Pico marboré i els tres pics de la cascada

Ara fa més o menys dos anys estàvem conduint direcció el Pirineu aragonès per tancar la temporada d'esquí de muntanya sense un destí clar. Dins el cotxe érem en Dani, en Joel, en Xevi i jo. Tenia alguna idea al cap, però des del seient del darrera veia davant nostre, a la llunyania, la zona del Mont Perdut, nevada com mai per ser cara sud. Però amb un dia semblava una bogeria sortir de la Pradera d'Ordesa per fer algun dels 3000's que hi ha a la zona d'Ordesa. La idea no me la va comprar ningú i el cap va fer un revolt al mapa i en va sortir l'Argüelles, un pic més baix que el coll que vam fer servir d'accés.Aquest cap de setmana però, voltava pel cap la mateixa idea de fa dos anys, amb la diferència que ho veia tot a favor. Bones nevades prèvies amb una setmana anticiclònica que ha estabilitzat totes les cares sud, un final de setmana més fred que millora el regel i en Xevi disposat a intentar-ho. Sabem que hi ha neu a fons de vall, cosa que vol dir que farem bons trams amb esquís. La ruta en sí es llarga, la primera informació que li passo amb en Xevi són uns 30 km, però després de mirar-m'ho bé ja veig que s'acosta més als 40 km que no als 30...Sortim divendres a les 6 de la tarda, pel que es veu farem la taula del 6, ja que l'endemà volem sortir a les 6 del matí, acabarem arribant a les 6 de la tarda, 12 hores després...però no avancem aconteixements. Divendres em dóno compte que m'he deixat el frontal i tot i que parem a un parell de gasolineres no n'hi enlloc...bé haurem d'anar només amb el frontal d'en Xevi. Sopem a Ainsa i seguim fins a Torla, on dormim al primer aparcament fora del Parc Nacional, dins el cotxe, bastant còmode per dos. L'endemà al matí pugem fins a la Pradera d'Ordesa i després de carregar tots els trastos ens posem en marxa a les 6 del matí. Trobem les primeres clapes de neu, però no és fins al cap d'una hora i uns 5 km que ens calcem els esquís, molt més aviat del que pensàvem. El dia ja clareja, de fet el frontal al final no ha fet pràcticament falta. Passem per les grades de Soaso que ja porten un bon cabal ara al matí. Seguim per la pradera fins a la cola de caballo, on ja veiem que tocarà descalçar esquís, cosa que va perfecte perquè les clavijas és millor fer-les com l'estiu. Un cop a dalt tornem a calçar per fer una diagonal, tot i que després torna tocar descalçar per fer les dues llaçades que et deixen a la grada superior. Des d'aquí ja entreveiem la zona del refugi. Tracem diagonal amb bona neu, dura però no gelada i sense arribar al refugi ja girem per guanyar alçada i entrar al camí d'estiu que porta al Mont Perdut.Fa molt bon dia i anem molt bé de temps. Seguim pujant i a 2700 abans de girar pel replà que porta al Marboré fem un mos. Lluny veiem quatre que deuen haver dormit al refugi que enfilen cap al Mont Perdut. Nosaltres seguim per aquesta faixa i entrem amb diagonal a la cubeta final. Ja em valla pel cap fer els tres pics de la cascada primer i després el Marboré, per guardar la bona baixada pel final. Seguim bufant amunt fins arribar al primer pic del dia, el Pic Oriental de la Cascada. Bona timba sobre Gavarnie, amb molta neu a la zona de la Brecha i del refugi de Serradets. Traiem pells i fem una primera baixada curta per anar enllaçar amb el Pic Bruille o de la cascada central. Hi arribem per roca i ja ens mirem el tercer pic de la cascada, que en Xevi pujaria de bon grat per la cresta. Jo cada cop que poso esquís a l'esquena m'encongeixo un pam, així que em sembla més ràpid i menys cansat donar la volta, a "canasta pasada" com diuen i fer el cim per darrera, cosa que ens permet arribar-hi pràcticament amb els esquís als peus. Ara ja només queda arribar dalt el Pic de Marboré, menys de 200 metres i haurem completat la part més dura de la ruta. Hi arribem abans de les dues, poc menys de 8 hores des de l'aparcament. Bones vistes en aquest immens replà nevat. Pells fora i bona baixada que salvant amb flanqueig i un petit tram d'escaleta ens permet retornar a la faixa de 2800 sense posar pells....

Avenc dels tres tombs

Avenc dels Tres Tombs (-22 m) El Avenc dels Tres Tombs está localizado en el municipio de Sitges en el macizo del Garraf es una interesante pero breve sima que no nos requiere...

Avenc dels Tres Tombs

Avui hem visitat un avenc, petit però ben interessant, en el massís del Garraf. L'avenc dels Tres Tombs està a la zona del Campgràs, un altiplà on hi ha una...

