GR-1: De Banyoles a Besalú. De l'estany a la vila medieval.

Etapes anteriors1. Empúries - Camallera2. Camallera - BanyolesIntroduccióEl GR-1 o "Sender Històric" uneix Sant Martí d'Empúries amb Finisterre, a Galícia. És una travessa de mar a mar que transcorre d'est a oest, seguint la Serralada Prepirinenca, paral·lel al GR-11. A Catalunya, el traçat del GR-1 arriba fins al Pont de Montanyana, al Pallars Jussà.En aquesta etapa, anirem des de Banyoles fins a Besalú. Des de l'estany, fins a la vila medieval. Deixarem enrere el Pla de l'Estany i entrarem a la Garrotxa passant per zones planes i rurals i visitant el bonic poble de Serinyà. A més, passarem pel Puig de Sant Martirià, un mirador de l'estany de Banyoles.Fitxa tècnicaPunt de sortida: Banyoles (170 metres)Punt d’arribada: Besalú (148 metres)Horari: 3 hores 30 minuts Distància: 14.6 kmDesnivell acumulat: +170 metresMaterial: No es necessita material específic. Dificultat: Fàcil.Track: AquíPerfil de la rutaAccésVeure com arribar al punt d'inici a través de Google Maps.Ruta Comencem la ruta davant del monestir de Sant Esteve a Banyoles.Passejant per la ciutat de Banyoles, passarem pel carrer Nou, per davant de Santa Maria dels Turers i sortirem tot seguint el carrer Sant Martirià. Ja al final, enfilarem el camí que puja al Puig de Sant Martirià (242 metres)......i que ens ofereix aquesta panoràmica de l'estany.Seguint el camí, anirem a trobar la carretera de Melianta i la seguirem per la via paral·lela uns 200 metres, per desviar-nos cap a Sant Cristòfol d'Usall.Seguint el camí, ens acostem al tram més bonic de la ruta. Després de creuar la carretera C-66 per un pas elevat, arribem al Pla de Martís. Passejar per aquesta zona de conreus a aquesta època és una meravella.Al final del Pla de Martís, baixem fins a les coves de Serinyà i paral·lels a la carretera, arribarem a Serinyà. No podem marxar sense passar per l'església de Sant Andreu.Sortirem del poble pel costat del cementiri i baixarem per tornar a creuar la carretera C-66, ara per un pas soterrat. Seguint per una antiga carretera, creuarem el riu Ser.Ara el camí s'enfila pels boscos de Baió i segueix una pista molt ben definida.Des de la part alta, notem que ja hem entrat a la Garrotxa perquè les vistes canvien. La Mare de Déu del Mont ja apareix darrera la boirina.Aquest tram el camí es troba molt ben marcat. Cap al final, però, notarem escassetat de marques.El dia es va aclarint i ens distraiem amb els arbres.Abans de baixar cap a Besalú, encara tornarem a fotografiar el Mont.El tram final, des de la riera de Junyell fins a Besalú, el farem paral·lels a la carretera per falta de marques visibles. Finalment, arribem a la vila medieval de Besalú. I no podíem fer-ho d'altra manera que creuant el pont sobre el riu Fluvià.

Circular a l'Estany de Banyoles

L'estany de Banyoles és l'estany no litoral més gran de Catalunya en què neix l'aigua de forma natural...Així comença la Viquipèdia el text en el qual es parla de les...

Arbres – Plataners de la Plaça de la Vila de Campins

En la plaça de la Vila de Campins, destacant dos Plataners. Un d’ells, esta en bones condicions, amb un tronc gruixut i branques llargues cap a munt i fulles grosses. El...

Safareig del rec de la Vila de Sant Pere de Riudebitlles

El Safareig del rec de la Vila està en el carrer de Baix, 38 i tocant la paret de la Fabrica. Safareig construït al tram del rec de la Vila que hi ha al carrer de Baix del...

