La comarca del bages a cop de pedal

Pont medieval a ManresaPrimavera poc estable que ha permès, malgrat tot,  rodar per la comarca del Bages, entre el riu Llobregat i el Cardener.                 Mirador de Manresa cap a MontserratTres etapes per ciclar  entre vinyes i camps per pistes i senderons de tota mena. Una primera etapa des del Mas de la Sala (Sallent), cap Artés i Navarcles  a Manresa.                            Església i cementiri a Castellnou del Bages Una segona des de Manresa a Castellnou del Bages rodant al llarg de la riera de Rajadell cap a Sant Joan de Vilatorrada i Sampedor.Interessant estada a  Castellnou del Bages on un petit museu és dedicat als Maquis. En seu cementiri hi reposen les restes de Ramon Vila Capdevila 'Caracremada', darrrer maquis assassinat al 1963.                           Mirador a la Torre de CastellnouI finalment retorn al Mas de la Sala passant pel mirador de la Torre de Castellnou, prop de la 'muntanya blanca' i un tram de la bonica Sèquia de Manresa.Un centenar de quilòmetres aproximadament i uns  1200 metres de desnivell en total en un territori divers, del pla de  Bages a l'espai més muntanyós de Castellnou.                                     Sèquia de ManresaUna bona forma de conèixer de forma extensa la comarca propera del Bages de la mà de https://tracksbikefriendly.com/tracks-bacus-100/Lulula

Avui coneixerem : La Font de Saló de Sant Mateu de Bages (Bages)

El Poble de Salo s’arriba per la carretera  BV-3002 al km. 8,6 municipi de Sant Mateu de Bages. La Font de nova creació emplaçada a la plaça del poble de Salo, junt a...

La Bages a la Paret de la Batalla.

Avui ja ens hem hagut de mirar la 'meteo' amb una mica de cautela: cel tapat, pluges pel sud... mmmmmhh!!! Aguantarà per fer una vieta a Vilamala? Doncs anem-hi i ho sabrem. La...

L’Hotel per insectes de Sant Fruitós de Bages (Bages)

Aquest nou Hotel per insectes esta situat a la sortida de Sant Fruitós de Bages en la N-141-c direcció Manresa, abans de travessar el Pont del riu D’Or i a pocs metres...

GR3: Sant Iscle de Bages - Camps

Hem fet una nova etapa del GR3, el camí central de Catalunya, per terres del Bages. Hem sortit del petit poble de Sant Iscle de Bages, on vam acabar l'anterior...

Sínia de Cal Batista de Castellnou de Bages (Bages)

La Sínia de Cal Batista esta al costat del camí de Santpedor a Castellnou al nucli antic, a 62m a l’Est de Cal Tatxeta. Us passo l’historia de la Sínia: La sínia és...

VIA BAGES (entrada directa)

DIMECRES, 14 DE JULIOL Aquest demacres em tocarà matinar, he quedat amb en Lluis per sortir a escalar i com que ell acaba de treballar no esta per fer quilometrades i ens...

Nadal sobre pedal al Morro del Porc.

Interessant itinerari on cardar una bona pedalada o apretar les dents per escalar en lliure.Nosaltres hem optat per la primera opció i hem xalat una estona fent treballar tot...

Pel Bages la Segarra i l'Anoia

Iniciem la sortida a Santpedor i després d'esmorzar, direcció a Joncadella i la C-55 on tot seguit ens desviem cap a Can Canals.Com la ruta passa a prop ens desviem a fer una...

Pel Bages sud

Aquest cop hem fet una barreja de rutes fetes fa una bona colla d'anys per la zona del Bages.Després d'esmorzar iniciem la sortida a Monistrol de Montserrat direcció a Manresa...

Pel Baix Llobregat, el Bages i l'Anoia

Com ha plogut una mica i sembla que no hi haurà pols hem sortit amb el Range a fer un tomb.Hem quedat passat Olesa, al camí de la Puda des d'on pugem cap al Coll de les...

Pel Bages i el Berguedà

Teníem pendent un tram d'una ruta pels voltants de Súria, el camí estava tallat per una esllavissada i no vàrem poder passar.Aprofitant que fa un bon dia hem tornat a fer la...

Pel Bages i el Moianés

Aquest cop hem fet una petita ruta pel Bages i el Moianès, per la zona de Monistrol de Calders i Navarcles.Sortim de la urbanització Vista del Pirineu direcció a la Guàrdia...

Del Bages al Berguedà II

Hem quedat al restaurant Cardener per, tot esmorzant decidir com ho farem ja l'altre dia vàrem deixar la ruta a mitges.Decidim seguir per carretera fins a Sant Lleïr, punt on...

Del Bages al Berguedà

Em quedat a prop de Manresa i més o menys a l'hora ens trobem per iniciar la ruta cap al Berguedà.Fem parada a veure els Tres Salts del riu Llobregat i també les Tines que hi...