Tres rutes en bicicleta de carretera per Béjar (Castilla y León)

En aquesta entrada us deixo tres rutes en bicicleta de carretera que vam fer a prop de la zona de Gredos on vam estar-hi escalant. Recorreguts propers a la ciutat de Bejar,  entre Castella i LLeó i Extremadura. No són colls mítics ni pujades llegendàries, són tres itineraris que ens van permetre pedalar per un territori encantador i conèixer racons fins ara desconeguts per nosaltres.    Pujada a La Covatilla 47,5 km  1316 m     La Covatilla és una estació d'esquí que pertany a la comarca de Sierra de Béjar, província de Salamanca.    L'ascensió al "Alto de la Covatilla" està inclosa en port de Categoria Especial, una pujada intensa i bonica.                                                                                            Perfil de la pujada    Arranquem del poble de Béjar, deixem la furgoneta a la zona habilitada per Autocaravanes. Els primers quilòmetres tot i que ja comencen en pujada els gaudim, ja que passem pel fabulós paratge del Castañar. Més endavant la pendent s'accentua i arribem al poble de Candelario . Un poblet encantador de carrers laberíntics, empinats i estrets. Molt autèntic, val la pena fer una paradeta.                                             Passant pel poble de Candelario    En arribar a Hoya ens desviem cap a les pistes. Ens espera una intensa i preciosa pujada, la carretera creua infinites extensions de "piornos" (no he trobat la traducció en català) i el paisatge és a la vegada àrid i muntanyós.  Sort que estem entretinguts amb la panoràmica i la pujada és fa més amena.    Coronem, i la veritat és que per acabar en una estació d'esquí el paisatge és prou bonic, normalment les pujades en bici a estacions no ens agraden gaire, ja que arribes a nuclis de cases i botigues i no hi veiem gens d'encant. En aquest cas arribem a un gran pàrquing molt solitari i estem totalment envoltats  per un suau paisatge de muntanyes arrodonides. Després de recuperar forces fem les fotos de rigor i avall.                                                Ens enfilem cap a La Covatilla                    Vistes de la pujada ,foto feta per Quim que sempre em treu  un "catxo"...                                            Arribant...Ni una ànima                                                                    I avall!!    Tornant a Béjar aprofitem per fer una volta en bici, passem per la llegendària estàtua del "Hombre de Musgo", per les muralles i pels túnels de la via verda. Com a curiositat, antigament Béjar va ser una ciutat  amb indústria tèxtil i en...

Avenc dels tres tombs

Avenc dels Tres Tombs (-22 m) El Avenc dels Tres Tombs está localizado en el municipio de Sitges en el macizo del Garraf es una interesante pero breve sima que no nos requiere...

Avenc dels Tres Tombs

Avui hem visitat un avenc, petit però ben interessant, en el massís del Garraf. L'avenc dels Tres Tombs està a la zona del Campgràs, un altiplà on hi ha una...

Pico marboré i els tres pics de la cascada

Ara fa més o menys dos anys estàvem conduint direcció el Pirineu aragonès per tancar la temporada d'esquí de muntanya sense un destí clar. Dins el cotxe érem en Dani, en...

Els Tres Turons de Barcelona. 100 cims

21 de febrer de 2024Aquesta vegada el repte dels 100 cims de la FEEC em porta a fer una proposta diferent, al mig d'una gran ciutat, i de passada a practicar una nova...

Via "Els tres pollets"

La darrera via oberta a sota el Santuari de Corbera, a la paret del torrent de Tagast, es la via dels tres pollets, dedicada als tres joves escaladors, l'Alejandro,...

Arbres – Els tres Eucaliptus de El Bruc

Els tres Eucaliptus que ens referim, estant en un costat d’una plaça i a la vegada es aparcament a prop de l’Església de El Bruc. Són amb branques molt allargades cap a...

