Circular a a les Comarques del Garraf, Baix Penedès i Alt Penedès amb Gravel.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Avui volem visitar les comarques del Garraf, Baix Penedès i Alt Penedès amb bicicleta. Agafem el tren a Gavà fins a Vilanova i la Geltrú  (capital del Garraf) on comencem la sortida d'avui.Sortim de l'estació i per la rambla de l'Exposició anem a buscar el Camí del Fondo de Sant Gervasi, continuem un kilòmetre per la C-246a, girem a l'esquerra i passem al costat del Càmping Platja Vilanova on ja agafem el Passeig Marítim.Travessem els Municipis de Cubelles, Cunit, Calafell i a l'arribar a la Platja de les Madrigueres agafem la pista que ens porta direcció al Vendrell, arribem a la capital del Baix Penedès quan portem vint-i-tres kilòmetres des del punt de sortida. A la sortida del poble anem direcció al Polígon dels Masets, uns metres abans ja agafem el Camí del Camp de Coll on podem gaudir de l'aterratge d'una avioneta a l'aeròdrom de Bellvei- Vendrell. Continuem per aquesta pista que ens deixa al centre mateix de Santa Oliva. Seguim per una pista en molt bon estat paral·lela a l'AP-7, deixem a la nostra esquerra el circuit de proves de L'Idiada.Travessem l'AP-2 per un pont a l'alçada de l'antic peatge, passem el Papiolet i la Torregassa, agafem uns metres la carretera direcció a Sant Jaume dels Domenys, però ben aviat agafem una desviació a l'esquerra i comencem a fer canvis entre pista i carretera estreta, tot això al costat de camps de conreu i molts ceps i el més important sense veure ningú, una meravella. Arribem a les Cases Noves de la Riera amb el cim del Castellot (465 mts.) darrere nostre, poc abans d'arribar a Les Conilleres iniciem la baixada per pista en bon estat, tot i que hi ha algun tram que has d'anar amb compte perquè és força estreta. Passem per Santa Margarida i els Monjos (Alt Penedès), a l'alçada de Sant Esteve de les Masuques comencem a anar paral·lels al riu Foix.Finalment quan portem setanta kilòmetres des de la sortida arribem a la cruïlla amb la C-434 al costat del Pantà de Foix, ara fins al final de la ruta, tot el que queda és per carretera. Per sort, ja és una mica tard i no hi ha massa trànsit, tot i que sembla que sigui baixada, no és així i ens trobem alguna pujadeta que per acabar el dia ja està prou bé,  Finalment al kilòmetre vuitanta-un arribem a dalt de l'últim turó, ara si, tot baixada fins a Vilanova i la Geltrú on ens espera el tren per tornar-nos a casa.Magnífica circular amb una mica de tot, però sobretot per la part superior del recorregut  que hi havia molta solitud. Més de cinquanta kilòmetres per pista i carreteres estretes.Desnivell: 860 mts.Recorregut: 86,7 Km.Horari: 6h, 8m. Arribada a l'estació de Vilanova i la Geltrú, inici de la sortida d'avui.Desembocadura del riu Foix.Arribem a la Platja de Cunit.Avui hi han petites ones a la Platja de Cunit.Sortint de Calafell agafem aquesta pista cap al Vendrell.Bona pista per rodar sense problemes.Ens anem apropant al Vendrell.Només sortir del Vendrell tornem a agafar pista.Entrem a Santa Oliva (Baix Penedès)Avioneta aterrant a l'aeròdrom Bellvei-Vendrell.La pista d'aterratge és d'herba i terra.Per damunt de Sant Jaume dels Domenys.No hem trobat pràcticament ningú per aquí.De vegades s'acaba l'asfalt (dolent) i comença pista.Tram dur que aquestes alçades de la sortida ja costa.Nosaltres agafem a la dreta cap a La Ràpita.Moltes vinyes per aquesta zona.Passem Cases Noves de la Riera, al fons El Castellot (465 mts.)Tram de baixada ràpid.Arribem al Pantà de Foix i agafem la C-434.Un dia més, la Terra s'ha portat molt i molt bé.Foto a l'arribar a Vilanova després de quasi noranta kilòmetres.

Valllibona, circular GR-7. Els Ports.

24 de febrer de 2024  Una data important a la nostra agenda. La teniem reservada des de fa temps: la Santantonà de Vallibona! Tot un espectacle que s'ha de...

Tossal de Montagut. Baix Ebre. 100 cims

18 de febrer de 2024 Segueixo sumant cims del repte de la FEEC. Aquesta vegada l'objectiu és a tocar de casa, al Baix Ebre, entre el Perelló i Rasquera: el Tossal de...

Punta del Pallars. Baix Camp. 100 cims.

10 de gener de 2024Enceto el repte dels 100 cims de la FEEC d'aquest 2024 amb una altra proposta al Baix Camp: La Punta del Pallars de 551m. Dins el terme municipal de...

Marxa del Garraf 2023.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.Altimetria del dia d'avui.Com diu el company Xavier Saleta al seu blog "Aire de Muntanyes", cada any ens posem els esquís...

Btt-castells del baix gaià.

Descripció de la ruta; itinerari que ressegueix de forma circular, diverses poblacions i castells del Baix Gaià. Durant el recorregut passarem pels pobles del Catllar, Riera...

Puig Francàs. Baix Penedès. 100 cims.

13 d'agost de 2023Vinc de fer la pujada al Clapí Vell  des de Torrelles de Foix i complemento la jornada amb la pujada al Puig Francàs, al Montmell, des de la...

Fem Safareig: El Safareig del Molí de Baix de Les Escaules

A prop del Molí de Baix de les Escaules, esta sobre una canal paral-lel a la Muga, un antic Safareig ven conservat. Va estar utilitzat per rentar la roba fins a la segona...

Una Circular de les bones en BTT per Camprodon

Ahir a la nit varen caure trons i llamps, i avui ens llavem amb una bona fresqueta, quin gustàs després de les calorades d'aquests últims dies. Bé, ens trobem a...

Les Roques de Benet, circular pels ràpels

Un itinerari circular per les Roques de Benet passant pel seu punt culminant, el Castell, recorrent part de la cresta cimera i baixant per una línia de ràpels....

Avui destaquem : La Font de can Penedes de Santa Eulalia de Ronçana

Setmana dedicada a les Fonts naturals de Santa Eulalia de Ronçana La Font de can Penedes és al nord-oest del poble en el Barri de la Vall de Santa Eulalia de Ronçana. Per...

El Bres. Baix Camp. 100 cims.

18 de febrer de 2023Complemento la jornada del Castell d'Escornalbou amb l'ascensió a un altre dels nous 100 cims de la FEEC, donada la proximitat. El Bres, a la petita...

Sao de montsec: circular a la torre d'escumo

Quan vaig descobrir el camí de Terradets a l'Ametlla del Montsec em vaig quedar amb el desig de poder descubrir el camí que pujava a la torre d'Escumó que també havia...

Gavà- Penedès 360º- Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui. La Penedès 360º és una ruta que comença i acaba a Vilafranca del Penedès,...

Raimat: circular al pantà gros

PlatgetaTornem a Raimat a seguir el treball de recuperació. Avui farem un itinerari circular voltant el pantà Gros.DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI:Aparquem el cotxe en el segon...