Punta del Pallars. Baix Camp. 100 cims.

10 de gener de 2024Enceto el repte dels 100 cims de la FEEC d'aquest 2024 amb una altra proposta al Baix Camp: La Punta del Pallars de 551m. Dins el terme municipal de Vandellòs, a les Muntanyes de Tivissa-Vandellòs. Un altre dels cims que m'ha sorprés molt gràtament, tant pels paisatges com per l'estat dels senders, bastant bó, i prou ben indicat. Tot i que comptar amb l'ajut del GPS és bastant recomanable, hi ha moltes pistes i senders que ens poden confondre. Som-hi!Punta del PallarsAproximació: Al km 3,5 aproximadament de la C-44, pujant de la costa i en direcció a Vandellòs, prenem una pista de terra a l'esquerra. En pocs metres, en una clariana desbrossada, cruïlla de pistes, podem deixar el cotxe.Dificultat: Moderat, per desnivell acumulat i dos grimpadetes.Desnivell: 1300m. acumulatsDurada: 12,2 km. Unes 4h. 30’Itinerari: Des del cotxe, desfem uns metres de pista per prendre un sender indicat a la dreta, cap al Coll de Puntalt. Els primers metres el sender transcorre entre camps d'oliveres i petits bosquets, fins al Racó Gran on des d'una finca ben cuidada d'oliveres tenim una primera panoràmica del nostre objectiu: la Punta del Pallars!Ara el sender creua un petit bosquet i comença a remuntar per la lloma de vegetació arbustiva tot fent un gir en sentit horari als primers contarforts de la Mola de Nadell. Creuem una mena de portera, des d’on ja ji tenim les primeres panoràmiques del Coll del Marqués i la Serra de Llaberia, el proper poble de Masriudoms i Les Planes del Rei. Observem preocupats la intensa activitat de les oruges de processionària, tot apunta que vindrà una primavera moguda d'aquesta plaga tan estesa per tot arreu.Punta del PallarsLes Planes del ReiColl del Marqués i Serra de LLaberiaPassem el Collet de Puntalt que ens situa paral·lels al Barranc de Nadell, que remuntarem fins al Coll de Puntalt. Per la dreta i dalt als cingles veiem la boca de la Cova del Nadell. Guanyat el coll, ens acostem a la cinglera de l'esquerra d'on surt un pas equipat en cadenes per pujar a la punta rocosa de la Planilla de Nadell. Cap al sud-oest, un sender corre paral·lel a les cingleres cap a la Portella. Nosaltres prenem el ramal de sender que en direcció nord ens portarà a superar el Grau de Nadell, una fàcil grimpada equipada amb corda i cadenes que ens deixa a l'extrem est de la Mola de Nadell. Collet de PuntaltHospitalet de l'InfantPlanilla de NadellCova de NadellBarranc de NadellColl de PuntaltLa PortellaGrau equipat de la Planilla de NadellGrau de NadellUns metres després deixem a la dreta el sender que baixa pels Guixars, per la Canal del Pubill, fins a la pista del coll de Portes. Nosaltres seguim recte amunt, resseguint la carena per arribar dalt l'allargada Mola de Nadell, que en el seu punt més elevat arriba als 581m. Podem gaudir d'unes fantàstiques vistes d'un entorn ja conegut i visitat: La Serra de la Rojala i el Torn, el Cap de Salou, la Portella que ens amaga des d'aquí el Molló Puntaire, el Montsià, Els Ports, i més propers: la Mola de Genessies, Llaberia, el Puig de la Cabrafiga... Tants cims que ja formen part del nostre bagatge... espectacular!Sendere a la Canal del Puvill, al fons la Punta del PallarsMola de NadellSerra de LlaberiaMuntanyes de Tivissa-VandellòsLa PortellaLa Rojala i el TornCap de SalouSeguim trescant cap al sud-oest, en direcció a la Portella. Deixem primer a l'esquerra el baixador de la Canal Palmera i uns metres més endavant arribem a un collet on deixem la carena de la Mola de Nadell i trenquem en baixada per la capçalera del Barranquet Ronyós, en direcció al Coll de Portes. De camí parem a agafar forces a l'alçada de la Balma d'Andreu. Una vella corralissa tancada amb mur de pedra en sec al recer d'una gran balma del cingle.Poc metres més ens separen del Coll de Portes, per on passa la pista que puja d'on hem deixat el cotxe i segueix en direcció al Dedalts. El Camí dels Pous d'en Cirici.Capçalera del Barranquet Ronyós, davant la Punta del PallarsBarranc RonyósBalma d'AndreuPista del Coll de PortesColl...

Pa Siempre a la Punta Trini Climb.

Aquests del Trini Climb la van ben encertar amb aquesta via. Es tracta d'una línia fissurada de dalt a baix, en general molt franca d'escalar si ens va el tema atlètic malgrat...

Tossal de Montagut. Baix Ebre. 100 cims

18 de febrer de 2024 Segueixo sumant cims del repte de la FEEC. Aquesta vegada l'objectiu és a tocar de casa, al Baix Ebre, entre el Perelló i Rasquera: el Tossal de...

