Pics de l'Infern, Fresser i Bastiments

Ens hem despertat amb les primeres llums a la cabana de Tirapits. Ha estat una nit freda i amb vent però nosaltres veníem preparats i hem dormit força bé. A fora començava a sortir el sol i tota la muntanya tenia un to vermellós.Després d'esmorzar una mica i recollir el material, hem iniciat la caminada pujant fins al Portell, un petit coll a la carena, des d'on hem iniciat un llarg recorregut de cresta. Tot i l'aspecte trencat de la cresta fronterera, el seu recorregut no és difícil i només cal seguir el corriol que ens porta pels passos més fàcils, evitant els trams més drets o rocosos.En molt poc temps hem arribat al primer cim: el Pic de l'Infern (2.869 m). És un cim important, amb un gran panorama i una cara nord impressionant. El vent havia afluixat una mica però encara bufava fort i molt fred, de manera que no ens hem entretingut gaire i, després de fer unes fotos, hem seguit el nostre camí.Allà mateix, a molt pocs metres, hi ha un altre cim, el Pic dels Gorgs (2.851 m), que gairebé es un avantcim del Pic de l'Infern. Tot i que no és un cim important, hem invertit un parell de minuts per pujar-hi i fer les fotos de cim.La fita següent era el Pic del Fresser. Des del Pic de l'Infern es veu impressionant, separat d'aquest cim per una bona sifonada i amb aspecte de pendent molt fort. La realitat és ben diferent: un caminet ens ha portat sense cap dificultat fins al cim del Pic del Fresser (2.835 m), un gran mirador.Hem seguit per la carena, fent una altra sifonada i remuntant, sempre per un bon camí, fins al cim del Bastiments (2.881 m), el cim més important del nostre recorregut. Des del Bastiments el panorama era encara més extens, des de Montserrat fins al Canigó i del Golf de Roses fins a les muntanyes d'Andorra.Després només ens quedava baixar per l'ample camí que porta al Coll de la Marrana i al refugi d'Ull de Ter, on hem pres un refresc abans de baixar a la carretera per inicia el viatge de retorn a casa. I aquí teniu el vídeo d'aquesta activitat. Ha estat produït per Edicions JGB i cedit al Blog de Muntanya per als seus seguidors: ÀLBUM DE FOTOS - TRACK ENTRADES RELACIONADES: Bastiments entravessia, 2023 Pic de l'InfernCara Nord, 1981 Núria - Ull deTer, 1973 PANORÀMIQUES: PARTICIPANTS: Joan G. - J. Rafel

Pico marboré i els tres pics de la cascada

Ara fa més o menys dos anys estàvem conduint direcció el Pirineu aragonès per tancar la temporada d'esquí de muntanya sense un destí clar. Dins el cotxe érem en Dani, en...

Tossal de l'infern vers la fita alta

Quin és el cim comarcal del Pla d'Urgell? L'altre dia vaig pujar entre la boira a la Fita Alta (290 m.), que estava considerada el cim més alt del Pla d'Urgell, però...

BARANC DE L'INFERN (Pallars)

Situat al bell-mig del Congost de Collegats aquest barranc que aboca les seves aigües al Noguera Pallaresa el podríem considerar com una petita joia que ens mostra el...

Ascensió als pics d'Astazú (3.071 m)

Hem dormit al nostre petit campament, plantat al costat del Llac de Marboré a 2.550 metres d'altitud. És un indret singular, situat a sota mateix de la cara Nord del Monte...

Pic de la Dona i Bastiments -hivernal-

Aquest any la metereologia ha estat molt generosa amb la neu, ha nevat molt i amb molta qüantitat arreu de Catalunya, el fet és que som a finals d'abril i encara hi ha un bon...

15 anys de... el Clot de l'Infern a Busa.

Els companys que van obrir El Clot de l'Infern a la Presó de Busa (la pionera en aquest sector) m'explicaven les batalletes que hi van tenir però en cap moment van mencionar...

Muntanyes desconegudes: pics de màniga i covils

L'any 2003 vaig pujar amb el Pau Salla al pic de Màniga (i no ho recordava). Ho tenia apuntat a les meves llibretes i he trobat tota la informació de com havia fet l'excursió...

Portell de l'Infern i Cova de l'Aire

29 de desembre de 2016Una altra visita a la Cova de l’Aire, una de les cavitats més monumentals per dimensions del Port, a la zona de la Tinença de Benifassà. En una altra...

Ascensió als Pics de Broate

Una vegada més, les previsions de la méteo no s'han acabat de complir i el mal temps no ens ha permès completar les activitats previstes. Ahir al vespre vam anar a dormir al...

Eslovenia (6): pics mojstrovka

La proposta d'avui és pujar als pics Mojstrovka situats damunt del coll de Vrsic (1611 m.) per la carretera russa. Ja hi varem estar per la zona quan vam pujar al pic Jalovec...

Pas dels Escalons, Voltetes de l'Infern 8-5-2016

En aquesta ruta deixarem la seguretat del camí que enrevolta el puig Roig, per mal caminar per la marina de Mossa i Femenia. Així mateix, trobarem trams de millor passa pels...

´TURÓ DE L'INFERN (317,2 m.)

CIM:Turó de l'Infern (317,2 m.) o MontcabrerCOMARCA: MaresmeHORARI:1h (40 min. + 20 min.)DESNIVELL:127 m.DIFICULTAT: FàcilEl Turó d el'Infern o...

BARRANC DE L'INFERN amb Senderistes les Rodanes

Lloc de trobada: Explanada del llavador, VilamarxantLloc inici caminada: Fleix, La Vall de Laguar, Marina Alta, AlacantCaminants: 31 agosarats senderistes Data:19-04-2015Hora...

Pic de l'Estanyó i Pics de Casamanya

El Pic de l'Estanyó, els Casamanyes Nord i del Mig des del Casamanya SudEl recorregut des del Pic de l'Estanyó fins al Pic de Casamanya Sud és el mirador nord i central...

Bastiments 2881 i Pic de l'Infern 2869m

des de Vallter (refugi d'Ulldeter)General:Excursió clàssica recorrent alguns dels cims més emblemàtics de la zona de Vallter: el Bastiments i el Pic de l'Infern. Recorregut...

Mija volta 3 Pics i repicó

Fa temps teniem al cap la ruta dels @correnits compartida pel Koala, http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=2302889. Els 3 pics i repicó. Una volta pels corriols del Bàges...

I Marxa BTT 5 Pics de Begues

Inici: 19/01/2013 09:00 Zona horària: Europa/Madrid Inici: 19/01/2013 09:00 Zona horària: Europa/Madrid El proper diumenge 19 de Gener de 2014...

4 Pics Russell des de l'Estany de Llauset.

Punta Russell Oriental 3034m.Antecima Russell SE 3205m.Pic Russell 3207m.Punta Bretxa Russell 3192m.Introducció:20/21-09-2013.- Després de diversos caps de setmana amb mal...

30/06/2013 Pic de l'Infern (2869 m.)

LLOC DE TROBADA: U.E.C DE BARCELONA. HORA:                     6 DEL MATÌ . Sortida amb autocar, per agafar el...

02/09/12 Pic de l'Infern (2869 m)

LLOC DE TROBADA: U.E.C DE BARCELONA. HORA 2/4 DE 7 DEL MATÍ . Sortida amb autocar.COMARCA: RIPOLLÈSITINERARI:Equip A: Pic de la Dona – Bastiments – Pic...