Escalades per Gredos. Almanzor, Torozo i Riscos de Villarejo

Aquesta entrada és la crònica del nostre pas per la Serra de Gredos la tardor del 2021, aquí deixo  que vam fer i que ens va semblar tot plegat. Ja fa uns dies d'això però millor tard que mai no?     La Sierra de Gredos és un tresor granític organitzat com un massís lineal  de 140 quilòmetres que s'estira de Nord-est a Sud-Oest.    Per situar-nos una mica, a la part més occidental hi trobem el Circo de Gredos presidit per l'Almanzor que amb 2592 metres és el cim més alt de la Sierra de Gredos. A la zona central apareixen el fantàstiques agulles  del  Galayar i a la punta oriental  algunes  torres ben formoses  de granit  com el Torozo l 'Albujea i Villarejo.     Nosaltres hi vam estar durant els mesos de setembre i octubre del 2021 i per  una meteorolgia exageradament càlida vam poder fer un bon tour  i conèixer el més clàssic i popular de la Sierra de Gredos.        Pel que fa al Galayar a on vam quedar al·lucinats  amb les torres, fissures i ambient aquí hi trobareu les 3 entrades informació pràctica i el que  vam fer i escalar per allí:http://laliquim.blogspot.com/2022/11/escalada-galayos-informacio-practica.htmlhttp://laliquim.blogspot.com/2022/11/escalada-galayos.htmlhttp://laliquim.blogspot.com/2022/12/escalada-galayos-berroqueras-i-pena-del.html        En aquesta crònica deixo una mica d'informació  de l' ascensió al Almanzor i les vies que vam escalar al Torozo i Riscos de Villarejo.    Per trobar informació del que fer ( o no fer ) vam utilizar aquestes ressenyes (a banda de la recerca on line)        ESPOLÓN DE LOS LÓPEZ EN EL PICO ALMANZOR L'Almanzor és un cim que se sol fer caminant per la ruta normal . Nosaltres vam optar per fer el cim escalant per la via   “EL ESPOLÓN DE LOS LÓPEZ “  de 180m y una dificultat de 6a+. Oberta el 1975 per L. Lopez, M. Lopez y Arturo Romero.  Vam  combinar la aproximació per  una part de la la ruta normal y escalar la muralla final al cim El punt de partida és  la Plataforma de Gredos. Segons epoca i hora deldia s'ha de pagar l'aparcament . I en temporada alta i festius no és fàcil trobar un forat.    Sortim a les 8 del matí , pugem a La Laguna Grande i en arribar a la Portilla del Crampon deixem el camí normal per arribar al peu de via. Ens espera una bona murall de granet compacte  i alguns claus ens indique l'itinerari a seguir. Son 180 m que no superen el 6a+ acabant amb una divertida trepada que ens porta al cim. Arribem al migida i no queda ningú al diminut cim de rocaa. El podem gaudir amb absoluta  tranquil·itat    La baixada la farem per la ruta normal.De material : 1 Joc de Camalots  i una corda de 60.     En va sortir una jornada llarga amb força desnivell, es pot optar per fer nit al refugi o un bivac al llac i fer-la en dos dies. Això ja depèn de cadascú.     Per informació més detallada deixo un enllaç a la Web de Vaude on hi vaig publicar una crònica de la activitathttps://vaude.es/2022/05/31/espolon-de-los-lopez-en-el-pico-almanzor/    EL TOROZO    El Torozo es un pic de granit amb 2026 m d'alçada.     El punt de partida  per anar a escalar és al Puerto del Pico. Allà hi vam fer un parell de nits amb la furgo. Era cap de setmana, i el dissabte de matinada quan encara era fosc vam presenciar un allau de cotxes i gent sortint amb frontal i una mena de cabassos carregats a l'esquena, eren buscadors de bolets Quin moviment!!    Nosaltres vam sortir  una mica més tard, amb el Fran i el Matias (el seu fill) que està molt ilusionat per anar a escalar i realment gaudeix escalant i ho fa molt bé...Aquest nen promet..    L'aproximació a la paret es senzilla, i no gaire...

Camins i escalades als Ecos

Una singular jornada montserratina amb una mica de tot: excursió pels Ecos, fotografies de Montserrat, camins equipats, vols de dron i dues petites escalades, en una sortida...

**** Todra (Marroc), escalades roges

Dies plens, desert i roca, 20 - 25 de maig de 2019 L’escalada m’ofereix un espai de llibertat que abasta territoris molt amples, a vegades tan sols són somiats i...

Ordesa, escalades amb majúscules!!

El temps passa però hi ha records que resten molt vius en la nostre memòria. La primera vegada que vaig escalar el Tozal del Mallo n'és un d'aquests. Tenia aquesta paret...

Meteora escalades i paisatges

La veritat és que vam treure bastant suc de Meteora, dels seus racons i les seves torres de conglomerat. I aquí deixo alguns escalades més i algunes ...

Cent escalades i un àngel

Cent escalades i un àngel, podríem dir que és l’actualització del Cinquè superior. Anys després de la seva publicació, Pere …Sigue leyendo →