Els Tres Turons de Barcelona. 100 cims

21 de febrer de 2024Aquesta vegada el repte dels 100 cims de la FEEC em porta a fer una proposta diferent, al mig d'una gran ciutat, i de passada a practicar una nova...

Via "Els tres pollets"

La darrera via oberta a sota el Santuari de Corbera, a la paret del torrent de Tagast, es la via dels tres pollets, dedicada als tres joves escaladors, l'Alejandro,...

La Torre de Marboré 3.010 metres. Pirineu Central

Dies 25, 26 i 27 de juny de 2023Com cada estiu, si es possible, planegem una sortida al Pirineu amb el Vicenç i em proposa La Torre de Marboré que és l'unic tresmil que...

Ascensió al Pico de Aspe (2.640 m)

El Pico de Aspe és un dels cims més característics dels Pirineus Occidentals. La seva visió des de l'estació d'esquí de Candanchú és impressionant, amb...

Arbres – Els tres Eucaliptus de El Bruc

Els tres Eucaliptus que ens referim, estant en un costat d’una plaça i a la vegada es aparcament a prop de l’Església de El Bruc. Són amb branques molt allargades cap a...

Refugi de calor: cascada de merea

Hi ha una amenaça d'onada de calor. Decideixo sortir a un barranc amb aigua. Tinc pendent el barranc de Merea que es troba sota del coll de Comiols. Resulta una...

Els tres pobles de Els Estels del Sud

Un ruta de muntanya en solitari és quelcom més que una activitat física en un entorn més o menys bonic i atractiu. Al llarg de les diferents etapes a part d’observar els...

Arbres – Els Tres Pins de Moja d’Olerdola

Els Tres Pins de Moja esta al Sud del nucli de Moja, al costat del camp de futbol. S’hi arriba des de l’interior de Moja o des del camí de Moja a Daltmar, municipi...

Excursió a la Cascada del Cubo

Després de tres dies recorrent els camins del Río Martín, avui toca tornar a casa. És un llarg trajecte en cotxe però hem pensat que encara podríem...

Llibres recomanats: Tres llibres de Pous i Fonts d’Eivissa

En Josep Joan i Marí és un mestre d’escola d’Eivissa jubilat, poeta i enamorat de les fonts de la seva illa. És conegut pel sobrenom de «Pep Xomeu». En Pep ha compost...

Cerler: ruta de les tres cascades

La ruta de les tres Cascades de Cerler es tracta d'un itinerari turístic i molt concorregut, segurament perquè es una excursió prou interessant i no gaire exigent que ens...

Pic dels Tres Senyors (2.198 m.)

var Latitud_sortida = 42.806363; var Longitud_sortida = 1.411435; var Mapa_defecte = 'IGN'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Circular a Alcossebre, travessant tres Colls.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Avui al mateix temps que la Irene està una estona a la platja, vaig a recórrer aquesta zona. Faig...

Puig de les Tres Esteles (2.093 m)

Dissabte 4 de juny de 2022Hora de sortida: Sis del matí.  Ubicació: Comarca del Conflent.  Temps aproximat: 4 h (7,9 km)  Desnivell: 375 m  Dificultat (1):...

Arbres – El Roure de tres branques de Vacarisses

El Roure de tres branques  esta al sector sud de la urbanització de Torreblanca, pel Passeig de l’Estació de Torreblanca. Roure de grans dimensions, situat al darrera...

Els Tres Ateus a la Paret de l'Extrem.

Dia gris i lleig avui a la Paret de l'Extrem del Montroig (sort que al galliner sempre hi ha escalfor). Em repetit una de les últimes vies del lloc: Els Tres Ateus. I potser...

Arbres – El Pi pinyer de tres troncs de Sant Hilari d’Abrera

El Pi pinyer de tres troncs de Sant Hilari està en un angle dels antics camps de la masia i ermita de Sant Hilari, a prop del carrer de Premià, en una franja boscosa en...

"Els tres ateus". Paret de l'extrem. Montroig.

Via nova que ens ha agradat força i ens ha fet treballar i escalar de valent.Solca el marcat diedre sota la via de la Lara i la Serp de dues cares per anar fent diagonal...

La mesa de los tres reyes 2439 mts (desde linza)

... hoy es el gran día, la gran excursión de la zona, la MESA DE LOS TRES REYES !!!La noche la pasamos en el parkin del refugio de Linza y cenamos prontos pues, mañana el...

Per les passeres de la cascada de sisquer

Si algú vol tenir problemes amb mi que em digui que els meus nets no són una monadaAl riu de la Bona han fet unes passeres per superar l'Estret i anar a la cascada...

Castellsapera i Turó de Tres Creus (940 m)

Dimecres 5 de maig de 2021MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Bages.  Temps aproximat: 4 h (7,8 km)  Desnivell: 330 m (acumulat)...