El jardi (racó) del guillem (3): els desertors

L'altre dia vam anar a fer les altres dues vies del Racó del Guillem:  Via 4.0 i Dels Filòsofs, però encara ens quedava la via Dels Desertors i avui hem decidit acabar la trilogia. Encara que sospito que no serà la darrera del Racó. A veure si el mestre continua un altre cop tan actiu com sempre...1a tirada (III+ - II . 30 metres - 5 parabolts): Ens situem en una placa i anem pujant seguint la línia evident dels parabolts. No cal xapar-los tots els parabolts perquè no comporta gaire compromís.2a tirada (II - I - 25 metres - 3 parabolts): Grimpada inicial que acaba caminant. Els parabolts ens ajuden a localitzar la via. Davant tenim el mur exigent de la via.3a tirada (IV+ - A0 - 20 metres - 10 parabolts): Primer de tot un cop passat el primer parabolt situat al terra podem agafar un escape per la dreta que ens duu al final de la Via Dels Filòsofs i baixar caminant. Davant tenim un mur. La veritat, jo mai havia vist tants parabolts junts. La paret és vertical però no és especialment difícil, però quan us poseu a la paret ho entendreu. La pedra no dona gens de confiança i quan comença a caure pedra - molt netejada ja - entendreu perquè hem d'anar fent A0. Anem fent una ziga-zaga a l'esquerra i pujar al final recte. Acabem caminant. Els estreps no serveixen de res. El darrer llarg no el vam fer, perquè ja l'havíem fet en escalar la via 4.0. Si voleu anar per la dreta baixeu amb cura una cresteta i enllaceu amb l'acabament de la via Dels Filòsofs per on podem baixar caminant i ens estalvia temps.4a tirada (IV - I - 10 metres - 2 parabolts): Flanquegem a l'esquerra fins un pas estret (IV) i fem un flanqueig a l'esquerra on hi ha la reunió amb la instal·lació de ràpels per baixar per la via 4.0 DESCENS: Seguim la línia de ràpels (30 + 18 + 30 metres) de les reunions R4, R3 i R2. Alerta el darrer ràpel no arriba al peu de la via i cal desgrimpar uns metres (fàcil).Anem a la pista que seguim fins l'aparcament (4 min).ACCÉS: Posem el comptaquilòmetres a zero en la rotonda de sortida de Sant Llorenç de Morunys i anem cap al Coll de Port. Al 1,5 km agafem el camí asfaltat al santuari del Lord.Al km 3 passem un túnel i aparquem a la sortida.APROXIMACIÓ: Agafem una pista que surt a l'esquerra. Als 200 metres, però dos-cents metres no dos-cents cinquanta, hi ha el trencall a l'esquerra amb una fita. Caminem cap a la paret i ja veiem els primers parabolts de la via 4.0. Hem d'anar, sense sender, a l'esquerra, pujant arran de paret.. Coordenades UTM: 31T  382327 4664976 (7 minuts).FITXA TÈCNICA:Dificultat: IV+/A0Desnivell: 85 metresTemps d'aproximació: 7 minuts.Descens: 4 minuts.Grau d'exposició: BaixMaterial: 10 cintes i reunions.Via equipada Roca: Conglomerat de baixa qualitat però ha estat molt netejat.Orientació: Sud.Via oberta per Guillem Arias: Agost de 2021.Per obtenir el track:Powered by Wikiloc

Via ">El Jardí de les mentides"

Avui, despres de molts anys de no escalar a Coll de Nargó, hem tornat a pujar-hi per fer-hi la via el Jardí de les mentides que fa poc es va reequipar.El nom de la via...

El jardi de les mentides + gran diedre

DISSABTE, 02 DE SETEMBRE DE 2023 Aquest dissabte he quedat per sortir amb la colla i com sempre faig alguna proposta que pugui engrescar-los. No és gent de marxar gaire...

El jardí (racó) del guillem (2): dels filòsofs

Començant el tram de VEn l'entrada anterior hem explicat la via 4.0 del Jardí/Racó del Guillem però la veritat se'ns va quedar curta així que vam decidir fer la via Dels...

El jardí (racó) del guillem (1): via 4.0

El Mestre Guillem Arias ha obert un nou sector d'escalada. Com es veu que no el deixen a Montserrat. Es diu el Racó del Guillem i està a Sant Llorenç de Morunys. La veritat...

