Itinerari per l’Obac. Els avencs de la Coma d'en Vila i Codolosos (1)

De nou ens endinsem pel Parc Natural de Sant Llorenç de Munt i Serra de l’Obac.Aquest cop l’Antoni Torra que va completant les visites de cavitats d’aquest relleu conglomeratic que figuren en el seu llistat de “pendents de localitzar”, ens proposa...i un grupet acceptem, fer una “travessa” per enllaçar l’avenc de la Coma d’en Vila i l’avenc dels Codolosos. Deixem un vehicle a l’inici de la caminada i els altres a Mura, per tal d’alleugerir el trajecte de tornada. Després d’esmorzar al Casal de la Gent Gran de Matadepera, i realitzats tots els preparatius, deixant els vehicles als dos extrems de la ruta, comencem a caminar a les 11h. des del Coll d’Estenalles. Després de localitzar, amb alguna dificultat imposada per l'atapeïda vegetació, i visitar les dues cavitats, i evidentment sense dinar, arribem a Mura a les 19h.  Valors paisatgistics i naturals de l'itinerari de coll d'Estenalles a Mura.La freqüentació excursionista del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i de l'Obac fa que existeixen recorreguts documentats i vídeos explicatius que documenten adequadament aquests indrets.En bona part coincidents amb l'itinerari que vam seguir, tot i les incursions fora del camí per localitzar les cavitats, ens plau inserir un parell de documents que creiem prou interessants.La nostra jornada fou tan assolellada com correspon a l'època però en bona part vam poder gaudir un refrescant ventet. Visita del 16.06.2016El grupet d'aquest Espeleodijous era format per: Dolors Boter, José Hidalgo, Jaume Julià, Jordi Perera, Toni Robert, Antoni Torra i "Víctor"En Jordi va seguir amb el seu GPS el camí, i gràcies al seu domini de l'eina, vam encertar la bona sendera, amb alguna drecera inclosa, i sobre tot, ens vam aproximar a l'entorn de les cavitats, tot i que la localització última exigeix una recerca de detall, gens fàcil entre la vegetació, de la que ningú s'escapa de sortir-ne esgarrapat.Aquí insereix-ho la superposició dels track sobre el mapa, que segons diu el Jordi han estat "polits" per alliberar-los de les marrades prescindibles.El tercer tram, de l'avenc del Codolosos fins a Mura, vam anar seguint el GR senyalitzat amb indicacions a les desviacions, amb amb possibilitat d'anar directament cap el poble o fer una variant que passa per la cova de Mura....segueix en l'apunt de demà...

Integral d'en pitu i la nuri

DIMECRES, 10 D'ABRIL Aquest dimecres cal fer bondat, per obligacions familiars no convé marxar gaire lluny i tornar aviat a casa. Solució quedar-nos per Montserrat on...

Avenc d'en Pasant

Avui hem iniciat la temporada de sortides de tarda. Aquestes sortides, que realitzem quan el dia és prou llarg per fer una activitat a la tarda, són normalment...

De la cala d'en torrent a la torre d'en rovira

Primera proposta excursionista a l’illa d'Eivissa. La verita era una mica – molt – escèptic pensant que no m’agradaria caminar per sa illa però la veritat és que la...

Circular als Carcaixells d'en Dalmau

Avui anirem al Baix Empordà, al Massís de Cadiretes a la zona protegida dels Carcaixells d'en Dalmau. Ens trobem doncs en una zona molt peculiar a on afloren una seria...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Via D'EN POL. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

13/12/23. El Josep Estruch (bloc Els Visas), va piular una nova via a Malanyeu de la factoria Antoni Alarcón i companys, a la dreta de la via Delia i com som tafaners de mena...

Vies d'en pol i mona de pasqua a malanyeu

DIJOUS, 07 DE DESEMBREAquest pont, tothom ha marxat i quedem per la zona els que tenim compromisos familiars o treballen , és un handicap però també és un avantatge...

Per la solana de la Coma de Meià

Distància: 28 km.Desnivell: 1350 m.Dificultat tècnica: mitjana-alta.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Vilanova de Meià.Ruta piulada diverses vegades en aquest bloc:...

Moletó de sa Granja pel pas d'en Redó

Powered by Wikiloc Inici: a l'aparcament de Sa Granja, a la carretera (Ma-1100) d'Esporles a Banyalbufar.(WP-01) Aparcament de sa Granja - 0,0 km - 0 minuts - 262 m...

15 anys de... la Gota Fria al Roc d'en Solà.

Molt poques vies havia fet jo a la part central del Roc d'en Solà fa 15 anys, i suposo que el company em va engatussar per anar a fer aquesta via, que tant ara com...

Cordada 25 a Coma de l'Orri.

Aquest itinerari que treu suc a un pany de paret pel qual no donaríem un duro. Ens ha semblat una bona via de placa, d'escalada generalment atlètica però tallada pet feixes...

Esperó M.T.V. a la Roca Gran d'en Ferrús.

Per treure's el barret amb l'estil i saber fer de l'aperturista que ha obert aquesta via en solitari. Molt ben trobada i resolta: ens ha semblat una via ben guapa!.Alterna...

Baixada de Coma de Vaca

Després de la travessia d'ahir, quan vam pujar el Bastiments des d'Ull de Ter per baixar després a Coma de Vaca, hem passat la nit en aquest refugi, molt...

Via Negrona a la Punta d'en Serreta.

Ja tenim les calors d'estiu ben assentades i les tardes cerquem bona ombra en aquests indrets tant bonics.La via es ben  elegant i arriba un punt que ens aboca...

Via picola grau a la coma de l'orri

DIUMENGE, 25 DE JULIOL DE 2023 Per aquest diumenge tornem a quedar amb la colla de Vilafranca amb una única proposta..... fugir de la calor !!!. De les propostes que van...

Via kuru a la dent d'en rosell

DISSABTE, 17 DE JUNY DE 2023 La darrera setmana va trucar-me el Xavi per si volia acompanyar-los a fer la via Kuru a la Dent d' en Rosell i com que fa molt temps que no...

Via ALBERTO GONZÀLEZ. SERRAT D'EN MUNTANER.

24/05/23. Després de fer la via Orgull Maputxe, encara tenim temps de fer la via Aberto Gonzàlez, abans què el temps cavies cap a pluja...La via té dos llargs de corda de...

Via ORGULL MAPUTXE. SERRAT D'EN MUNTANER.

24/05/23. Avui donen tempestes a la tarda, així què anem a Montserrat, en principi sense cap idea, al final ens decidim per anar a la via Orgull Maputxe.Una via curta, intensa...