L'Àliga i la Talaia. Terra Alta. 100 cims.

30 de desembre de 2023Començava l'any 2023 en l'ascensió al Pic de l'Àguila, a la Ribera d'Ebre, i el tanco pujant a l'Àliga, un cim vehí de la Terra Alta. Passo de...

Btt-castells del baix gaià.

Descripció de la ruta; itinerari que ressegueix de forma circular, diverses poblacions i castells del Baix Gaià. Durant el recorregut passarem pels pobles del Catllar, Riera...

2790- punta est pla del carlit

Agafant mapes en paper i dedicant un temps personal que avui en dia no és molt apreciat a descobrir per un mateix racons interessants pots trobar vida més enllà del Carlit si...

Healing Soul, 6b (130 m), Punta Camarasa

Em diu Gerard que és una via de diumenge de ressaca i que ens quedarem amb ganes de més. I a mi que m'estranya. Com ja anem amb les expectatives no gaire altes, ens acabarà...

Puig Francàs. Baix Penedès. 100 cims.

13 d'agost de 2023Vinc de fer la pujada al Clapí Vell  des de Torrelles de Foix i complemento la jornada amb la pujada al Puig Francàs, al Montmell, des de la...

Fem Safareig: El Safareig del Molí de Baix de Les Escaules

A prop del Molí de Baix de les Escaules, esta sobre una canal paral-lel a la Muga, un antic Safareig ven conservat. Va estar utilitzat per rentar la roba fins a la segona...

Mi Agüita Amarilla a la Punta Camarasa.

Les refrescades estivals són tant (o més) benvingudes que l'aigua de maig, tot i que en els temps que corren no sabria amb quina quedar-m'he. Sigui el que sigui, avui a...

Via Negrona a la Punta d'en Serreta.

Ja tenim les calors d'estiu ben assentades i les tardes cerquem bona ombra en aquests indrets tant bonics.La via es ben  elegant i arriba un punt que ens aboca...

Narcoalpinisme a la Punta de la Vinyola.

Ens ha semblat una via ben reeixida.Sinó ens encantem la podrem combinar amb l'Esperit Lliure aconseguint així un bon maridatge. Diuen que les comparacions són...

Todo por la tapia, 6c (140 m), Punta Camarasa

Ahir, el Club d'Escalada i Muntanya de Pardinyes (CEMP) organitzà -amb Jesús com a mestre de cerimònies- una reunió/xerrada/debat sobre escalada sostenible. Ens apleguem...

El Bres. Baix Camp. 100 cims.

18 de febrer de 2023Complemento la jornada del Castell d'Escornalbou amb l'ascensió a un altre dels nous 100 cims de la FEEC, donada la proximitat. El Bres, a la petita...

Què bé que em vas a la Punta Sorpresa.

Hi ha dies en que les coses surten al revés, i avui a Camarasa ha estat un d'aquests dies. El pla inicial no l'he vist del tot clar i em improvitzat sobre la marxa escalant...

GR223: Punta Prima - Sa Mesquida

Avui hem completat la nostra estada a Menorca amb la cinquena i última etapa del Camí de Cavalls sud, des de Punta Prima fins a Sa Mesquida. L'etapa prevista...

GR223: Cala en Porter - Punta Prima

L'etapa d'avui pel Camí de Cavalls ha tingut dues parts clarament diferenciades. La primera part era bàsicament per camins interiors, una mica allunyats de la...

Esperit Lliure a la Punta de la Vinyola.

Una via molt ben trobada, amb les tirades 4 i 6 especialment boniques. S'endevina una bona feinada dels obridors alhora de netejar l'itinerari però hem vist uns grans...

Cala Ortigues i punta de Na Foradada

Hora Inicio: 10:07 11 jun. 2022Hora Fin: 18:24 11 jun. 2022Distancia recorrida: 6,1 km (08:16)Tiempo en movimiento: 03:53Altura Mínima: 0 mAltura Máxima: 218 mGanancia...

Via Diedre Vallès a la Punta dels Cavalls.

Fot una calorada inusual per l'epoca i ens anem a cercar la bona ombra matinal a la Punta dels Cavalls.Via molt elegant i amb pasos de qualitat  , donada la...

Via anglada cerdà a la punta miladones

DIUMENGE, 01 DE MAIGAquesta setmana hem quedat per sortir amb en Jordi, un company d'escalada amb qui no he escalat mai, tan sols ens coneixem de referencies d'altres...

Cova de Sa Punta des Forn (Cova Inclinada)

Aprofitant un magnífic dia de primavera hem fet una petita excursió per vistar una cova situada arran de mar, a prop de la Cala Sant Vicent, a Eivissa....

El Far de Sa Punta Grossa

Aprofitant una petita treva en un cap de setmana gris i plujós, hem fet una curta excursió per l'illa d'Eivissa. El Far de Sa Punta Grossa és un indret...