Turó de l'Home amb bicicleta de carretera

Sant Esteve de Palautordera, La Costa del Montseny pel Mortirolo, Plana del Coll (Font Martina), Mirador de les Goitadores, Turó de l’Home, Coll de Santa...

Els tres pobles de Els Estels del Sud

Un ruta de muntanya en solitari és quelcom més que una activitat física en un entorn més o menys bonic i atractiu. Al llarg de les diferents etapes a part d’observar els...

Arbres – Els Tres Pins de Moja d’Olerdola

Els Tres Pins de Moja esta al Sud del nucli de Moja, al costat del camp de futbol. S’hi arriba des de l’interior de Moja o des del camí de Moja a Daltmar, municipi...

GR110: Plasencia - Carretera de Torno

Hem vingut a terres d'Extremadura per recórrer els camins del Valle del Jerte, una vall famosa pels seus cultius de cirerers però també pels seus paisatges....

Arbres – Plataners de la carretera de l’Estany

Venint de Moià per la carretera C-59  direcció a L’Estany, i abans d’entrar en aquest petit poble, trobarem una llarga renglera  de plataners destacats en cada costat de...

Llibres recomanats: Tres llibres de Pous i Fonts d’Eivissa

En Josep Joan i Marí és un mestre d’escola d’Eivissa jubilat, poeta i enamorat de les fonts de la seva illa. És conegut pel sobrenom de «Pep Xomeu». En Pep ha compost...

Cerler: ruta de les tres cascades

La ruta de les tres Cascades de Cerler es tracta d'un itinerari turístic i molt concorregut, segurament perquè es una excursió prou interessant i no gaire exigent que ens...

Arbres : Plataners de la carretera d’Ullastrell

Els Plataners són situats en la carretera BV-1203. Des de l’encreuament de les masies de can Jaume Font i ca n’Amat fins a l’avinguda de Terrassa. Us passo...

Pic dels Tres Senyors (2.198 m.)

var Latitud_sortida = 42.806363; var Longitud_sortida = 1.411435; var Mapa_defecte = 'IGN'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Circular a Alcossebre, travessant tres Colls.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Avui al mateix temps que la Irene està una estona a la platja, vaig a recórrer aquesta zona. Faig...

Puig de les Tres Esteles (2.093 m)

Dissabte 4 de juny de 2022Hora de sortida: Sis del matí.  Ubicació: Comarca del Conflent.  Temps aproximat: 4 h (7,9 km)  Desnivell: 375 m  Dificultat (1):...

Arbres – El Roure de tres branques de Vacarisses

El Roure de tres branques  esta al sector sud de la urbanització de Torreblanca, pel Passeig de l’Estació de Torreblanca. Roure de grans dimensions, situat al darrera...

Els Tres Ateus a la Paret de l'Extrem.

Dia gris i lleig avui a la Paret de l'Extrem del Montroig (sort que al galliner sempre hi ha escalfor). Em repetit una de les últimes vies del lloc: Els Tres Ateus. I potser...

Arbres – El Pi pinyer de tres troncs de Sant Hilari d’Abrera

El Pi pinyer de tres troncs de Sant Hilari està en un angle dels antics camps de la masia i ermita de Sant Hilari, a prop del carrer de Premià, en una franja boscosa en...

"Els tres ateus". Paret de l'extrem. Montroig.

Via nova que ens ha agradat força i ens ha fet treballar i escalar de valent.Solca el marcat diedre sota la via de la Lara i la Serp de dues cares per anar fent diagonal...

Bicicleta de carretera per le marche, italia

Com ja vaig dir a l'anterior entrada , que és aquesta, http://laliquim.blogspot.com/2021/11/escalada-le-marche-italia.html vam anar a parar a la regió...

Arbres – El Pi de la carretera de Castellar del Vallès a Terrassa

Si aneu per la carretera C- 1415ª de Castellar del Vallès a Terrassa, podreu observar molts d arbres corpulents i /o destacats, d’aquests molts són plataners i pins. Avui...