Racó del Guillem

06-10-2021Racó del Guillem  Bones companyes i  companys. En aquesta ocasió em dirigeixo a vosaltres amb motiu de haver trobat un raconet fet  a  mida...

Via DEL GUILLEM al Tossal de la Feixa

Diumenge 19 de setembre de 2021Al Tossal de la Feixa hi podem trobar vies de diferent grau, equipació i exposició. La via DEL GUILLEM és la típica assegurada amb...

Via del Guillem i via de l'Escorpí

Aquest dilluns ens acompanyava en Xavi Solà i varem pujar a Malanyeu amb la incertesa de si podrem escalar, ja que el temps pintava malament.Finalment vàrem poder...

Via DEL GUILLEM a la Paret del Devessó. Malanyeu

Dissabte 3 d'octubre de 2020Com sols passar, en parets molt saturades de vies, sempre hi trobarem un lloc on encaixar un itinerari, que no sempre pot ser el més adient ni ens...

15 anys de... la Jardí Botànic a Busa.

Durant molt temps escalar a Busa era bastant més aventurer que ara: arribar a peu de paret i trobar la via era ja un repte per si sol. En el meu cas, trobar la Jardí Botànic...

Gredos (3): circumval·lació a la galana

Impressionant recorregut per les altes valls de la Serra de Gredos: Comencem pel cercle de l'Almanzor i després visitem el cercle de 5 Lagunas.Pugem per la canal de los...

Travessa d'Svaneti (3): Becho - Mestia

La tercera jornada del trek ens portarà fins a Mestia, capital de la regió d'Svaneti, la gran població de la zona comparada amb els petits pobles disseminats arreu de les...

D'en Guillem

Febrer  2008Coll de NargóSerrat del ConillerConiller EstVia  :  D'en Guillem  Dificultat  obligada V/ AoLes reunions tenen 3 xapes i el total de xapes...

La Guillem Malet a la Maladeta.

-Jo el que no vull és baixar a peu-. Aquesta ha estat la resposta del company davant el meu comentari de no voler marxar del preciós Ibón de Cregüenya. I és que tanta...

Eslovenia (3): memòria històrica d'eslovenia

Restes de bombes i metralla que formen una tanca de jardíCasualment, o no, uns quants dels amics del grup de Recuperació de la Memòria Històrica del Centre Excursionista de...

Un jardí als Pirineus

Magnífica sortida la d’aquest cap de setmana, en un dels indrets més indíl·lics dels Pirineus: els llacs de Tristaina. Situats a uns 2300 m d’alçada, forma la...

Normandia (3): pointe du hoc

Aquest tercer dia normand vam decidir anar a veure la platja d'Omaha i el cementiri americà però jo vaig preferir anar caminant a la Pointe du Hoc des del poble...

Corcega (3): travessa de les agulles de bavella

Si només podéssiu fer una excursió a Corsica, sense cap mena de dubte hauríeu de fer les Agulles de Bavella.Diuen que de cada 5 turistes que van a la illa 1 passa pel col de...

Fans de la guillem arias a la serra de turp

Sortida del quart llargSom del club de Fans de Guillem Arias i avui hem decidit anar a fer la via que el Mestre va fer a la serra de Turp. Un paratge màgic, amagat de l'Alt...

A la Jardí botànic (Busa sud)

**Enfilem a repetir aquesta bonica i bona via de la muralla sud, de traçat directa i elegant. Aquest cop entrem pel diedre que cau a la vertical amb la curiositat de fer...

Via "El jardí dels avis"

Aquest dissabte vam anar al cingle de la To, unes parets que hi ha a sobre de la Nou de Berguedà, i que tenen un entorn i un paisatge excepcional. Fa uns anys, en la meva...

Treu el Extra Guillem (6a)

Nova via a la Paret de la Represa (Collegats) a càrrec de Marçal Lloret, Guilem Sanz i Joan de Rivert.

Treu el extra Guillem (6a)

GR 5 (3): Gelida - Can Parellada

Anterior: Olesa de B.-GelidaLa intenció, quan vam organitzar les primeres excursions del grup del Kaminito, kaminito, era fer una sortida mensual. Encara prou que en aquesta...