Paciència que hi ha poesia, peregrins del nord (Menorca)

Dimecres, 28 de juliol - dilluns, 2 d’agost de 2021Menorca i els seus infinits racons, peregrins del nord. Tot és moviment, vent que ens empeny i onades que ens alcen una rere l'altra, perseguint-se incansables.Adoro aquesta costa esquerpa i els seus recers on esperar la nit.Els seus fars ens retornen a la terra, que en són d'esvelts. Modestos, però en llocs tan altius que dominen tot l'horitzó fins esdevenir senya d'identitat.Naveguem en pos de capvespres incandescents, mentre les hores marxen ben lluny. Hi ha petits mons que només des del mar són possibles i l'Arnau ens converteix en els seus habitants.Més enllà de la tempesta, en el mar trobem repòs.Paciència, que hi ha poesia.Ho hem fet bonic!companysdeviatgeiatzars:Lau&Arnau

L'Esperó Nord al Gep dels Torms.

Escalar una mica, ha estat l'excusa per sortir de casa i, el fort vent (i les obligacions familiars) el motiu per tornar-hi. Així que he anat a la Mòra Comdal després de...

Esperó nord est. pic de la valleta.

27/07/23.  L'Esperó nord est del Pic de la Valleta és una clàssica imprescindible, 41 anys després d'haver-la fet amb el Ramón Samarra, tornem amb el Ramir què...

15 anys de... la C.A.D.E. a la Nord d'Agulles.

La C.A.D.E. de la Roca 92 a Montserrat té la fama de ser la millor via de la Nord d'Agulles. I potser és veritat, almenys per elegancia i estètica del recorregut. Jo vaig fer...

Esperó Nord Oest al Serrat del Moro.

Guapa però amb algun tram de pedra a estudiar que suposo que milloraria si la via assolís l'estatus de clàssica de les seves veïnes Mas Brullet o Casas Chani cosa...

Aresta Nord al Gegant Encantat.

Bonica aresta antibrucs amb una primera tirada fàcil de grimpada pelada de ferro i un potent segon llarg que l'escalarem amb la regla dels tres ferros: un al peu, un al...

Esperó Nord al Pic de la Valleta.

Primer de tot aclarir que no s'ha de confondre aquesta via amb la seva veïna Esperó Nord Est. Sabent això dir que als dos membres de la coradada ens ha semblat una bona...

Casamanya (2740 m.) i Casamanya Nord (2752 m.)

Els pics de Casamanya formen una petita vall que s'alça al bell mig d'Andorra, ja que aquests cims marquen el punt de la divisòria d'aigües andorrana i a més a més es...

Per la catalunya nord (ii): roc de madres

Era un cim que feia temps que el tenia entre cella i cella. Ara amb l'escusa dels 100 cims de la FEEC decideixo pujar-hi. És un cim força concorregut i amb un camí molt...

Eriste Nord (3025 m.)

Uns anys després de la darrera visita a la zona de Viadós, hi tornem per fer el darrer dels pics d'Eriste que quedava per fer, el pic Beraldi o Eriste Nord. La zona està molt...

Esperó Nord a l'Aguda Gran.

El segón llarg i el final del tercer ens han semblat molt xulos,amb ambient i continuïtat.La resta normalet amb un tram més trencadot a la tercera tirada.La via roman...

Esperó Nord Est a la Valleta.

En algunes ressenyes l'anomenen Esperó Nord Clàssic,no confondre'l amb l'Esperó Nord a seques que queda a la dreta del Díedre Central.Fet aquest acalariment com el seu nom...

Desideratum a la Nord d'Agulles.

Les circumstàncies han fet que avui tornés anar a Montserrat i, la casualitat a fet que em trobés companys que feia un munt de temps que no coincidiem i que generosament...

Perles a la cara nord del Montsec d'Ares

Distància: 18 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: fàcil.Durada total: 6 h.Punt de sortida: Molí de Carrió o Collet de la Cova de Sant Miquel; per arribar-hi cal prendre un...

Sortida amb joelette per la banda Nord de Montserrat

La banda Nord de Montserrat és, per als collbatonins “l’altra banda”. L’altra banda paisatgística, geomorfològica, i àdhuc psicològica. Aixó no...

Andorra de nord a sud (BTTsenderisme)

Distància: 77 km.Desnivell: 3000 m.Dificultat: alta, molt-alta.Durada total: 2 dies.Punt de sortida: Port d'Envalira.Punt d'arribada: Andorra la Vella.Andorra sempre ens ha...

15 anys de... la Nord Clàssica al Vignemale.

Amb el Marià ja ens havíem convertit en un mixte de client-guia i companys-amics i durant diversos estius vam fer sortides super interessants. Avui fa 15 anys vam decidir-nos...

Buscant el nord rere el blanc

març de 2018Qui m'hauria de dir que acabaria amb uns esquís als peus i encantada de la vida. Després de molts anys d'infanteria pesada començo a descobrir el plaer de...

El Montsant de nord a sud (i a l'inrevés)

Distància: 20,5 km.Desnivell: 1250 m.Dificultat: mitjana-baixa.Punt de sortida: Santa Magdalena (Ulldemolins).Durada total: 6 h.Preciosa travessa de nord a sud (i tornada) de...

Esperó nord al pic de ribuls

DIUMENGE, 03 DE SETEMBREPoc a poc anem entrant en la normalitat, però els nen encara tenen vacances i això condiciona els horaris.Aquestes vacances va trucar-me el Guillem per...

Northland, el llunyà Nord de Nova Zelanda

Les terres del nord de Nova Zelanda ens van semblar magnífiques   i sorprenent ,  no parlarem  de grans paissatges i aglomeracions  de gent, però...