escalades per soria. viatge zona centro 5º part

Continuem avançant cap al centre de la península però la marxa és lenta.  I és  lenta perquè com és habitual, apareixen parades imprevistes a llocs que no estaven dins dels plans.    Un dels motius pels quals ens agrada viatjar amb la furgo, és aquest. Que si algú ens fa recomanacions (sigui per escalar, pedalar o visitar) i ens semblen interessants doncs hi anem a treure el nas i que sí en un lloc hi estem bé doncs ho allarguem, i si no ens agrada, doncs marxem.    A més a més, si una cosa tenim clara és que sempre s'ha de preguntar, demanar consells, recomanacions als locals, a la gent de la zona, i tothom sempre està disposat a compartir petits tresors de la seva terra. Per tant, no us talleu, pregunteu (amb humilitat, educació i respecte, evidentment) i segur que descobrireu coses noves i atractives que no venien en els plans.     Tota aquesta parrafada ve que així vam anar a parar als sectors de Covaleda. Pujant en bici a la Laguna Negra (aquí en podeu llegir la crònica: https://laliquim.blogspot.com ) vam trobar uns escaladors que anaven a equipar i després d'una bona estona xerrant vam intercanviar mòbils i ens van passar unes quantes recomanacions i ressenyes.    Ens van parlar de dues zones, una d'escalada esportiva al poble de Covaleda i l'altra d'escalada clàssica  just sobre  La Laguna Negra de Urbión. De fet la zona de Covaleda està agafant fama per la seva escalada en bloc, però no en vam fer...De moment encara ens tira més la corda.    Sabíem que per allí s'escalava, però les dues no són zones gaire visitades i no es troba  gaire informació. Hi ha alguna cosa per la xarxa però poc actualitzada. Aquí és on vam consultar:http://escaladaensoria.blogspot.com/2018/05/laguna-negra.htmlhttp://escaladaensoria.blogspot.com/2017/07/escala-en-covaleda-las-pocilgas.html    I a més a més vam estar de sort amb la generositat del Gonzalo (equipador de la zona) que ens va posar al dia de vies amb bones recomanacions.        Escalada a Covaleda    Covaleda, és un poblet situat al nord de Sòria, un poblet acompanyat pel riu Duero i envoltat d'enormes i precisos boscos de pi silvestre. Val la pena invertir unes hores per visitar aquest població  i els seus voltants. Contemplar el Duero, perdre's per les pistes entre pinedes, fer un café en el algun dels seu bars que són molt autèntics.     Per dormir amb la furgo vam fer una nit a l'ermita de San Cristobal. als afores del poble. NO vam tenir cap problema, era setembre, no sé com està el temà durant l'estiu.                                                                    COVALEDA                                        Els boscos de pi silvestre que envolten Covaleda                                        El pas del Duero per Covaleda                Gràcies a l'amabilitat dels escaladors locals vam poder conèixer un bon  sector d'escalada esportiva: "Las Pocilgas", de fet el nom no inspira gaire, però no, no ens vam trobar ni porquets ni porquerisses. Vam anar a parar...

Tot viatge té un inici...

estiu 2023- Solo había un camino y era como un río caudaloso; nacía en el umbral de todas las puertas y todos los senderos eran ríos tributarios. Es muy peligroso, Frodo,...

Litoral zona playa mónsul - carbón

Sorprendente recorrido por el litoral de esta zona costera del Parque Natural del Cabo de Gata que permite conectar la Playa del Mónsul con algo más allá de la Cala...

Tercera part llegendària montserratina.

La versió folklòrica de Víctor Balaguer va ser comentada al seu llibre "Montserrat", i Joan Amades ho va ampliar amb la següent relació:Al propi nucli muntanyós...

Safareig i bassa de la zona de Sant Esteve de Marganell

El Safareig i la bassa de la zona de Sant Esteve, esta en el camí del Casot,  venint de Marganell queda just després de Sant Esteve a l’esquerra. Antic safareig...

