Dents du Midi. Haute Cime.

Les Dents du Midi són una petita serralada situat al nord-est del massís del Mont Blanc, ja dins de Suïssa, que sovint veia i em feien venir ganes de pujar-hi algun dia. La seva ascensió demana un petit esforç pel gran desnivell que cal superar: 2.200 metres pel vessant oest o 1.900 m pel vessant est.Per proximitat vaig anar-hi pel vessant nord. Cal deixar el cotxe molt a prop de Champery, un cul de sac amb una petita estació d'esquí suïssa situat al costat mateix de la frontera francesa.El camí és magnífic, comença enfilant-se pel bosc, i fins i tot té una passera espectacular per travessar un barranc.Després d'unes quantes rampes, amb tot un tram equipat amb cadenes per superar la cinglera, el paisatge s'obre i s'arriba al refugi de Susanfe. Un refugi molt ben situat per dividir en dos la llarga pujada.El camí continua enfilant-se per la vall fins al coll de Susanfe.Al coll cal deixar el camí senyalitzat per enfilar-se cap al nord seguint els rastres de camí. El paisatge és molt àrid. És curiós perquè es tracta de calcàries mesozoiques molt esquistosades i trencades, però on s'hi aprecien clarament una gran quantitat de fòssils. Milers d'orbitolines i molts esquelets de cefalòpodes.El pendent finsl és més fort, però ben aviat s'arriba a una petita cresta que cal recòrrer per arribar a la creu que assenyala el punt més alt.No cal dir que la vista és excepcional sobre la plana suïssa i la carena alpina entre el Mont Blanc i el Cerví.Finalment ja només queda baixar, tornant pel mateix itinerari, gaudint dels paisatges alpins ben endreçats dels Alps suïssos!Un itinerari que podeu trobar al Wikiloc.

Escalades per l'Aiguille du Midi.

Vam fer una estada de 3 dies en la cabana  discretament situada  sota el Refugi  de les Còsmiques. És molt mona, molt autèntica i...