Muralla de Finestres – Roques de la Vila (603 m)

Dissabte 17 d’octubre de 2020Hora de sortida: Sis del matí.  Ubicació: Comarca de la Ribagorça (Osca).  Temps aproximat: 5 h 45 min (15,1 km)  Desnivell: 400 m (acumulat)  Dificultat (1): Mitjana.Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada i anirem per la A-2. Després seguirem fins a la sortida 460 on agafarem la N-230 i passarem per Alfarràs i seguirem en direcció a Benavarri. Seguirem per l’esmentada carretera N-230 en direcció Pont de Suert i abans d'arribar a Benavarri, al km. 54, passat l'aeròdrom de Benavarri, girarem a mà dreta cap a Estopanyà (Estopiñán). Poc abans d'entrar al poble hem de desviar-nos a mà esquerra per una pista que porta a Finestres (hi ha un pal indicador de fusta). Seguirem per la pista i aparcarem el cotxe just passat el pont de Penavera. La pista des d'Estopanyà fins el pont té alguns trams compromesos per a turismes normals, cal anar amb compte. Itinerari: Començarem a caminar des de el pont de Penavera, seguint la pista forestal al llarg de 6,4 Km seguint marques blanques i grogues del PR-HU45 fins arribar al poble abandonat de Finestres. Als 2 km de pista trobarem un pal indicador "Finestres 4.5km" Continuarem per la dreta (per la pista de l'esquerra aniríem a Montfalcó).L’entrada de la vila està coberta d’herba que engoleix les restes de les antigues edificacions. Al fons veurem el pantà. Ens introduirem entre les ruïnes i, prenent l'únic carrer que articula el poble, el creuarem pel costat de l'església i trobarem fletxes que indiquen el camí cap a les dues ermites: Sant Marc i Sant Vicenç. Un cop a l'ermita de Sant Marc, baixarem al peu de les Roques i continuarem fins a l'ermita de Sant Vicenç. Agafarem primer el sender que ascendeix fins a l'ermita de Sant Marc, i en menys de deu minuts, arribarem a l'ermita on podrem gaudir d'unes magnífiques vistes de l'espectacular muralla de les Roques de Finestres, que travessa el canal de Canelles.A dins l'ermita de Sant Marc hi ha un mural. A la part del darrera, hi ha un Mirador, amb bancs de fusta per seure i admirar el pantà de Canelles, (el mes gran de Catalunya i el tercer d’Espanya) (panell informatiu). Les millors vistes de la "Muralla de Finestres" són des d'aquí: les formes rocalloses de la cresta semblen espases paral·leles i sembla que s'hi pugui caminar pel mig, malgrat no és possible, doncs entre els estrats verticals hi ha un bon estimball. El conjunt conforma un paisatge realment extraordinari. El pantà de Canelles està situat entre la vessant aragonesa de Montsec (anomenat Montsec d'Estall), i la de Montsec d'Ares, aquesta en territori català. Tornarem al poble i seguirem per un altre camí, amb un cartell indicatiu que assenyala l'ermita de Sant Vicenç.El camí fitat, amb una mica més de dificultat, comença amb un fort descens fins al barranc de Sabinós, passant per un bosc de pins. Trobarem una cruïlla de camins, a l'esquerra es veu la caseta dels Moros i a la dreta el camí que ens portarà al peu de la muralla i paral·lelament a aquesta, seguirem pel sender que va ascendint fins a arribar a les restes del castell de Finestres, on hi ha les ruïnes de l'ermita de Sant Vicenç de Finestres, ermita romànica dels segles XI y XII. enfilades a l'espectacular formació rocosa. Per baixar a l'ermita han equipat dos metres amb 5 grapes de ferro tipus via ferrada i un cable d'acer per ajudar, sense complicació.Tornarem pel mateix camí.Traça des de el pont de Penavera: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/muralla-de-finestres-roques-de-la-vila-58790610 Traça, des de el principi de la pista forestal i el final de l’asfalt, sortint del poble d’Estopanyà: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/pont-de-penavera-finestres-ermita-de-sant-marc-roques-de-finestres-ermita-de-sant-vicenc-pont-de-pe-9383801  Observacions: Un lloc privilegiat amb magnífiques panoràmiques sobre el pantà de Canelles. La muralla de Finestres és una meravella geològica modelada al llarg dels anys, formada per estrats...

Matinal a les roques d'aguilar (les arenes)

DIMECRES, 24 D'ABRIL Avui hem quedat amb l' Angel i el Lluís per esmorzar junts i parlar de la propera escapada però a l' Angel se li ha complicat la feina i no podrà...

L'Eva Solans a les Roques del Pelat.

En aquest preciós i radiant dia de primavera no tenia ganes de patir poc ni molt, i per això he anat a repetir l'Eva Solans a Vilanova de Meià. Per no tenir, no tenia ni...

La Muralla de Finestres

13.10.23  L’espectacular formació rocosa coneguda com Muralla de Finestres, o bé Roques de Finestres, o més pròpiament Roques de la Vila, o més banalment “Muralla...

Les Roques de Benet, circular pels ràpels

Un itinerari circular per les Roques de Benet passant pel seu punt culminant, el Castell, recorrent part de la cresta cimera i baixant per una línia de ràpels....

Les Roques Planes - La Mola - Lassarell

Powered by Wikiloc Des da la vall de Colonya (Pollença), pugem pel cingle de Sant Francesc cap a la muntanya de la Tossa del Llamp, passant per la cova Morella i les cases de...

Via Animalades a les Roques Blanques.

Un lloc ferestec i un totxo emblemàtic.Després de fer la seva veïna, la via  Barrinaires, fem una ràpida matinal abans d'anar a la feina.L'aproximació es tota una...

Via Barrinaires a les Roques Blanques.

Avui despres de moltes voltes acabem fent plà D. L'aproximació la fem desde la pista del coll del Bruc i aparquem front del forn de calç.Reculem uns 50 metres i...

La Pixel Pirata a les Roques del Pelat.

Avui (també) bany de sol a Vilanova de Meià. Mentre estava a l'R1 de la Pixel Pirata a les Roques del Pelat, pensava com ha canviat tota la vall ara que NO està de moda: pocs...

Arbres – Plataners de la Plaça de la Vila de Campins

En la plaça de la Vila de Campins, destacant dos Plataners. Un d’ells, esta en bones condicions, amb un tronc gruixut i branques llargues cap a munt i fulles grosses. El...

Safareig del rec de la Vila de Sant Pere de Riudebitlles

El Safareig del rec de la Vila està en el carrer de Baix, 38 i tocant la paret de la Fabrica. Safareig construït al tram del rec de la Vila que hi ha al carrer de Baix del...

Avui destaquem : La Font del Salt d’en Vila de Porqueres

La Font del Salt d’en Vila es troba a uns metres de la carretera de Banyoles a Rocacorba i a 3,4 km de l’arrencada d’aquesta a la carretera de Mieres La Font del Salt...

Matinal a les roques de magaró

DIUMENGE, 28 DE NOVEMBRECom que aquesta setmana no vaig poder sortir el dimecres, la família m’ha donat permís per sortir el diumenge també, gracies !!!.Les...