Avui coneixerem : La Font a la zona de Sant Esteve Nou de Marganell

La Font a la zona de Sant Esteve esta a peu de carretera, a l’alçada de l’església de Sant Esteve nou de Marganell. La Font esta dins el mur de pedra sobre el qual...

Gran viatge de consolació.

A la muntanya, la metereologia ho condiciona gairebé tot. I per escapar de la pluja prevista en el nostre objectiu inicial, ens hem trobat amb un fortíssim vent (del tot...

Arbres amb ajuda – Part 2ª #

El arbres sigui situats en els carrers, parcs, finques privades o en el bosc, desprès de mes o menys anys poden presentar una curvatura que els poden desarrelar-los i caure al...

Curiós abeurador per animals salvatges en el bosc – 3ª Part #

Aquest bidó l’han convertit en un abeurador per animals salvatges amb un sistema per alliberar a poc a poc l’aigua. Així s’ajuda els animals silvestres en moments...

El Pont de les Arnaules o Pont Foradat de Manresa – 2ª Part #

Per visitar El Pont de les Arnaules o Pont Foradat  cal anar per la carretera BV -1225 venint des de Manresa i abans de passar per sota de l’autopista C-16, en una corba...

CRESTA DE LA CLUSA: 1a part - FORANCA

Feia temps que tenia entre cella i cella aquesta cresta. Parlen de 5 trams de cresta. Nosaltres en volíem fer tres, però només en vam fer un i gràcies. Nosaltres vam estar...

Zona de les Mil Vies

07-11-2021 Berguedà Malanyeu Paret del Davessó Via  :  Zona de les Mil ViesZona de les "Mil Vies" Recoi !! ja ha arribat el hivern, a Guardiola -2º  al...

Pantà de can Vinyals de Sentmenat – 2ª Part #

L’any 2015 ja us vaig presentar aquesta petit pantà de can Vinyal, situat en la urbanització del mateix nom. En aquell moment no hi havia massa aigua, avui us passo...

Arbres – Arbres de la vida a la mort / 2ª Part #

Avui us presento dos articles En aquesta segona part, la dedicarem com un arbre una vegada mort o millor dit, tallat, encara li pot aflorar la vida indirectament. Us passo tres...

Arbres – Arbres de la vida a la mort / 1ª Part #

Els arbres com a tots ser viu, sigui animal o vegetal, sigui petit o gran, te el mateix procés, neixa, creixa, desarrollar-se, tindre infermetats, mutilacions… i al...

Casa de les Aigües de Montcada i Reixac – 2ª Part #

Avui us presento dos articles La Casa de les Aigües està situada en l’ Av. de la Ribera de Montcada i Reixac. Us passo la seva historia: Al llarg del segle XIX, les...

Parc en El Masnou, oblidat per part de tots

Ens referim d’aquesta manera “oblidat” per part de tots, a un petit parc situat en una de les cruïlles del carrer Industria amb el camí d’Alella. En el seu dia,...

Avui destaquem : La Font del Camp de Baix de Porqueres – 2ª Part #

Com cada Diumenge us presento dos articles La Font del Camp de Baix, es situada a dins del bosc de Can Morgat, sota del camí que voreja, protegit aquest per una barana de...

Reserva africana de Sijan a França – 3ª Part i última #

En la primera part la vaig destinar a mamífers per zones i fent el recorregut amb el vehicle propi, en la segona va ser altres animals però a peu. Avui esta destinat conèixer...

Reserva africana de Sijan a França – 2ª Part #

Ahir, en la primera part la vaig destinar a mamífers per zones i fent el recorregut amb el vehicle propi. Aquesta ocasió veurem altres animal, però el recorregut es fa a peu....

Reserva africana de Sijan a França – 1ª Part #

La Reserva Africana de Sijan és un parc temàtic situat a la vora de la vila de Sijan i a 15 km de Narbona, a Occitània al sud de França, on en situació de semi llibertat....

Que és un Bosc de Ribera ? – 2ª Part #

Com cada divendres us presento dos articles Els boscos de ribera són boscos caducifolis que creixen a banda i banda dels cursos fluvials, és a dir, formant galeries sobre...