GR110: Carretera de Torno - Cabezuela del Valle

Segona etapa del GR del Valle del Jerte, aquesta vegada un GR com cal, amb senyalització correcta i sense obstacles. Ahir vam patir una mica recorrent la primera part d'aquest GR, sense senyalitzacions i ple de tanques que vam haver de saltar. Avui ha estat una plàcida passejada sense complicacions entre camps de cirerers florits.Hem deixat el cotxe a l'inici d'una pista que surt de la carretera CV-51, que va de la N-110 a la petita població de Torno.  Hem iniciat la caminada per una pista entre camps de cirerers. Hem anat trobant bifurcacions però el GR sempre estava ben senyalitzat, de manera que no hem tingut cap dubte i hem anat seguint per les diverses pistes fins arribar a la Garganta de la Puria, un torrent de bon cabal que hem travessat per un antic pont de pedra.Poc després hem travessat la carretera de Rebollar i hem seguit, sempre per pistes entre cirerers, pujant per la vall del Jerte. Més endavant el camí passa al costat del riu, que fins ara havíem anat seguint de molt lluny sense veure'l. Portava força aigua i ens hem acostat a un pont de canalons per veure'l bé. Hem seguit al costat del riu per un bosc de ribera fins arribar a un pont per on hem passat el Jerte entrant a la barriada de Los Novillos i, poc més endavant, a Navaconcejo. Ens hem aturat a menjar en un bar situat en un passeig al costat del riu abans de completar la part final del nostre recorregut.Hem travessat Navalconcejo pel carrer central, vorejat per cases amb l'arquitectura típica d'aquesta zona, i hem sortit per l'altra banda passant un altre pont i arribant a una zona plena de berenadors, que avui estaven plens de gent menjant.Hem travessat el Barranco de las Nogaledas, un dels punts més turístics d'aquesta vall i hem arribat al Puente de las Monjas, que hem travessat per entrar a Cabezuela del Valle, un altre dels pobles principals de la vall, on hem acabat l'etapa.  ÀLBUM DE FOTOS - TRACK ENTRADES RELACIONADES: Tourdera, LaBatllòria, 2023 Tourdera, Palau-tordera, 2022 Tourdera, La Costa, 2022 BIBLIOGRAFIA:Guía de senderos por el Valle del Jerte. Sociedad para la promoción y desarrollo del Valle del Jerte. L'ANÈCDOTA: en aquestes terres hi ha el costum de servir una tapa quan en algun bar es demana una beguda. La tapa va inclosa en el preu de la beguda però aquesta té el mateix preu que tindria sense tapa. Avui ens hem aturat en una terassa de Navaconcejo i hem demanat tres begudes. Acompanyant aquestes begudes ens han servit algunes tapas: tres pinchos de truita de patates, quatre croquetes i una tapa de ronyons. Tot plegat per un preu increïble: 3'40 euros !PARTICIPANTS: Magda - J. Rafel

GR10: Tornavacas - Cabezuela del Valle

Tercera jornada del nostre recorregut pel Valle del Jerte. Avui hem recorregut la part superior d'aquesta vall seguint un GR diferent, el GR10, un camí de gran...

GR110: Plasencia - Carretera de Torno

Hem vingut a terres d'Extremadura per recórrer els camins del Valle del Jerte, una vall famosa pels seus cultius de cirerers però també pels seus paisatges....

Arbres – Plataners de la carretera de l’Estany

Venint de Moià per la carretera C-59  direcció a L’Estany, i abans d’entrar en aquest petit poble, trobarem una llarga renglera  de plataners destacats en cada costat de...

Arbres : Plataners de la carretera d’Ullastrell

Els Plataners són situats en la carretera BV-1203. Des de l’encreuament de les masies de can Jaume Font i ca n’Amat fins a l’avinguda de Terrassa. Us passo...

Bicicleta de carretera per le marche, italia

Com ja vaig dir a l'anterior entrada , que és aquesta, http://laliquim.blogspot.com/2021/11/escalada-le-marche-italia.html vam anar a parar a la regió...

Arbres – El Pi de la carretera de Castellar del Vallès a Terrassa

Si aneu per la carretera C- 1415ª de Castellar del Vallès a Terrassa, podreu observar molts d arbres corpulents i /o destacats, d’aquests molts són plataners i pins. Avui...

Bicicleta de carretera per Trento, Itàlia

A part de ser un territori agradable i molt vistós per pedalar, la província de Trento gaudeix d'una excel·lent infrastructura ciclista, per tot arreu hi passen...

Torre d’Aigua i la Font de la carretera de Montcada de Terrassa

La Torre d’Aigua amb la Font està situada dins d’una illeta en la carretera de Montcada amb confluència amb el carrer de Topete i per la carretera de Rubí. Es coneguda...

Parc – Forestal de la carretera de Montcada a Terrassa

Avui com cada divendres us passo dos articles El Parc – Forestal de la carretera de Montcada  esta en la confluència amb l’avinguda de Madrid de Terrassa a prop del...

BTT - Valle de Pineta (Aragón).

Maravillados con el Valle de Pineta, decidimos realizar una ruta btt desde Bielsa, recorriento todo el valle hasta la Pradera de Pineta. Unos 25 Km. entre ida y vuelta, con un...

Via valle de canfranc

DIMARTS, 17 DE JULIOLComença la temporada estival i cada un de nosaltres prepara les vacances amb la família però sempre ens agrada marxar amb un bon regust d’escalada a la...

Un paseo otoñal en el Valle de Benasque

El otoño ya se manifiesta en todo su esplendor en el Valle de Benasque. El verde se va desvaneciendo, dando paso a los amarillos, ocres, rojos y naranjas. Para cuando nos demos...

Via VALLE DE CANFRANC. El Tobazo. Canfranc

Dimecres 27 de setembre de 2017Aquesta part del Pirineu es del tot desconeguda per mi i en proposen una via molt llarga però totalment equipada amb parbolts de 8mm. La paret es...

PIC DEL TOBAZO. Via VALLE DE CANFRANC.

27/09/17. La colla aragonesa de “Sendero Límite” està equipant frenèticament itineraris per a consum massiu per Aragó. Avui amb el Joan Prunera anem a tastar una...

Guaria, Valle de Isora.

Aquí no vàrem poder escalar de calor que feia, 30 graus i a partir de les 11 tota la paret al sol. L'accés es fa per la carretera que va de Guía de Isora a Tejina de Guia....

DESERT ATACAMA II: Valle de la Muerte

El mateix dia que tornem de Bolívia, a la tarda passegem perl poblet San Pedro d'Atacama comprant alguna coseta per la família i ens relaxem prenent un suc de fruita... massa...

FORATATA "via Valle del Tena"

Aquesta escalada és del 23 d'agost, un dia que no ho semblava però va ser fantàstic. El divendres quedo amb el Sergi, però està plovent com poques vegades he vist a...

Bicicleta de carretera als Alps Francesos. ( Juliol 2013 )

Durant les vacances als Alps francesos, em fet una miqueta de bicicleta de carretera, concretament a La Vanoise a més de fer un tomet al Lac Annecy. Tot seguit, us faré una...

La carretera acaba a Orpí

Es pot deixar el cotxe al costat de la carretera i prendre un camí. Tantes vegades ho hem fet.Ben poques vegades deixem el cotxe perquè la carretera s'acaba.L'altre dia...