Confinament 4: circular en mig de la boira d'albatarrec a sudanell

Un nou cap de setmana de confinament. Una nova oportunitat per recórrer el meu terme municipal i dels pobles propers - al mal temps bona cara -. L'altra dia sentia una dona a l'ermita de Carrassumada que donava les gràcies pel confinament per haver pogut descobert paratges com aquells. Tampoc és això.Avui m'ha acompanyat la boira (alguna foto m'ha quedat bé). He sortir d'Albatàrrec per la sèquia de Torres i he anat a buscar la passarel·la de Butsenit que ja es podia passar ja que les altres dues vegades estava colgada per l'aigua. Després he anat als Patamolls de Montoliu i he tornat a la sequia de Torres. He seguit el canal de Seròs per anar fins a Sudanell. M'he arribat al Muladar i he visitat l'interior del poble. He agafat un altre cop la banqueta del canal de Seròs fins a Montoliu i finalment el canal d'Urgell. Una volta molt interessant. Qui no és feliç, es perquè no vol...  Passo a explicar-ho-vos més detalladament.CARACTERÍSTIQUES:Valoràció. Itinerari ideal per aquests dies de confinament. La boira ha estat una meravellosa companya de viatge.Dificultat: ModeradaDesnivell: 65 metres.Temps: 3 hores 30 minuts.Distància: 16,8 kmItinerari circular.Descripció de l'itinerari:Inicio l'excursió des del CAP d'Albatàrrec (c. de les Escoles núm. 1) i segueixo per la carretera fins arribar a la rotonda. L'única del poble i agafem el carrer que surt a la dreta. 3 min. Passem per davant de l'escola del poble amb un rellotge de sol que avui amb la boira resulta totalment inútil. En acabar l'escola anem per un solar sense edificar i ens encarem vers la Sènia que permetia pujar el nivell de l'aigua de la sèquia. Coordenades UTM: 31T  x=299915  y=4604954. 5 min Seguim per la sèquia de Torres. Anem per l'esquerra. Estem seguint el GR3 d'Aspa a Lleida. En arribar al terme de Montoliu el camí està asfaltat.19 min Abandonem la sèquia i agafem un camí asfaltat que davalla cap al riu. Per aquí va una variant el GR3.29 min Bifurcació de camins. Vaig puntualment a la dreta per visitar la passarel·la de Butsenit. El nivell del riu ha baixat i puc passar fins la meitat per fer alguna foto. Coordenades UTM: 31T  x=298887  y=460532337 min Torna a estar a la bifurcació i ara vaig per l'altre costat. Entro a la partida dels Patamolls de Montoliu.47 min Abandono el camí i vaig cap al riu. Entre la vegetació puc veure les restes d'un niu de metralladores bolcat en mig del riu. El Segre ha canviat en aquests anys de llera. Era una defensa republicana. Coordenades UTM: 31T  x=298887  y=4605323Torno en darrera. 50 min Hi ha dos cartells informatiu i un banc. Segueixo un corriol poc evident perpendicular.52 min Surto al canal d'Urgell, però aquí el seu aspecte és totalment modest. Uns metres més avall acabarà el seu viatge regant els camps de fruiters des de fa 170 anys. Vaig a l'esquerra, al costat del canal.1 h 04 min Creuo el canal i segueixo per l'altre costat. M'incorporo de nou a la Sèquia de Torres que segueixo a la dreta. Passo per la vora d'una xemeneia d'una bòvila. Està torta i qualsevol dia caurà.1 h 16 min Abandono el GR3 que va cap al pont de les 5 Boqueres fins a Aspa seguint el riu Set. Agafo un trencall que va a la dreta (recte).1 h 20 min Creuo el riu Set.  Tiro amunt. Deixo el camí a la dreta que segueix la sèquia de Torres. 1 h 22 min Surto a la carretera d'entrada a Sudanell, però segueixo la banqueta del Canal de Serós que em queda a la dreta.1 h 27 min A l'altre costat del canal puc observar dues espitlleres del niu de metralladores que protegia el canal. En parlaré en visitar el poble de Sudanell.1 h 40 min Jaciment del Muladar. El trobareu gràcies a una torre elèctrica que hi ha al costat. Veure més informació. Només hi resten 4 tombes excavades en la roca. Coordenades UTM: 31T  x=296136  y=46029441 h 45 min Surto a la carretera a Torres de Segre i creuo el canal de Seròs i torno per l'altre costat de la banqueta. Retorno al poble de Sudanell i veig que és un poble...

Valllibona, circular GR-7. Els Ports.

24 de febrer de 2024  Una data important a la nostra agenda. La teniem reservada des de fa temps: la Santantonà de Vallibona! Tot un espectacle que s'ha de...

Una Circular de les bones en BTT per Camprodon

Ahir a la nit varen caure trons i llamps, i avui ens llavem amb una bona fresqueta, quin gustàs després de les calorades d'aquests últims dies. Bé, ens trobem a...

Les Roques de Benet, circular pels ràpels

Un itinerari circular per les Roques de Benet passant pel seu punt culminant, el Castell, recorrent part de la cresta cimera i baixant per una línia de ràpels....

Sao de montsec: circular a la torre d'escumo

Quan vaig descobrir el camí de Terradets a l'Ametlla del Montsec em vaig quedar amb el desig de poder descubrir el camí que pujava a la torre d'Escumó que també havia...

Raimat: circular al pantà gros

PlatgetaTornem a Raimat a seguir el treball de recuperació. Avui farem un itinerari circular voltant el pantà Gros.DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI:Aparquem el cotxe en el segon...