Pel Baix Llobregat, el Bages i l'Anoia

Com ha plogut una mica i sembla que no hi haurà pols hem sortit amb el Range a fer un tomb.Hem quedat passat Olesa, al camí de la Puda des d'on pugem cap al Coll de les Bruixes per tot seguit baixar fins a Can Prat a esmorzar una mica.Refem el camí fins al Ventaiol per fer cap a Monistrol de Montserrat des d'on fem cap a Morrolius.El sol comença a fer acte de presència, tot i això no fa calor i la pols de moment no fa acte de presència.Les vistes de Montserrat des de diferents angles és prou gratificant.Seguim cap a Can Simonet per tombar cap a la Bauma Gran i agafar la BV-1123.D'aquí cap a la BP-1101 fins al bosc de les Creus on fem parada a veure l'obra.Cap a Montserrat Parc i el coll del Bruc per baixar per Cal Jaume fins a Castellolí on donem la ruta per acabada.Una matinal distreta amb bones vistes de Montserrat. Fotos de la sortidaBalneari de la Puda

La comarca del bages a cop de pedal

Pont medieval a ManresaPrimavera poc estable que ha permès, malgrat tot,  rodar per la comarca...

Tossal de Montagut. Baix Ebre. 100 cims

18 de febrer de 2024 Segueixo sumant cims del repte de la FEEC. Aquesta vegada l'objectiu és a tocar de casa, al Baix Ebre, entre el Perelló i Rasquera: el Tossal de...

Camí Ral de Sant Boi de Llobregat (289 m)

Dimarts 30 de gener de 2024MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.  Temps aproximat: 3 h 15 min (6,5 km)  Desnivell:...

Punta del Pallars. Baix Camp. 100 cims.

10 de gener de 2024Enceto el repte dels 100 cims de la FEEC d'aquest 2024 amb una altra proposta al Baix Camp: La Punta del Pallars de 551m. Dins el terme municipal de...

Btt-castells del baix gaià.

Descripció de la ruta; itinerari que ressegueix de forma circular, diverses poblacions i castells del Baix Gaià. Durant el recorregut passarem pels pobles del Catllar, Riera...

Puig Francàs. Baix Penedès. 100 cims.

13 d'agost de 2023Vinc de fer la pujada al Clapí Vell  des de Torrelles de Foix i complemento la jornada amb la pujada al Puig Francàs, al Montmell, des de la...

Fem Safareig: El Safareig del Molí de Baix de Les Escaules

A prop del Molí de Baix de les Escaules, esta sobre una canal paral-lel a la Muga, un antic Safareig ven conservat. Va estar utilitzat per rentar la roba fins a la segona...

Avui coneixerem : La Font de Saló de Sant Mateu de Bages (Bages)

El Poble de Salo s’arriba per la carretera  BV-3002 al km. 8,6 municipi de Sant Mateu de Bages. La Font de nova creació emplaçada a la plaça del poble de Salo, junt a...

El Bres. Baix Camp. 100 cims.

18 de febrer de 2023Complemento la jornada del Castell d'Escornalbou amb l'ascensió a un altre dels nous 100 cims de la FEEC, donada la proximitat. El Bres, a la petita...

La Bages a la Paret de la Batalla.

Avui ja ens hem hagut de mirar la 'meteo' amb una mica de cautela: cel tapat, pluges pel sud... mmmmmhh!!! Aguantarà per fer una vieta a Vilamala? Doncs anem-hi i ho sabrem. La...

L’Hotel per insectes de Sant Fruitós de Bages (Bages)

Aquest nou Hotel per insectes esta situat a la sortida de Sant Fruitós de Bages en la N-141-c direcció Manresa, abans de travessar el Pont del riu D’Or i a pocs metres...

GR3: Sant Iscle de Bages - Camps

Hem fet una nova etapa del GR3, el camí central de Catalunya, per terres del Bages. Hem sortit del petit poble de Sant Iscle de Bages, on vam acabar l'anterior...

Sínia de Cal Batista de Castellnou de Bages (Bages)

La Sínia de Cal Batista esta al costat del camí de Santpedor a Castellnou al nucli antic, a 62m a l’Est de Cal Tatxeta. Us passo l’historia de la Sínia: La sínia és...

VIA BAGES (entrada directa)

DIMECRES, 14 DE JULIOL Aquest demacres em tocarà matinar, he quedat amb en Lluis per sortir a escalar i com que ell acaba de treballar no esta per fer quilometrades i ens...

Molí de Baix de Sant Quirze Safaja

El molí de Baix es troba situat al sud del molí de Llobateres, a la riba dreta del Tenes. S’hi accedeix mitjançant un camí empedrat des del molí de Llobateres, dins...

Per les Ribes del riu Llobregat en El Prat del Llobregat

Són molts els recorreguts per on podem circular a peu o amb bicicleta per les Ribes del riu Llobregat, i que avui us presento dins del municipi del Prat de Llobregat, front a...

Roques Roges - Torrelles de Llobregat (360 m)

Dimecres 30 de desembre de 2020Darrera sortida de l’any 2020Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.  Temps aproximat: 4 h 15...

Avui destaquem : La Font del Camp de Baix de Porqueres – 2ª Part #

Com cada Diumenge us presento dos articles La Font del Camp de Baix, es situada a dins del bosc de Can Morgat, sota del camí que voreja, protegit aquest per una barana de...

Guia recomanada : GR 270 – EL CAMI DEL LLOBREGAT – ALPINA

DE CASTELLAR DE N’HUG AL DELTA DE LLOBREGAT – SENDERS GR Fitxa Técnica Autors : HUGUET, POL / PUJOL, FERRAN Editorial: ALPINA, EDITORIAL Any de l’edició : 2018...

Avui coneixerem : La Font de Baix de Vilallonga de Ter

Com cada Diumenge us presento dos articles La Font del carrer Setcases, es coneix com la Font de Baix, donat que esta situada a la part de baix de Vilallonga de Ter, a poca...

GR92: Sant Climent de Llobregat - Garraf

Quan amb el grup de caminadors del GR vam recórrer el GR92 em va quedar pendent, entre altres, l'etapa de Sant Climent de Llobregat a Garraf. No recordo per quin motiu vaig...

Noms de dones del segle X al Baix Llobregat.

Avui us presento tres articles Una cosa que ens sorprèn quan ens endinsem en la lectura dels documents de dret català dels segles X-XI són les possessions que els potents...

Del Baix Cinca a la Conca de Barberà

Després d'un bon tram de carretera i d'un bon esmorzar, iniciem la sortida a Mequinensa.Tot vorejant el pantà de Riba-roja fem via a Flix tot passant per Almatret i a tocar de...

Pel Bages la Segarra i l'Anoia

Iniciem la sortida a Santpedor i després d'esmorzar, direcció a Joncadella i la C-55 on tot seguit ens desviem cap a Can Canals.Com la ruta passa a prop ens desviem a fer una...

Marxa dels castells del Baix Gaià (116 m)

Diumenge 27 de gener de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Tarragonès.Temps aproximat: 6 h 30 m (26,5 km)Desnivell: 480 m (acumulat)Dificultat...

Pel Bages sud

Aquest cop hem fet una barreja de rutes fetes fa una bona colla d'anys per la zona del Bages.Després d'esmorzar iniciem la sortida a Monistrol de Montserrat direcció a Manresa...

De Geocatxes per l'Anoia i el Bages

Aquest cop hem anat a fer una zona que tot i estar a prop de casa es ven desconeguda.Iniciem la cacera a Sant Pau de la Guàrdia on trobem el primer geocatxe abans de fer camí...