BALNEARI DE PANTICOSA. PARED DEL TUBO. Via PA TI ES LA VIA.

15/07/20. Darrer dia de la mini escapada al Pirineu Aragonés, avui toca una visita al Balneari de Panticosa, on farem un altre via del “Sendero Límite” aquest cop a la “Paret del Tubo”. Per arribar a la paret tindrem una aproximació 1h més o menys. Sortim del darrera del Refugi de la Casa de Piedra i agafem el GR1 passem un mirador i un pont, una mica més endavant deixem el GR i agafem un camí a la dreta. Arribem a un pont què creua el torrent i trobem un camí què agafem a l’esquerra (senda de los machos). Després de creuar dos cops el tub haurem d’agafar un corriol a la dreta en una zona humida, seguim les fites fins a la tartera què ens posrta al peu de la paret. La via comença en el punt més baix.La via té 8 llargs de corda, els sis primers son mantinguts en el IV+/V+ i el dos darrers son de tràmit més fàcils. El tercer llarg és molt tècnic i mantingut, comencem en un díedre i seguim en bavaresa, al mig haurem de fer un passatge en placa i després seguir en bavaresa, a la sortida del desplom seguim per una placa-díedre negre i acabem amb uns passatges atlètics en díedre.La via està totalment equipada i és fàcil de seguir.Primera ascenció: 2017Per: Julio Benedé, Luis Royo, Enrique Recio, Carlos Budría.Equipament: equipada con parabolts.Material: 16 cintes exprés.Dificultat: V+.Orientació: oest.Roca: granit.Descens: Caminant, seguim fites cap l’oest, 1:15h.Per: Felip Linares Joan Asín.FOTOCIM

Nova via. Diedre Central al Sòcol del Montroig.

Després de la bonica pluja d'aquest cap de setmana i que ho ha deixat tot nevat per sobre de 1200m. calia buscar una paret a cotes més baixes i llavors s'ha m'ha encès la...

Nova via. Banda Ampla a l'Agulla del Corb.

Darrerament tinc diversos projectes a mig fer per l'Alt Urgell i convé anar-los enllestint. Així que aquest matí he tornat a St. Honorat a (gairebé) acabar la vieta que...

Nova Via. Cresta Narieda a Narieda Sud.

Roca Narieda la tinc vista des de tots els angles però, ves per on, un dia va apareixer el que semblava havia de ser una cresta a prop del cantell entre la cara oest i la cara...

Nova via. El Mal ja està fet a ___

Uf! Uf! Quin VIOT!! Encara em tremolen les pestanyes!! Avui el company s'ha doctorat en l'obertura de vies, tot l'èxit d'aquesta via rau en ell (chapeau!!!), jo he estat un mer...

Nova via. Males Influències a la Tortuga.

En una de les darreres visites a la Móra Comdal vaig fixar-me en una bonica placa tombada a la dreta de la cara est a l'anomenada agulla de La Tortuga i, avui aprofitant...

Nova via. Pilota d'Or a l'Elefanta.

Mentre la boira envaeix la plana, estreno l'any al sol de la Móra Comdal, acabant d'obrir una via que vaig començar la tardor passada a l'agulla autoanomenada Elefanta (per...

Nova via. La Castanyada a Busa.

Després d'uns quants anys aturada, li dono l'impuls definitiu en aquesta via de la cara sud de Busa abans no entri la moratòria el mes vinent. Tot i que encara falta fer-hi...

Cadera de Madera. Pared de los Carboncillos

Vía que merece la pena, después de una ingente labor de saneamiento.La Pared de los Carboncillos, tan singular y única, adolece de dos grandes defectos: las repisas herbosas...

Balneari de Panticosa. Morir d'èxit.

El Balneari de Panticosa és un racó del Pirineu ple de contrastos: a un costat (de riu) tens una zona endreçada, ben cuidada i fins i tot bonica i, a l'altre costat, un...

Nova via. Econòmica a l'Agulla Smeagol.

Retrobar-se amb els companys d'escalada després de tants mesos és un plaer immens. Fer-ho en un lloc tant bonic com Sant Honorat, en un dia de temperatura perfecta i obrint...

Imatges del Balneari Vichy Catalan, a primers del segle XX

Durant el principi del segle XX el Balneari de Vichy Catalan, era molt re nombrat per les seves aigües minero medicinals i com ha Hotel de gran elegància i benestar,...

Fem una Ullada fora de Catalunya : Balneari de Brión de A Coruña

El Balneari de Brión i l’Hotel Compostela, esta situat a Estrada Santiago-Noia, AC 543, km 8. O Tremo – Os Ánxeles 15280 Brión (A Coruña). Us passo la seva historia...

Nova via. Pilar Oriental al Pic d'Esquella.

En una excursió a començaments d'estiu per la zona d'Envalira (Andorra) la meva mirada és perdia una i altra vegada en el Pic d'Esquella. Fruit d'aquesta atenta mirada i en...

El Eiger - La Pared Asesina

Ens explica la història de la paret que més por fa. El terrible Ogre dels Alps. Una paret plena de tragèdies.

Nova via. Anònima a Vilamala.

Després d'haver fet la Molt de Poc a Vilamala i haver constatat la presència d'una reunió perduda a mitja paret ens proposem l'obertura d'aquesta modesta via per donar-li una...

Pseudo nova via. El Puretón a Narieda Oest.

Dic pseudo nova via perquè El Puretón ja estava oberta de fa molts anys però d'ençà de l'última repetició que hi vaig fer, vaig pensar que podria allargar-la fins al gran...

Nova via. Furgant a la Ferida a Narieda Oest.

Feia temps que em rondava pel cap la idea d'obrir una via a la part inferior de Narieda oest i aquest estiu he anat aprofitant l'ombra matinal per donar forma a aquesta nova...

Nova via. Pica a la Paret de Migjorn.

Dos amics van començar a obrir fa molts anys una via a la Paret de Migjorn de Rúbies i no la van acabar. Els anys han passat i l'altre dia vaig engrescar a un d'ells per...