Esperó Nord Est a la Valleta.

En algunes ressenyes l'anomenen Esperó Nord Clàssic,no confondre'l amb l'Esperó Nord a seques que queda a la dreta del Díedre Central.Fet aquest acalariment com el seu nom indica ens trobem davant d'un recorregut clàssic i repetit amb regularitat.Hi podrem gaudir d'una escalada sobre terreny fissurat,amb moltes possibilitats d'autoprotecció.Hi ha alguns claus escampats al llarg de l'itinerari i els relleus són montats ( 1 long live + 1 pitó ) i amb rastres de que s'hagi rapelat.Accés: Coll de Pi Morens,a l'estació d'esquí de Porta/Pi Morens.Si disposem d'un tot terreny i no tenim escrúpols ( cartell de prohibit ) podem seguir la pista fins a un remontador retallant una mitja hora l'aproximació i la baixada.Aproximació: Seguim amunt per les pistes.Agafem una pista que puja per sota dels remontadors sempre amb la intenció de vorejar la vall de sota la via per la dreta.Quan la pista fa un revolt a la dreta nosaltres anirem cap a l'esquerra per un llom on trobarem algunes fites.Seguint aquest corriol arribem a la tartera de peu de via.Material: Nosaltres hem fet anar algun tascó i un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 3.Si es va just de grau la roca permet bones cosides,potser els tamanys més posats han set el 0.75 i l'1.Grau obligat: En aquestes vies de fissures fa de mal dir ja que sembla que puguis fer-la tota amb A1.Possem-hi V/A1.Horaris: Aproximació 2 hores,escalada 3.5 hores i baixada 1 hora 45'.Orientació: Segons el nom Nord Est,la via te sol fins cap allà la una. Descens: Des del cim baixar a la dreta a un gran i evident coll.Baixem per la primera canal que trobem,no hi ha desgrimpades.Ressenya: Rocaineu,gràcies!.

Puigsacalm, esperó dels llops

L'esperó dels llops és d'aquelles vies d'escalada, que més que una via d'escalada és una gran excursió amb un tram on s'escala una estona. A mi la via em va agradar prou,...

L'Esperó Nord al Gep dels Torms.

Escalar una mica, ha estat l'excusa per sortir de casa i, el fort vent (i les obligacions familiars) el motiu per tornar-hi. Així que he anat a la Mòra Comdal després de...

Via: Esperó dels Records (1a part)

03-11-2023CamarasaVia: Esperó dels Records (1a part)És el relat d'una bona decisió, però sobretot, té la intenció que els propers que vagin puguin trobar l'inicií de la...

Pic Negre d’Envalira. Esperó nord

1 de setembre de 2023Poc ens pensàvem diumenge passat que podríem realitzar aquesta sortida just cinc dies més tard. Un front de nord va deixar una coberta blanca sobre...

Esperó nord est. pic de la valleta.

27/07/23.  L'Esperó nord est del Pic de la Valleta és una clàssica imprescindible, 41 anys després d'haver-la fet amb el Ramón Samarra, tornem amb el Ramir què...

Puigsacalm, esperó dels Llops

Aquesta via que puja pel vessant sud del puig dels Llops, és una magnífica excusa per pujar al Puigsacalm escalant una mica i caminant bastant. Tan aviat com la vaig veure...

Via Espero del Txupi . Cala Ginesta

Fa uns anys i per recordar el nostre Joan Victor Txupi, li vaig dedicar aquesta curta i asequible via.Va ser un caos anar sol i sense material. Sort del meu estimat...

Monte Chaberton. Esperó sud

El Monte Chaberton és un muntanyot de 3.131 metres que, quan esquies a l'estació de Montgenevre sorprès per la seva presència just arribats dalt del telecabina! Així que hi...

15 anys de... la C.A.D.E. a la Nord d'Agulles.

La C.A.D.E. de la Roca 92 a Montserrat té la fama de ser la millor via de la Nord d'Agulles. I potser és veritat, almenys per elegancia i estètica del recorregut. Jo vaig fer...

Bouchier. Esperó de Bouchier

Avui, per deixar reposar els genolls, agafo el material i surto a provar una via relativament llarga, però que sembla poc complicada i, sobretot, interessant. A més, la roca...

Via Espero del Salvi al Turó del Ros

Despres de mes de trenta anys de veure aquesta cinglera quan tornaba de Montserrat o Pedraforca , per fi he pogut apropar-me i coneixer de primera mà aquest bonic i...

Esperó Nord Oest al Serrat del Moro.

Guapa però amb algun tram de pedra a estudiar que suposo que milloraria si la via assolís l'estatus de clàssica de les seves veïnes Mas Brullet o Casas Chani cosa...

Aresta Nord al Gegant Encantat.

Bonica aresta antibrucs amb una primera tirada fàcil de grimpada pelada de ferro i un potent segon llarg que l'escalarem amb la regla dels tres ferros: un al peu, un al...

SANT LLORENÇ DE MONTGAI Esperó del Cilindret

Els dimecres acostumem a quedar a Sant Llorenç un grupet de veterans de Lleida, per fer alguna matinal al lloc on va començar tot. Avui estem el Roger, ell no és...

MONTSERRAT Esperó de Fra Garí

Feia molt temps que no escrivia al blog, no és que no faci activitat, el motiu es que repeteixo bastant i em costa una mica amb els malucs nous, els...

Vies del diedre + esperó blocaire

DILLUNS, 27 DE DESEMBREComiencen les jornades de la “crema dels torrons” i cal recuperar la normalitat.Aquests dies el mes important es sortir i trobar-se amb els...