BTT Montseny - Pujada al Sui (100 cims)

Sant Esteve de Palautordera, Càmping les Piscines, pista del Molar, el Molar, Collet de la Ventosa, el Sui, Coll del Pou d’en Besa, Font Fresca de Samon, el Polell, pista de Vallmanya, Castell de Fluvià, Sant Esteve Dijous 9 març 2023 Distancia      36,3  km Desnivell     1289  m El Montseny sempre ens amaga bones i potents rutes amb btt, la circular que fem avui al Sui (un 100 cims de la FEEC) és una molt potent ruta amb una pujada sense descans de més de 1000m. Comencem a  Sant Esteve a uns 250m d’alçada i arribarem al Sui 1319 m , on fins arribar al Coll de la Ventosa (Pla de la Calma) ja a prop del Sui, només tindrem una baixada d’uns 40 metres on poder descansa i aquesta baixada és quasi al començament de la ruta on deixem la Bv-5301 (carretera de Collformic) per baixar fins al càmping de les piscines,  on comença la llarga pujada d’uns 10 km tota per bona pista, sense rampes impossibles, però sense descans, per fer gaudir els amants de les grans pujades. La Baixada del Sui la fem cap al sud-est, anant a buscar el Coll del Pou d’en Besa, primera part súper endurera (que nosaltres fem a peu) , després quant ja arribem a la part més planera de la carena anem alternant bici amb peu a terra. Un cop al Coll del Pou d’en Besa deixem la carena per agafar uns pista en forta baixada fins la masia del Samon, nosaltres just uns 100 m abans de la masia del Samon hem d’agafar una pista a mà dreta que ens portarà fins l’Alberg rural del Polell on també per bona pista baixem fins al Castell de Fluvia, tot i que nosaltres passat el Polell (opcional) fem un abandono de pista per baixar per un corriolet i tornar agafar la pista una mica més avall. Fem un bon menú al Restaurant Can Marc a Santa Margarita (Sant Esteve), si voleu més informació del Restaurant Can Marc podeu fer clic aquí. Si voleu veure com arribar al lloc d'inici de la ruta amb Google Maps podeu fer clic aquí. Vam ser  Quico, Benet, Enric  i Gabi Si voleu baixar el track, feu clic a l'etiqueta blanca de Wikiloc Sortim de Sant Esteve i agafem el carril bici fins Santa Margarida on hem d'agafar la BV-5301 (carretera a Collformic) uns 5km Anem per la BV-5301 (carretera a Coll Formic) i la deixem a la cruïlla amb l'indicador El Polell - Piscines del Montseny Baixem fins camping Les Piscines del Montseny i seguim la pista, encara asfaltada, la pista comença a tirar amunt, la seguim uns 300m i trobarem una pista que surt a l'esquerra que hem d'agafar, indicadors de El Molar, La Calma Inici de la pista de La Calma i El Molar, creuarem el riu Tordera i comença a tirar fort amunt Passarem per la masia del Molar, estem més o menys a mitat de la llarga pujada Part alta de la pujada, arribant al Collet de la Ventosa Collet de la Ventosa Per les zones ja més planeres cap el Sui, que ja podem veure al fons de l'imatge Tenim un trosset petit (uns 10m) on agafem la bici a coll Pedalant pels corriols que ens porten al Sui Arribant al Sui Fins al mateix cim s'arriba amb bicicleta El Sui 1319m, davant podem veure...

Turó de montgat (100 cims).

Descripció de la ruta; curta passejada d'una mica més de set quilòmetres, on pujarem al Turó de Montgat (40 metres d'altitud), catalogat dins de la Llista dels 100 Cims de...

Posposada la pujada a Sant Jeroni amb joelette

Us comuniquem que la pujada amb joelette a Sant Jeroni, anul·lada per indisposició de l’usuari, es posposa al proper 7 d’octubre. Consulteu el calendari per...

Anul·lació pujada a Sant Jeroni amb joelette

Us comuniquem que, a causa d’indisposició de l’usuari, la pujada amb joelette a Sant Jeroni prevista per aquest diumenge dia 17 de juny QUEDA ANUL·LADA. Es preveu...

Les fonts del Montseny sense aigua

Actualment tots estem molt preocupats per les conseqüències que està comportant la greu sequera que estem patint i sobretot perquè les precipitacions deixaran de ser...

El Montseny vestit de blanc

12,3 kms. 4 hores i mitja i 668 metres de desnivell positiu. Fa dies que no tresco per les muntanyes i en tinc ganes. Dilluns arriba el fred i neva a cotes baixes. La Mola queda...

Explosió de colors, tardor al Montseny

Dimecres 16 novembre 2022 Sant Esteve, Ermita de Santa Magdalena, Mosqueroles, Estany d’en Viada, Mirador Goitadores, Font del Profit, Cabana de Carboners, Can Riera de...

Llum de lluna, 6c+ (100 m), Serra de Busa

Molt bona via que se'ns fa curta, sobre un conglomerat bo, en general, excepte alguna arriba a reunió a controlar. Aproximem per a dalt, des del mirador, baixant per una canal...

Mirador d'aransa: pla de la llet (100 cims)

(Estem en plena onada de calor així que he decidit matinar i pujar al Pirineu. He anat molta estona embolcallat de pins que em donaven una agradable ombra). Feia anys havia...

18 de juny, data per la pujada a Sant Jeroni amb joelette

El dissabte 16 de juny pujarem a Sant Jeroni amb la joelette. Aquesta serà la tercera vegada des que vam començar a rodar amb la joelette, i aquesta vegada portarem al Bo, que...

Circular d'alberola a los picons (100 cims)

He pujant unes quatre vegades als Picons però sempre ho havia fet per la pista meridional. Avui he volgut pujar pel vessant nord sortint d'Alberola. He de reconèixer que...

Galisvian Rut, 6b+ (100 m), Penya Roia

Ja fa un cert temps que, en el sector de l'escalada, ens veiem a venir la massificació: olimpíades, programes de TV d'"aventura", postureig social... ens aboquen a sectors...