Chrismas race + jaume ferrández rubió + juan bala

DIUMENGE, 17 D’ OCTUBRE  Aquesta setmana hem decidit quedar-nos per casa, que la tenim molt abandonada darrerament. Però sense deixar de banda fer un quants metres i en una zona tranquil·la tot i ser diumenge.Un diumenge a Montserrat, tranquil·litat vol dir caminar força i això es el que fem. Volem fer una via a la Cajoleta i sortint anar al Montgros per fer-ne una altre i sortir per dalt. A les nou anem fins el pàrquing de Ca`n Jorba que trobem completament ple de caravanes i furgos, tant que tenim que aparcar al centre de l’ esplanada. Pujant pel camí dels Francesos ens creuem amb algun “runner” que ja esta de tornada, però sense trobar excessivament gaire gent. Arribem al Coll de Muset i tota la muntanya per sobre de la Cajoleta esta tapada per la boira. Caldrà replantejar-se l’ objectiu. Optem per fer dues vies a la Cajoleta i veure com canvia el temps. La primera via optem per la via “Chrismas Race” una via sense gaires complicacions però amb les assegurances amb força aire entre elles. La primera tirada comença malament, un pas de cinquè, je, je. Per mi, donar-li un plus no estaria malament, entre l’ humitat i la molsa és molt difícil arribar a xapar la primera assegurança. Desprès la dificultat baixa molt i tan sols cal vigilar no caure perquè una caiguda abans d’ entrar a la reunió , és costellada segura al terra. Trobarem tres parabolts als primers metres, desprès res fins la reunió. La segona tirada comença amb un flanqueig horitzontal a l’ esquerra per superar un arbre i desprès recte amunt fins la reunió. El flanqueig està net però es pot protegir amb un camalot petit. La tirada esta assegurada amb quatre parabolts, ben repartits. La tercera tirada, és perdedora, no hi ha cap assegurança però a uns vint metres pots posar un alien a caldo. Nosaltres en lloc d’ anar a la reunió de la via Blava hem pujat recte una vegada superats uns arbres i hem fet reunió a l’ avant cim. La darrera tirada és per anar a cercar el primer ràpel que ens deixa al collet. Com que veiem que la boira encara esta present, decidim fer una altre via, “la Petita Aran”, però baixant el segon ràpel veiem que hi ha una corda a la segona reunió i decidim un nou objectiu. Recordo haver vist al llibre del David Hita, una via a l’ esquerra del ràpel, però no recordo ni itinerari , ni graduació, però decidim fer-la per tornar a pujar dalt. La primera tirada és una rampa amb un tram més vertical a mitja tirada. Esta equipada amb quatre parabolts, un a la primera part i tres en el tram més vertical. La reunió esta quasi a l’ altura del collet amb la Cajoleta i trobarem dos parabolts. La segona tirada, sembla que vagi direcció al collet , però una vegada acabats els desploms que tenim sobre, s’ enfila per l’ aresta amb un passos un xic estranys fins agafar les rampes de sortida. Trobarem tres parabolts i dos ponts de roca. Reunió en uns matolls al mateix cim. Aquí pleguem cordes i fora peus de gat per fer el tram de camí fins el peu del Montgros. No tenim encara decidida quina via fer, però finalment ens decantem per la via “Juan Bala”. Cap dels dos no hem escalat mai en aquesta vessant i ens ha sorprès la qualitat de la roca. La primera tirada, et posa en situació, un cinquè ben posat, on cal mirar i estudiar els passatges que no son gaire evidents. Desprès la dificultat baixa i arribem a la reunió. Trobarem sis assegurances en aquest tram. La segona tirada, segueix el mateix patró, cal llegir be la paret per seguir l’ itinerari perquè les assegurances no es veuen fins que no estàs a sobre. Hi ha sis assegurances. La tercera igual que les anteriors tot i que aquí la roca es més costrosa i cal anar en compte. La ressenya ens deia que podríem arribar al cim des de aquesta reunió, però nosaltres hem fet una reunió intermitja sota les boles finals. Ara si, ja som dalt i el Sol llueix amb ganes, es qüestió de plegar cordes i baixar per poder fer la cervesa. J. ESTRUCH DADES DE LA VIA NOM.................................

16/12/23 Serra de Rubió (Anoia)

Sortida de NadalPer poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes...

