ANSÓ. PARED DE LAS BUITRERAS. Via JORDI BONET.

12/07/17. Fem canvi de zona i arribem a Ansó a mig matí, l’alberg del Càmping de Zuriza està pler ? al final trobem lloc al Refugi de Linza. Un cop instal·lats decidim aprofitar la tarda i anem a fer una via curta a pa Paret de les Buitreres. Aparquem a l’entrada del congost, travessem el riu i agafem l’antic camí del  Càmping a Ansó un cop passada la paret trobarem un corriol (fita) què puja en direcció a la base de la paret què resseguim fins a trobar l’inici de la via, parabolt amb baga visible. La via té tres llargs de corda i està equipada amb parabolts. El primer llargs comença amb uns passos d’adherència, primera asseguranta una mica alta, seguim fins a un desplom què hem de superar, possible pas d’estrep, i seguir per un sinuós díedre fins a la R1. 30m.El segon llarg segueix la mateixa tònica, cercant les febleses de la paret, abans d’arribar a la R2 trobem un passatge de placa on cap trobar el passatge. 30m.El tercer llarg, és el més mantingut i difícil, sortim recte i fem un llarg flanqueig a la dreta per anar a buscar un altre díedre sinuós què ens porta a la R3.50m.Descens per la via en ràpel.DADESPrimera ascensió: 20 setembre 2007.Per: Juan Aguilar, Juan Carlos Martín.Equipament: equipada amb parabolts.Material: 16 cintes exprés, joc d’aliens, estrep opcional.Dificultat: 6b. Obligada V+/Ae.Roca molt bona, però haurem de vigilar encara podem trobar alguna pedre/bloc per sanejar.Orientació sud oest, primera hora a l’ombra després sol tot el dia.Una bona opció per fer un tast a la zona.

La Jordi Jutglar a la Paret del Peladet.

Primer dia de calor estival en que val la pena anar ben d'hora per aprofitar el màxim el matí. I així o hem fet avui al Peladet, tot repetint una clàssica perduda a la part...

Sant Jordi viatger

Diumenge, 23 d’abril de 2023Sempre m'ha agradat viatjar i a base de perseverar m'he adonat que per fer-ho a vegades no calen grans distàncies. En veritat les meves primeres...

Avui coneixerem : La Font de Sant Jordi en El Pla del Penedès

La Font de Sant Isidre està adossada a la façana de l’immoble del carrer de Sant Jordi, en el número 32 on fa una cantonera, dins de El Pla del Penedès. La font té un...

Cadera de Madera. Pared de los Carboncillos

Vía que merece la pena, después de una ingente labor de saneamiento.La Pared de los Carboncillos, tan singular y única, adolece de dos grandes defectos: las repisas herbosas...

Avui coneixerem : La Font de la Placeta de Sant Jordi de Súria

La Font de la Placeta de Sant Jordi, esta situada a l’esquerra de la pista asfaltada de Dessiminat del Cementeri, tot sortint de Súria. Font típica metàl·lica a un...

Arbres – El Pi gran del Parc de Sant Jordi de Terrassa

Dins del Parc de Sant Jordi i en la seva zona de Pin nic, hi ha un Pi molt destacable, per la seva altura i amb un allargat tronc. En general es troba en bon estat. Text i...

Poema : Sant Jordi i la set

Sant Jordi, foc, lluita per abatre el mal, desig d’amor i de bé. Sant Jordi, vent, empenta per avançar. Foc ardent i la set. Sant Jordi, terra, Camins de pols per voltar,...

Sant Jordi - #maifemcimambllibresiroses

Dijous 23 d’abril de 2020 – 40è dia de confinament (42è a Igualada)Hora de sortida: 11 h 30 mPunt de sortida: Connexió per Zoom.Ubicació: Casa vostra.Temps...

El Eiger - La Pared Asesina

Ens explica la història de la paret que més por fa. El terrible Ogre dels Alps. Una paret plena de tragèdies.

Via Jordi Andreu a la Paret de l'Ós

L'hem trobat molt ben parida,no en va és una de les clàssiques de Sant Llorenç.Bona roca,ambient i escalada sumament variada amb dificultats homogènies.La placa de la...

Avenc jordi verdiell

De nou venim aquí a la zona de l'Ordal per baixar un avenc, en aquesta ocasió es l'Avenc Jordi Verdiell, una cavitat bastant reduÏda però que té la particularitat que en el...

Avenc Jordi Verdiell

Avui hem fet una nova exploració subterrània per terres de la Serra de l'Ordal. Hem visitat l'Avenc Jordi Verdiell, una cavitat de curt recorregut però que es mereix una...

Camarasa ermita de s. jordi lo feixà, i retorn

Una ruta circular de 13,1 km i 660 m de desnivell, molt agradable i força maca. Sortim de la benzinera de Camarasa, primer per una pista i després a l'esquerra pel barranc de...

Agulla Jordi Pujol, via Esperó dels Cremasants

Quan vaig visitar per primera vegada Cavallers, de petit, la política no m'importava una merda. Amb els anys, no és que hagi canviat gaire de pensament sobre el tema, però hi...

La Jordi Verdaguer a la Sud del Pedraforca.

Ara ja toca, ara ja torna a ser època d'anar a muntanya per escapar de la calor de la plana, així que he tornat anat a la tranquila cara sud del Pedraforca a fer una via amb...