lloc inici caminada: Can Roig, Torrelles de Llobregat, Baix Llobregat, BarcelonaCaminants:  Joaquina, Salva i FrancescData: 18-11-2016Hora d’inici caminada: 08:04:59Hora...

Un tomb per la serra de Castelltallat

Teníem pendent un tram de la ruta Solsona-Castellfollit i hem aprofitat que fa bon dia per fer-lo.Sortim de Castellfollit direcció a Castellar, a la serra de Can Torre ens...

Un tomb pel Ripollès

En aquesta ocasió m'han convidat a la sortida, una ruta senzilla per la zona prepirinenca del Ripollès.Puntualment iniciem la ruta a prop de Ribes de Freser direcció a...

Un tomb per la Cerdanya

Amb força puntualitat ens trobem a les 8:30 a Bagà per iniciar la ruta cap a Coll de Pal, anirem per la pista del refugi i el mirador dels Orris.El mirador amb unes vistes...

El tomb d'avui de les escombraries

El fet de baixar les escombraries "reciclables" i fer després un petit tomb és un costum que tinc. Avui un tomb més petit, només per a mirar si un minso...

Un tomb pel Rocacorba

Aquest cop a fet de guia el Ramon, es coneix tots els racons i raconets.El punt de trobada és a Angles, davant del poliesportiu municipal, lloc on ens anem trobant a l'hora...

Un tomb pel cel: ermita i castell de sant llorenç

Damunt del poble de Sant Llorenç de Montgai hi ha una roca alterosa que domina la contrada. En el seu cim hi ha les restes de l'antic castell de Sant Llorenç. Al seu peu hi ha...

Un tomb per la riba del Puigbalador

Tornem al Capciramb la intenció d‘acostar-nos als llacs de Rabassoles però davant la dificultat de l’aproximació per culpa del glaç en les vies...

Un tomb per Gresolet

Amb l'excusa de treure els gossos a donar un tomb ens hem arribat a Gresolet, ermita i refugi al peu del Pedraforca.Per carretera fins a prop de Guardiola de Berguedà per...

Un tomb per Llafranc i el seu entorn

18.04.15  Com cada any per aquestes dates toca la sortida col·lectiva a la Costa Brava. Aquest cop ens reunim a Llafranc, petita població costanera del Baix Empordà dins...

326 un tomb pels voltants d'arbúcies 290415

326 UN TOMB PELS VOLTANTS D'ARBÚCIES 290415Si us voleu baixar el track: cliqueuLa fitxa tècnica des de Wikiloc: Si voleu més detall des de Wikiloc: cliqueuLa Galeria de fotos...

Un tomb per l'Alt Penedés

Fa dies que volíem anar a buscar uns geoamagatalls a prop de Sant Quinti i hem aprofitat avui per fer-ho.Fins a Lavit per carretera per agafar la pista que porta a les Casetes...

Un tomb per la Serra de l'Aubenç

A principis de Març vam fer una incursió a la Serra de l'Aubenç, una serra prepirinenca amb unes cingleres que cauen a plom i vertiginosament cap al Segre, però no cal...

Un tomb per la Segarra Oriental

Tot i estar molt a prop de casa no sabíem de la seva existència, és cert el que diuen que sovint no coneixem el que tenim al costat.Sortim per carretera direcció a Torà,...

El relleu: gr 150 d'el querforadat a cava

Aquesta excursió no la vaig fer jo. Home, i perquè la penges al teu blog?- Molt senzill, perquè el Charli, el meu "gendre" m'acompanya força vegades quan vaig d'excursió i...

Del Querforadat a la Guarda - serra del Cadí

Sortim del poble Querforadat en direcció a les parets del Cadí, darrera nostre la Serralada del Pirineu, on es distingeix clarament la tossa Plana de Lles,...

Un tomb per Montserrat

Santa Cecília - Portell del Migdia - Camell de S. Jeroni - Coll de les Pinasses - L'Albarda Castellana  - Pla dels Ocells - Sant Benet - La Trinitat - Camí de l'Arrel -...

Un tomb pel sud del Bages

L'Avi ens a convidat a pujar fins al Pla de les Bruixes, cosa que hem fet després d'una bona truiteta amb patates per fer coixí. Pujar fins a dalt ha estat ràpid, la vista...

Un tomb pel vessant sud de Montserrat

17.10.14  Aquest temps d’estiu en ple mes d’octubre és una cosa que s’ha d’aprofitar i per això la Susana, la Mercè i jo hem sortit aquest matí de bona hora des...

Un tomb fins el Calm de la Claró

Després d'un parell d'hores per carretera ens trobem amb el Jordi, en Josep, en Jordi, l'Alfons i el Ramon i la Dolores que han baixat d'Andorra.Com sempre ja és una mica...

Un tomb per la vall de sant marc

Avui m’he decidit anar a caminar per les terres que es troben a cavall entre el Camp i el Penedès, allà on la serra del Montmell marca el límit entre elles i on es troba la...