Arbres – Els Plataners de La Coma de Sant Jaume de Moià

Els Plataners de La Coma de Sant Jaume, estan situats des de l’entrada de La Coma de Sant Jaume, en la carretera C-59 de Barcelona a Moià, fins casi a la entrada de la masia....

Arbres – Els Pins de La Coma de Sant Jaume de Moià

Aquest Pins estan situats a l’entrada de La Coma de Sant Jaume, a peu de la carretera C-59 de Barcelona a Moià. Són un conjunt de 3 pins de destacades dimensions, dos...

Espai de Muntanya de Sant Jaume de Vilafranca del Penedès

La muntanya de Sant Jaume és un espai d’oci i lleure per a famílies i grups, situat a menys de dos quilòmetres de Vilafranca. Està situat en una àrea natural propera...

BTT-CAPBROT DE RUBIÓ (427 metres).

Descripció de la ruta; recorregut exigent que assoleix el Capbrot de Rubió (Baix Llobregat), el punt més alt de la serra de can Rubió. Amb un total d'uns 35 quilòmetres, i...

Pou de San Juan de Montdarn de Viver i Serrateix

Sant Joan de Montdarn és una església romànica del terme municipal de Viver i Serrateix, consagrada l’any 922. Sembla que fins a l’any 1017 hi va haver una petita...

Arbres – Alzina de les rodalies de Sant Jaume de Castellbell

A prop d’arribar a Marganell, hi ha la carretera BV – 1122, que en pocs minuts la tindreu de deixar per una pista de terra que us portarà a l’Església de Sant Jaume de...

Pou a prop de l’església de Sant Jaume de Castellvell i el Vilar

Avui us presento el Pou que està al costat del camí que va a l’antiga església de Sant Jaume de Castellvell i al costat d’una cabana de pedra seca. El Pou està sec...

Rubió de Sòls (o Rubió de Baix)

Serra del Montsec - Reserva Starlight del Montsec, Espai d'Interès Natural de la Serra del Montsec, Espais d'Interès Geològic, Espai de Xarxa...

Camí de Sant Jaume de Catalunya a Galicia

Bon dia de Sant Esteve per a Totes i Tots El Camí de Sant Jaume en català, en gallec: Camiño de Santiago; en castellà: Camino de Santiago; en occità: Camin de Sant Jacme;...

Via juan rayo saltarin

DIVENDRES, 05 DE JUNYAvui segurament serà el darrer dia que sortim a escalar amb restriccions, bé, alguna encara quedarà , però almenys la restricció d’horari ja no hi...

Camí de sant jaume (santiago-fisterra-muxía)

Del 12 al 16 d'Octubre 2019Santiago de Compostela-NegreiraNegreira-A Picota-A Picota-CeeCee-Fisterra-CastrexeCastrexe-MuxíaJoan A., Josep G., Pere R., Joan B., Quico C., Quico...

14a CAMINADA DE SANT JAUME o CAMINADA DE LA LLUM

Un any més - i en portem 14 - el Centre Excursionista de Lleida ha tornat a organitzar la Caminada de Sant Jaume. Bé, estrictament parlant, els tres primers anys no estàvem...

Esperó Jaume Caselles al Tossal de la feixa.

Més que per l'escalda en si la via ens ha semblat atractiva pel racó solitari on està ubicada i per lo curiós del canvi de roca. Iniciarem l'escalada sobre el típic...

San Juan de Gaztelugatxe. Imprescindible.

IntroduccióUs presentem una passejada purament turística. Una ruta imprescindible si es visita la costa de Bizkaia. San Juan de Gaztelugatxe es mereix pujar els 241 escalons...

Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (II)

15.07.17  Encara que només sigui per una jornada, les Isabels ens tornem a posar en marxa pel Camí de Sant Jaume, allà on el vam finalitzar en l’anterior recorregut a...

Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (I)

El Camí de Sant Jaume per la Cerdanya és una via secundària del camí principal català (de la Jonquera i del Port de la Selva a Montserrat i Alcarràs), antigament...

De rubio a sant joan de l'erm

Avui dins de les sortides en autocar del Centre ens ha tocat anar del poble de Rubió a Sant Joan de l'Erm passant pel Port del Cantó. Volíem pujar al pic de l'Orri però la...