Corcega (3): travessa de les agulles de bavella

Si només podéssiu fer una excursió a Corsica, sense cap mena de dubte hauríeu de fer les Agulles de Bavella.Diuen que de cada 5 turistes que van a la illa 1 passa pel col de Bavella. És un racó meravellòs, encara que ple de gent en els trams propers al coll.Ho vaig comparar una mica a Montserrat, però aquí les agulles no són de roca conglomerada sinó que són d'un granit meravellòs. Bavella ocupa menys extensió doncs amb la proposta que vaig fer vaig anar de punta a punta en una sortida i a Montserrat és més llarg però també té aquest aspecte de laberint de pedra on no et voldries perdre mai el sender doncs pots tenir problemes greus.La travessa també és una variant alpina del GR 20 que és més ràpida que el GR normal però aquí cal fer més desnivell. La tornada la fem pel Gr; però així com la variant alpina és genial, el Gr normal no té tant encant.Descripció de la travessa de les Agulles de Bavella:Sortim del coll de Bavella (1218 m.). Si es vol entrar al pàrquing "oficial" cal pagar 3 euros encara que quan vaig arribar-hi havia molt lloc per aparcar de franc. Un robo!!!.Allí hi ha un turó amb una imatge de la mare de Déu de les Neus plena d'ofrenes i espelmes artificials (a la nit - quan vaig fer el bivac - no entenia les llumetes) i una creu en un altre tossal.Sortim per sota de la mare de Déu seguint les marques blanques i vermelles.6 min. Deixem el Gr i seguim la variant alpina marcada amb dues marques grogues paral·leles. Aquest primers metres cal estar atent al camí, de fet tota l'estona, doncs vaig anar a fer una foto a una roca bonica amb tafoni (forats) i vaig continuar pel corriolet i vaig veure que no seguia les marques grogues així que vaig tenir que cercar el bon camí que passava més amunt. L'indret és meravellòs, tot amb roques amb formes suggeridores, altives i foradades per l'erosió.50 min. Arribo a la Bocca di a Truvone (1334 m.). Canvi de paratge en entrar en una nova vall. Ara em toca baixar. Tot és espectacular, fotogràfic. Però ara baixo, després pujo i després torno a baixar...1 h 20 min. Arribo a una cadena que em permet descendir uns 15 metres per una lleixa de roca. La cadena dóna seguretat.1 h 34 min. Arribo a un coll molt marcat però no veig marques grogues. Atenció, el sender ha girat uns metres amunt i s'enfila amunt. Al costat tinc una agulla sensacional que he flanquejat per sota i pensava que era la més alta.2 h. Trobo un forat a la roca. Senzillament superba.2 h 04 min. Passo per la Bocca de Purgulu (1662 m.) que és el punt més alt de l'excursió. Ara el sender comença a descendir. Al costat tenim les agulles més altes.

PUIG DE LES AGULLES (552 metres).

Descripció de la ruta; excursió circular que ens aproparà al Puig de les Agulles, una muntanya de 552 metres que es troba al municipi de Begues, a la comarca del Baix...

Puig de les Agulles (552 mts.) des de Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Continuem una setmana més sense poder entrenar, a veure què em diagnostica el pneumòleg  amb...

Les agulles que no poden faltar: la mare i l'agla

Les agulles de la Mare i de l'Agla són dues modestes elevacions, arramblades, i mig tapades, per parets imponents com la Miranda de la Boigües. Però estan situades ben...

Piz Palü, travessa de les crestes

El tercer dia de la travessa no serà ni de bon tros el menys interessant, serà una jornada d'una llarga travessa per la capçalera de les geleres del Vadret de Morteratsch, i...

Clàssics alpins: Travessa Chamonix- Zermatt

Una proposta de travessa alpina per l'estiu, amb vuit jornades del camí entre Chamonix (França) i Zermatt (Suïssa), una de les travesses clàssiques que es poden fer als...

Una travessa pel Vercors

A finals de juny vaig marxar tot sol 5 dies cap al Vercors amb la intenció de fer una travessa pel massís. Reconec que hi vaig donar moltes voltes... Primer vaig descartar...

45a Travessa del Montseny

Fa només uns mesos semblava increïble que poguéssim anar tornant a la normalitat d'abans de la pandèmia. Potser és aviat per saber si aquesta recuperació serà completa, o...

Sols per a friquis: les agulles dels pallers

Fa dies em va dir l'Aleix que li faria il·lusió anar a fer les agulles dels Pallers. Vaig pensar que friqui!! Crec que vol arribar a fer totes les agulles de Montserrat,...

Per les agulles de siurana

Cim de l'Agulla Sense nom Petita(Entrada encara no acabada: Perdoneu les molèsties)Avui ens hem dedicat a pujar a un conjunt d'agulles que hi ha, mig amagades, als cingles de...

Gredos (3): circumval·lació a la galana

Impressionant recorregut per les altes valls de la Serra de Gredos: Comencem pel cercle de l'Almanzor i després visitem el cercle de 5 Lagunas.Pugem per la canal de los...

Travessa d'Svaneti (3): Becho - Mestia

La tercera jornada del trek ens portarà fins a Mestia, capital de la regió d'Svaneti, la gran població de la zona comparada amb els petits pobles disseminats arreu de les...

**** Travessa Cabo de Gata, camins del sud

Quatre dies de màgia, 8 - 11 de maig de 2019 Sempre m’he preguntat d’on venia aquest nom, doncs els gats no els faig gaire mariners, també és veritat que la meva...