Avui destaquem : La Font del Salt d’en Vila de Porqueres

La Font del Salt d’en Vila es troba a uns metres de la carretera de Banyoles a Rocacorba i a 3,4 km de l’arrencada d’aquesta a la carretera de Mieres La Font del Salt...

Avui destaquem : La Font d’en Vilà de Serinyà

Durant el mes d’agost cada dia una font La Font d’en Vilà està situada a la llera esquerra del riu Serinyadell i sota del camí que porta de Serinyà cap al Parc de...

La volta a l'estany d'ivars - vilasana

Estic en cofinament en la fase1 i una mica no sé on anar demà . No em puc moure de les comarques de la Plana de Lleida. De sobte al canal 33 fan un documental explicant...

Roc de l'estany xic: un nom lleig, per un bell cim

El Roc de l'Estany Xic pujant al port de TavascanVolia anar a mirar la pujada al Port de Tavascan per la Trobada Transfrontera que fem al setembre. Però quan estava a l'estany...

Volta a l'estany de Pudo

var Latitud_sortida = 42.660665; var Longitud_sortida = 0.994023; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Volta a l'estany d'Ivars

L'estany d'Ivars i Vila-sana és un autèntic oasi d'aigua enmig del Pla d'Urgell. Arribem al capvespre i decidim tornar-hi demà per fer una volta complerta a...

167 - La cova i el puig de Son Vila 13-12-2016

Aquesta ruta puja al puig o serra de Son Vila, una humil cota de 336 m d'altària, però amb unes vistes sorprenents a la serra de Tramuntana i a les badies de Pollença i...

GR-1: Banyoles – Besalú (235 m.)

Dissabte 26 de novembre de 2016Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarques del Pla de l’Estany i de la Garrotxa.Temps aproximat: 4 h. (13,6 km.)Desnivell: 260...

Cascada de l'Anna + Barranc de l'Estany Cloto

Hoy 24 de noviembre hemos empezado la temporada de escalada en hielo, junto a Francesc, escalando una nueva vía, "El Barranc de l'Estany Cloto 200m III/3+M" entrando por la...

Iii marxa btt vila de onil

Bona participació dels nostres en la marxa tot i que com sempre vam sortir molt mal col·locats, cosa normal per la nostra part, tot just hauria 30 persones per darrere dels...

Estany d'Ivars i Vila Sana

26 d'abril de 2014Anem a conèixer una mica l'estany recuperat d'Ivars i Vila Sana.He llegit una mica la història d'aquella zona humida, el que va representar, la seva...

260 - l'estany - puig rodó - moià 181213

260 - L'ESTANY - PUIG RODÓ - MOIÀ  181213Si us voleu baixar el track del Avifont: cliqueuLa fitxa tècnica des de Wikiloc per Avifont:Si voleu més detall des de Wikiloc,...

Pic de l'Estany Mort o Roc dels Cóms

Pujant cap al Pic de l'Estany MortAquest én cim molt interessant amb esquís de muntanya, que té molt bon accés des de la Coma de Ransol i que ha estat la sortida de la UEU...

4 Pics Russell des de l'Estany de Llauset.

Punta Russell Oriental 3034m.Antecima Russell SE 3205m.Pic Russell 3207m.Punta Bretxa Russell 3192m.Introducció:20/21-09-2013.- Després de diversos caps de setmana amb mal...

Pic Pla de l'Estany (2859 m) pel port de Rat

Oh! Avui ens desperta un dia radiant, esplèndid, net, cel blau, sense cap ni un núvol, sol espetarrant... no hi ha paraules per descriure el dia d'avui, després de tants dies...

Amb raquetes cap a l'estany de fontviva

Aquesta vegada, l’excursió amb raquetes de neu m’ha portat a caminar per l’alta vall del Querol, a l’Alta Cerdanya, des del poble de Portè i Pimorent fins a l’estany...